کد خبر: ارگان‌های-دولتی-نسبت-به-ایمن‌سازی-سا
۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۴۳

محسن هاشمی رفسنجانی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی ساختمان‌های ناایمن شهر تهران اظهار داشت: ساختمان‌های ناایمن دو بخش دارند که یکی از آنها ساختمان‌هایی است که بر اساس آیین‌نامه 2800 ساخته نشده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع ایمن‌سازی به مالکان ابلاغ شده و همه کسانی که این ساختمان‌های ناایمن را در اختیار دارند باید بر اساس این آیین‌نامه نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌ها اقدام کنند، افزود: اولویت اول ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن شهر تهران مربوط به ارگان‌های دولتی و ساختمان‌های مربوط به شهرداری تهران است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه سیستم‌های دولتی باید در راستای ایمنی هرچه سریعتر اقدام کنند، گفت: عمده ساختمان‌های بلند شهر تهران را ارگان‌های دولتی در اختیار دارند به همین منظور لازم است که نسبت به ایمنی ساختمان‌های ناایمن اقداماتی انجام دهند.

هاشمی تصریح کرد: مردم عادی نیز باید به منظور فراهم کردن امنیتشان، ساختمان‌های خود را ایمن سازی کنند. آنها باید با انتخاب یک مشاور مراحل ایمن‌سازی را بررسی کنند.

وی تاکید کرد: ما آیین نامه 2800 را بر اساس زلزله خیزی شهر تهران در نظر گرفته‌ایم در نتیجه این افراد باید بر اساس این آیین‌نامه ساختمان‌های خود را ایمن کنند.

به گفته رییس شورای اسلامی شهر تهران نمی‌توان با زور و فشار و همچنین با هزینه‌های شهرداری تهران نسبت به ساختمان‌های نا ایمن شهر تهران اقدام کرد چراکه این موضوع امکان پذیر نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha