کد خبر: اعتبار-مورد-نیاز-۲خطه-کردن-راه-آهن-زنجا
۲۹ دی ۱۳۹۹، ۹:۱۹

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فتح الله حقیقی در بازدید از روند اجرای طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین گفت: طول این محور در حوزه استحفاظی استان زنجان ۱۰۴ کیلومتر بوده و در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه، ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه تخصیص داده شد که این مبلغ در حساب راه‌آهن جمهوری اسلامی بوده و احتمالاً بخشی از آن به پیمانکاران پرداخت شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت‌ها و نیاز مالی این پروژه، یادآور شد: برای تکمیل این محور ۲۵۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۵۶ درخواست کردیم و از طرف رئیس‌جمهور نیز برای تزریق اعتبارات دستور کتبی صادر شده است، به همین خاطر نباید از نظر اعتباری برای این پروژه مشکلی به ‌وجود بیاید و پیمانکاران باید کار را در موعد مقرر تحویل دهند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه موضوع دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین در سفر مقام معظم رهبری به این استان نیز به تصویب رسیده است، تصریح کرد: ما به عنوان سربازان نظام، بر خود وظیفه می‌دانیم این پروژه مهم را به نتیجه برسانیم تا مردم از عواید آن بهره‌مند شوند.

وی افزایش دو برابری تناژ حمل بار و کاهش یک ساعته تردد مسافران از زنجان به تهران را از جمله مزایای دو خطه کردن محور زنجان به تهران برشمرد و گفت: استان زنجان بزرگ‌ترین ظرفیت برای ایجاد مرکز لجستیک را دارد و یکی از مولفه‌های مهم برای ایجاد این مرکز، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل است.

حقیقی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نیز تکمیل بزرگراه‌ها و دو بانده کردن راه‌ها، زمان حرکت در محور شمال‌غرب را یک ساعت کوتاه‌تر می‌کند، عنوان کرد: فرودگاه زنجان نیز آمادگی لازم را برای پرواز هواپیماهای باری دارد.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه این محور باید طبق قول‌های داده شده تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسید، تصریح کرد: با این حال برودت هوا باعث کندی کار شده اما تلاش داریم در کم‌ترین زمان ممکن و تا پایان این دولت، پروژه مهم و ملی را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه طبق بازدید امروز مقرر شده تا دو گلوگاه در مسیر برطرف شود تا مانعی در انجام پروژه نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: بیشتر تجهیزات مورد نیاز پیمانکاران تهیه شده، ریل مورد نیاز تامین و بخش قابل توجهی از آن نیز حمل و در محل مستقر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha