کد خبر: استاندار-گلستان-سیر-ابتلا-به-کرونا-رون
۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۱
استاندار گلستان: سیر ابتلا به کرونا روند نزولی یافته است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هادی حق شناس امروز شنبه ۱۵ آذر در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ضمن تقدیر از فعالیتهای کادر درمانی و همکاری مردم و کسبه تصریح کرد: دورهمیها عامل اصلی گسترش ویروس کرونا در جامعه است و از تمامی مردم استان تقاضا داریم با پرهیز از دورهمی ها زمینه انقطاع شیوع کرونا را فراهم آورند.

وی افزود: تعداد ۲۵۴ دفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق در استان فعال هستند که همگی باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد قضایی خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف بیماریابی و کمک به خانواده های نیازمند با همکاری ۲۹۲ تیم و ۳ هزار نفر از پایگاههای بسیج و پایگاه های سلامت در تمامی شهرستان های استان آغاز شده و خوشبختانه موثر بوده است.

حق شناس خاطر نشان کرد: تردد تمام خودروهای غیربومی استان مشمول جریمه خواهد شد و پلاک های مختص هر شهرستان قرمز نیز اجازه تردد به سایر شهرستان ها را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط کرونا و مشکلات پیش آمده پیمانکاران مجاز هستند حق بیمه کارفرمایی در آذر ماه و دی ماه را استمهال کرده و در بهمن ماه پرداخت کنند

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: باشگاه های ورزشی که مبادرت به دریافت تسهیلات کرده بودند و قرارداد آنها تا انتهای ۹۸ بود به انتهای ۹۹ معوق شده و سررسید اولین قسط آنها ابتدای خرداد ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

همچنین در این جلسه مصوب شد با توجه به اینکه ۹ شهرستان قرمز و ۵ شهرستان دیگر نارنجی هستند آموزشی حضوری مدارس در هفته جاری نیز انجام نخواهد شد، همچنین با توجه به اینکه استان یکی از مراکز تولید مرغ و تخم مرغ در کشور است مقرر شد روند توزیع در استان به گونه ای باشد که در تمام شهرستان ها صورت گیرد و از ایجاد صف جلوگیری شود.

لازم به ذکر است در این جلسه استاندار گلستان از تمامی مردم خواست از دورهمی در شب یلدا شدیداً پرهیز کنند تا شاهد افزایش دوباره میزان ابتلا در استان نباشیم.

گفتنی است بنا بر گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان در حال حاضر ۵۷۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۳ نفر در ICU و ۵۴ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند و دیروز شاهد فوت ۱۱ نفر از هم استانی های عزیزمان بوده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha