کد خبر: از-برگزاری-دوره‌های-آنلاین-و-مجازی-بر
۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۵۵

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری، دکتر خسرو رحمانی با اشاره به گزارش عملکرد این معاونت در 4 ماه گذشته، گفت: در این مدت دوره های آموزش همگانی به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد.

وی افزود:  دوره مجازی «آمادگی در برابر زلزله» برای عموم مردم با شرکت 70 هزار نفر، دوره مجازی «پیشگیری از کرونا ویروس» برای عموم مردم با شرکت 400 هزار نفر، کمپین «غرق نشویم» با شرکت 70 هزار نفر، آموزش های همگانی برای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در بدو خدمت، مدرسه تابستانی مجازی با «موضوع خانواده آماده» و آموزش های همگانی ویژه یک هزار و 500خانه هلال در گروه‌های کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار شده است. به علاوه تدوین طرح جامع آموزش همگانی هم از اقدامات انجام شده از سوی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با بیان برگزاری آموزش های تخصصی و ضمن خدمت برای کارکنان، تاکید کرد: از اواخر اردیبهشت ماه تا اوایل شهریورماه سال جاری، دوره آموزش ضمن خدمت «آمادگی در برابر مخاطرات» ویژه همه کارکنان دولت با همکاری سازمان مدیریت دولتی،  8 دوره حضوری و الکترونیکی ضمن خدمت برای 10 هزار و 529 نفر از کارکنان (دوره های حضوری 5 مورد برای 696 نفر، دوره های الکترونیکی 3 مورد برای 9 هزار و 833 نفر)و 233 دوره تخصصی و داوطلبی برای 8 هزار و 637 نفر از اعضا و داوطلبان برگزار شده است.

به گفته وی، در این مدت یک هزار و 28 شناسنامه مربیان و مستندسازی اطلاعات انجام شده و باشگاه علمی مربیان به صورت الکترونیکی (Journal Club)) راه اندازی شد.

رحمانی با اشاره به فعالیت های پژوهشی و فناوری از سوی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، گفت: نشست‌های علمی به‌صورت مجازی تحت عناوین «اپیدمیولوژی ها، اپیدمی‌ها و پاندمی بیماری کووید 19 » و «مراقبت‌های روانی – اجتماعی در اپیدمی ها و بلایا» برگزار و همچنین اولویت‌های پژوهشی جمعیت هلال‌احمر در شورای پژوهش و فناوری این جمعیت تصویب و مرکز نوآوری و شتاب هم راه اندازی شد.

وی در پایان به بررسی و تصویب طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در کمیسیون معین شورای پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و یادآور شد: چاپ مقالات در پایگاه‌های علمی معتبر همچون Pubmed، Scopus،  ISI، با Affiliation مراکز تحقیقاتی «مدیریت سلامت در تجمعات انبوه» و «تاب‌آوری در حوادث و بلایا» جمعیت هلال احمر از دیگر اقدامات انجام شده از سوی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در این مدت بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha