کد خبر: از-ساقه-تا-صدر-در-شبکه-پنج-زندگی-موسوی-گ
۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
از ساقه تا صدر در شبکه پنج / زندگی موسوی گرمارودی در مستند " ازساقه تا صدر"

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، «از ساقه تا صدر»، به زندگی پُر فراز و نشیب "علی موسوی گرمارودی" پرداخته شده است و زندگی این شاعر نام‌آشنای کشور را از بدو تولد تا امروز به تصویر کشیده است.

 از نکات قابل توجه در این مستند پرداختن به مبارزات سیاسی این شاعر معاصر کشور است.

 "علی موسوی گرمارودی" که در سال 1320 هجری شمسی در قم دیده به جهان گشود از دانش‌آموزانی است که در دبیرستان دین و دولت تحت تعلیم شهید دکتر آیت‌الله بهشتی قرار گرفت و از همان نوجوانی به شاعری روی آورد.

 او از مبارزان سال‌های انقلاب اسلامی در دوران طاغوت است که همین مبارازت باعث شد پس از شکنجه‌های فراوان از سال 52 به عنوان زندانی سیاسی محکوم شود.

وی که روابط مستحکمی با چهره‌های مبارزی چون شهید رجایی، شهید مفتح و شهید مطهری داشته است سابقه معاونت فرهنگی ابوالحسن بنی‌صدر را نیز در کارنامه دارد.

این شاعر معاصر تلاش‌های مثبتی در جهت جلوگیری از انحرافات بنی‌صدر از خود به نمایش گذاشت و گرچه به دلیل تصدی این پست با بی‌مهری مواجه شد، پس از مدتی مورد تفقد امام خمینی(ره) قرار گرفت. این زوایا از زندگی "موسوی گرمارودی" در کنار سایر اتفاقات مهم زندگی او، در مستند "" به تصویر کشیده شده است.

مستند "از ساقه تا صدر" در موسسه هنری رسانه‌ای اوج تهیه شده است . این مستند روز دوشنبه به مدت 50 دقیقه از شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha