کد خبر: استانداری-ها-به-تشکیل-خانه-های-هلال-و-آم
۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۳
استانداری ها به تشکیل خانه های هلال و آموزش همگانی مردم کمک کنند

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی،دکتر کریم همتی در دیدار با علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان‌رضوی در محل استانداری خراسان رضوی با اشاره به حادثه زلزله دماوند و پیگیری رئیس جمهور محترم برای امداد رسانی در اسرع زمان به مردم تاکید کرد: دسترسی به حادثه دیدگان در این منطقه حدود یک ساعت و نیم در روز زمان نیاز داشت در حالی که با افزایش سطح آمادگی عمومی از طریق برگزاری دوره های مختلف آموزشی می‌توانیم تاب آوری جامعه را بالا ببریم و در نتیجه جان خیلی از مردم توسط خودشان نجات می یابد.

وی با اشاره به بودجه های مخصوص و اعتبارات استان ها در ستاد حوادث اظهار کرد: با کمک استانداریها می توانیم آموزش همگانی را گسترش داده و خانه های هلال با مشارکت مردم و افراد خیرخواه در نقاط مختلف می‌تواند ناجی حادثه دیدگان در حوادث باشند.

وی با اشاره به مجموعه های سرمایه گذاری و اقتصادی در جمعیت هلال احمر گفت: بازدید از شرکت کشت و صنعت هلال در نیشابور نشان داد که اقدامات خوبی در سال های اخیر در زمینه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در این مجموعه صورت گرفته که ضمن توسعه این فعالیت ها در پی کامل کردن چرخه تولید و فرآوری کامل هستیم که نیاز به ایجاد بازار مصرف مشخص نیز می باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود ۱۷ هزار خانه بهداشت و ۲ هزار خانه سلامت در کشور، گفت: بر این اساس ما به ۳۷ هزار خانه هلال در روستاهای مختلف نیاز داریم که در حال برنامه ریزی برای اجرایی شدن آن هستیم.

وی استان خراسان رضوی را دارای امکانات و زیرساخت‌های بسیار مناسب دانست و افزود: امیدواریم با همکاری استانداری بتوانیم در کنار احداث خانه‌های هلال، در حوزه آموزش همگانی و تبلیغ فعالیت‌های خود را گسترش دهیم.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت:برای احداث خانه‌های هلال در استان همکاری لازم صورت خواهد گرفت.

علیرضا رزم حسینی به کنترل تدریجی شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: مسئولین سفرهای خود را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی از سر بگیرند.

وی بر امکانات متعدد جمعیت هلال احمر در حوزه اقتصادی تأکید کرد و افزود: باید برای این سرمایه برنامه‌ریزی کرد و مردم نیز اگر شفافیت ببینند، کمک خواهند کرد.

استاندار خراسان رضوی نسبت به فعالیت استانداری در بخش توسعه ابراز اعلام آمادگی کرد و گفت: ما برای احداث خانه‌های هلال تا سقف ۲ هزار مورد همکاری لازم را صورت خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha