کد خبر: ارائه-آزمایشی-نرم-افزار-الکترونیک-سام
۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۵۸
ارائه آزمایشی نرم افزار الکترونیک سامانه جامع امدادی خانوار

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی،مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در این آیین رونمایی که در سالن همایشهای زنده یاد بیژن دفتری برگزار شد، گفت: یکی از اقدامات ما در حوادث و سوانح بحث اسکان اضطراری و توزیع اقلام امدادی و تغذیه اضطراری بین آسیب دیدگان ناشی از حوادث و سوانح است.

ولی پور ادامه داد: ما برای رصد این اقلام امدادی که به دست آسیب دیدگان ناشی از حوادث برسد و نیز اقلام زیستی مانند موکت، چادر، پتو و غیره و اقلام غذایی، بحث بارکدگذاری اقلام از مرحله خرید تا حمل و نقل آنها و نگهداری آنها در انبار امدادی و نهایتاً توزیع میان آسیب‌پذیران است که با این نرم‌افزار قابلیت رهگیری این اقلام و قابلیت توزیع درست به آسیب‌دیدگان واقعی از حوادث و سوانح انجام می شود.

وی ادامه داد: کمیت و بررسی تاریخ مصرف این اقلام در این نرم‌افزار مورد بازنگری قرار گرفته و در قالب این نرم‌افزار توسط همکاران هلال احمر خراسان رضوی به صورت پایلوت روی آن کار می شود.

ولی پور تشریح کرد: یکی از برنامه‌های ما در طول مدتی که در این استان حضور خواهیم داشت بررسی قابلیت این نرم افزار می باشد و در صورتی که توانمندی این نرم‌افزار ما را به اهدافمان در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نزدیک کند و ما میتوانیم اهداف خودمان را در جمعیت هلال احمر در سطح کشور تبیین کنیم.

وی افزود: در مدیریت بحران از مرحله ارزیابی حوادث و سوانح و مرحله جستجو و نجات و نهایتاً خدمات امدادی یک از مهمترین دغدغه ما  استراتژی نگهداری و توزیع اقلام اضطراری است و با این کار هم در مدیریت بهتر هزینه‌ها به ما کمک می‌شود و هم در مدیریت توزیع این اقلام مدیریت بهتری خواهیم داشت.

ولی پور در پاسخ به اهمیت احداث خانه های هلال در استان خراسان رضوی گفت: در بحث خانه‌های هلال احمر استان خراسان رضوی ،یکی از اهداف و وظایف جمعیت هلال احمر در قانون مدیریت بحران توسعه آموزش همگانی است و افزایش تاب‌آوری مردم در برابر حوادث و سوانح مدنظر می باشد.

وی ادامه داد: یکی از  برنامه های هلال احمر در طی چند سال اخیر و هم اکنون بحث ساختاری ایجاد خانه‌های هلال در روستاها و محلات و شهرستان‌ها هستند که با ایجاد خانه های هلال اولین اقدام در این خانه ها ، آموزش همگانی می باشد و بعد از آن ارائه آموزش‌های تخصصی به مردم علاقمند و نهایتاً تشکیل تیم‌های تخصصی و تجهیز آن توسط سازمان امداد و نجات انجام می شود.

وی افزود : براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در ۵ سال آینده در ۳۷ هزار روستا در سطح کشور قرار است خانه های هلال راه اندازی شود و در جمعیت هلال احمر در استان خراسان رضوی تا امروز ۶۳ خانه هلال راه اندازی شده و ۹۵ خانه هلال دیگر نیز آماده بهره‌برداری است که  این یک فرآیند است و طی یک بازه زمانی ۵ ساله قابلیت اجرا دارد که در مقاطع مختلف بر اساس سرانه استان ها راه اندازی می شود.

وی بااشاره به مشکلات اعتباری فعلی نهادها گفت: با یاری  خداوند متعال و با تعامل و مشارکت استانداری، شهرداری، مردم و خیرین با جمعیت هلال احمر و نیز اعتبارات خود جمعیت انشاالله با کمترین هزینه بهترین خروجی را خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha