کد خبر: ازدحام-جمعیت-در-بازارها،-یعنی-شروع-موج
۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۳۶
ازدحام جمعیت در بازارها، یعنی شروع موج جدیدی از کرونا!

دکتر داوود یادگاری نیا فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به ازدحام جمعیت در بازار تهران و دیگر مراکز خرید در کشور اظهار کرد: در حال حاضر با این پدیده رو به رو هستیم و با توجه به اینکه به نوروز 1400 نزدیک می شویم، ممکن است مردم بعد از یک سال خستگی دچار عادی انگاری شده باشند و به این فکر کنند که دیگر اتفاقی در جامعه نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: متاسفانه حضور این افراد در مکان هایی مانند بازارها، مراکز خرید و فروشگاه باعث می شود که ما مجدد با پیک شدیدی از بیماری روبرو شویم.

نوروز 1400 هم مانند نوروز سال 1399 است

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی گرمسیری با تاکید بر اینکه باید از هم اکنون به مردم هشدار دهیم که بیماری را جدی بگیرند، گفت: نوروز 1400 هم مانند نوروز سال 1399 است، ما نمی توانیم نوروز امسال را مانند دو سال گذشته تصور کنیم.

دکتر یادگاری نیا ادامه داد: نوروز سال گذشته مردم خیلی خوب رعایت کردند؛ مسافرت نرفتند و در خانه‌های خود نشستند و این اقدام باعث شد که بعد از تعطیلات نوروز میزان بیماری برخلاف تصور ما، خیلی پایین آید و روند کاهشی داشته باشد؛ بی شک این اتفاق ناشی از همکاری مردم با مراکز بهداشتی و درمانی بود.

وی اضافه کرد: همکاری مردم با مراکز درمانی باعث می شود که میزان شیوع بیماری در کشور کاهش پیدا کند به همین دلیل از هم اکنون هم باید کاری کنیم که عادی انگاری از بین برود.

باید به مردم هشدار دهیم

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه باید به مردم هشدار بدهیم که مراقب این بیماری باشند، افزود: ممکن است در چند روز باقی مانده به تعطیلات نوروز، مردم فراموش کنند که ما هنوز با یک اپیدمی رو به رو هستیم و اولویت اول کشور هم همین کروناویروس است.

دکتر یادگاری نیا با تاکید بر اینکه از بین بردن کروناویروس اهمیت بسیار زیادتری نسبت به همه موضوعات در کشور دارد، گفت: طبیعتا سلامتی مردم از همه چیز مهم تر است. نوروزی که در آن مریضی باشد چه سودی برای مردم دارد؛ بهترین اتفاق این است که مردم سلامت باشند.

وی بیان داشت: همیشه سلامتی باید در اولویت همه موضوعات زندگی قرار گیرد؛ زمانی که سالم باشیم می‌توانیم نوروز خوبی را هم پشت سر بگذاریم و سال های بعد عید نوروز را جبران کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی گرمسیری تاکید کرد: بدون شک مردم در این یک سالی که درگیر کووید 19 هستند از نظر روحی بسیار خسته شده اند و مشکل پیدا کرده اند اما امیدواریم با از بین رفتن این ویروس دوباره همه مردم بتوانند در سال های بعد نوروزی مانند نوروزهای سال های قبل داشته باشند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha