کد خبر: اصلاح-قانون-انتخابات-ریاست-جمهوری-باع
۱۳ دی ۱۳۹۹، ۹:۴۳

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی با اشاره به اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس گفت: ریاست جمهوری بعد از جایگاه رهبری بالاترین مقام کشور محسوب می شود بنابراین انتخابات این جایگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، البته مردم نیز در انتخاب رئیس جمهور دخیل هستند اما به هر حال باید شرایطی برای داوطلبان ریاست جمهوری در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: در گذشته قانون استخوان داری در زمینه شروط کاندیدای ریاست جمهوری نداشتیم و هر کسی می تواند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند، گاهی افرادی در این انتخابات ثبت نام می کردند که در حد و اندازه ریاست جمهوری نبودند و باعث تمسخر از سوی رسانه های داخلی و خارجی می شد، از این رو مقرر شد شرایطی برای داوطلبان ریاست جمهوری در نظر گرفته شود.

این نماینده مجلس تاکید داشت: در حال حاضر برای شوراهای شهر و روستا حتی مجلس شورای اسلامی قانون و مقرراتی داریم که همه کس نمی توانند در آن ثبت نام کنند برای انتخاب عضو در شورای یک روستای مدرک تحصیلی و سن در نظر گرفته شده اما برای ریاست جمهوری هیچ گونه معیار و شروطی اعلام نکرده ایم، از این رو اکنون برای ثبت نام کنندگان ریاست جمهوری فیلتر مدرک تحصیلی و شرط سن لحاظ شده است و از این پس همه افراد نمی توانند شرکت کنند.

سلیمی در پایان گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: در واقع با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری سطح انتخابات بالاتر می رود. از سوی دیگر سخت گیری ها در برخی بندها زیاد است باید مقداری فضا را بازتر کنیم که افراد بیشتری که در خود توانایی ریاست جمهوری می بینند در انتخابات ثبت نام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha