کد خبر: اضطراب-شدید،دلیل-اصلی-اختلال-خواب-در-ب
۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۱۱
اضطراب شدید،دلیل اصلی اختلال خواب در بیماران کرونایی است

دکتر مینو محرز متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری و استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علائم اختلال خواب شدید و رنگ پریدگی صورت و لب در بیماران مبتلا به کووید 19 اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماران اضطراب بسیار شدیدی دارند به همین دلیل دچار اختلالات خواب بسیار شدید می شوند.

وی افزود: در ماه های گذشته هم در بیماران مبتلا به کرونا علائمی مانند اختلال شدید خواب، سکسکه، گیجی و سرخی لب مشاهده شده است.

استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در کودکانی که مبتلا به کووید 19 می شوند، بیشتر سرخی لب و رنگ پریدگی صورت مشاهده می شود.

دکتر محرز بیان کرد: علائم بیماری کووید 19 مانند قبل است اما با توجه به اینکه مردم اضطراب بیشتری دارند به همین دلیل علائمی مانند بی خوابی بیشتر مشاهده می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیماران دچار نفس تنگی و اضطراب خیلی شدید هستند گاهی مجبور هستیم از داروهای ضد اضطراب برای کاهش اضطراب این بیماران استفاده کنیم.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه ویروس کووید 19 علائم زیادی از خود بروز می دهد، گفت: کرونا همه علائمی دارد و بیماران در گذشته هم علائمی مانند سرخی بیش از اندازه لب، احساس بوی ناخوشایند، اختلالات شنوایی و اختلالات خواب داشته اند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha