کد خبر: اصفهان-پایلوت-اجرای-طرح-شهروند-دیپلما
۲ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،ایمان حجتی بیان کرد: ابتکار " شهروند دیپلمات " از ابتدای سال جاری در اداره امور بین‌الملل شهرداری اصفهان مطرح و اهدافی از جمله ارتباطات مؤثر با شرکای خارجی (خواهرخوانده‌ها)، شناسایی تسهیلگران شهروندی، توسعه همکاری‌های اقتصادی و علمی به ترتیب با محوریت بخش خصوصی و دانشگاه‌های اصفهان، افزایش تعاملات با دستگاه دیپلماسی کشور و همچنین شکل‌گیری دانش، مهارت و نگرش بین‌المللی در تمامی مجموعه‌های شهر برای آن تعریف شد.

وی افزود: با کمک وزارت امور خارجه، این طرح مراحل خود را طی کرد و اصفهان به عنوان پایلوت اجرای طرح شهروند دیپلمات در کشور انتخاب شد.

حجتی ادامه داد: از مهرماه سال گذشته در برنامه ریزی های اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان به این نتیجه رسیدیم که گام هایی برای تقویت تعاملات بین المللی برداریم که یکی از این گام ها، ارتباطات موثر با طرف های خارجی به ویژه شهرهای خواهرخوانده بود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس و با توجه به خواهرخواندگی اصفهان با 13 شهر جهان و همچنین پیمان دوستی اصفهان با شهر گیونگجو در کره جنوبی، پیمان خواهرخواندگی محله ایسی له مولینو در فرانسه با محله جلفا در شهر اصفهان و عضویت اصفهان در 10 مجمع جهانی و سازمان بین المللی، به دنبال تقویت ارتباطات موثر با کشورهای خارجی هستیم.

به گفته وی، شهروندان تسهیلگر می‌توانند با ثبت نام از طریق http://intaffairs.isfahan.ir، مشخصات خود را اعلام کنند تا پس از بررسی شرایط ثبت‌نام‌کنندگان در کمیته‌ مربوطه، در صورتی که شرایط، بسترها و کانال‌های ارتباطی آنها کاربردی و مفید تشخیص داده شود، به نشست آن خواهرخوانده که نمایندگانی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اداره مرتبط در آن وزارتخانه، سفارت آن کشور در ایران، انجمن‌های دوستی، سازمان‌های مردم نهاد و .... نیز حضور دارند، دعوت شوند تا با کنشگری موثر و مشخص، هرکدام به یک «شهروند دیپلمات» برای اصفهان بدل شوند.

حجتی با بیان اینکه همه تجار، اساتید دانشگاه، ورزشکاران، فعالان فرهنگی و رسانه ای که دارای کانال ارتباطی با خارج از کشور هستند می توانند شهروند دیپلمات باشند، اظهار کرد: تاکنون با فراخوانی که برای عموم منتشر شده است، حدود 200 نفر برای مشارکت در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه غربالگری اولیه در مورد متقاضیان، ظرفیت و توانمندی آنان و طرح ارایه شده، انجام و در نهایت 13 نشست با موضوع 13 شهر خواهرخوانده با حضور افراد منتخب برگزار می شود، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته شاهد حضور رایزنان فرهنگی – اقتصادی نیز خواهیم بود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان از رونمایی و انتشار دو کتاب «آداب دیپلماتیک» و «خواهرخوانده ها» به زبان فارسی در حوزه دیپلماسی شهری، یک کتاب به زبان انگلیسی برای معرفی اصفهان و نشریه اکو به زبان انگلیسی خبر داد و گفت: تهیه تیزرهایی به زبان چینی، پخش مستندی از شبکه ملی کره جنوبی و برپایی غرفه اصفهان در دو نمایشگاه اخیر چین بدون حضور هیئتی از اصفهان از دیگر اقدامات شهرداری اصفهان در حوزه بین الملل بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha