کد خبر: ارائه-مشاوره-و-آموزش-به-بیماران-سرطانی
۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۳

 به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر سودابه شهید ثالث، با اشاره به اینکه کلينيک خودمراقبتي و ارتقا سلامت در بیمارستان امید خدمات مشاوره را در زمينه آموزش بيماران سرطاني ارائه مي دهد، خاطر نشان کرد: اين مرکز فعاليت هاي خود را در چهار قسمت انکولوژي ، پستان ، استومي و ب.ث.ژ درماني به ارائه خدمات می پردازد.

وی اظهار کرد: اين کلينيک روزانه بالغ بر 5-10 نفر در تمام روزهاي هفته ، صبح ها بر اساس برنامه خدمات آموزشي و مشاوره اي رايگان در زمينه انواع سرطان ، آموزش هاي رژيم غذايي ، فعاليت هاي مجاز و غير مجاز ، پيشگيري از لنف ادم و انجام ورزش هاي بعد از عمل جراحی ، علائم هشدار دهنده و آموزش هاي رژيم دارويي ، توسط کارشناسان خبره و آموزش دیده پرستاري زیر نظر سوپر وایزر آموزش سلامت ارائه مي دهد.

دکتر شهید ثالث عنوان کرد: اين کلينيک در راستاي تحقق اهداف وزارت بهداشت و مديريت پرستاري دانشگاه بوده و توسعه برنامه هاي آموزشي سلامت و ارتقاء سطح سلامت بيماران را در بر دارد.

رئیس بیمارستان امید مشهد با اشاره به اینکه علاوه بر خدمات مشاوره اي در کلينيک، آموزش هاي لازم به بيمار و همراه مربوط به مسائل روانشناختي و تعيين شرايط فعلي به ادامه ي زندگي براي بيماران ارائه می شود، ادامه داد: همچنين خدمات تله مانيتورينگ( طي تماس هاي تلفني  به جهت بررسي  وضعيت بيمار )  به بیماران داده مي شود.

وی گفت: بيماران می توانند پس از ترخيص چنانچه سوالاتی در خصوص داروها ، رژيم غذايي و فعاليت هاي خود داشته باشند از اين طريق آموزش لازم را دريافت کنند.

رئیس بیمارستان امید مشهد با بیان اینکه همچنين در اين کلينيک علاوه بر آموزش هاي  چهره به چهره ، آموزش ها به صورت ارائه پمفلت ، کتابچه و مولتي مديا ( عوارض داروهاي شيمي درماني ) به بیماران داده مي شود، بیان کرد: اميد است اين مركز  با ارائه اين خدمات گام موثري در بهبود كيفيت زندگي بيماران مبتلا به سرطان  داشته باشد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha