کد خبر: ادای-دین-به-سرباز-سپیدپوش-دیروز-و-ایثار
۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۴
ادای دین به سرباز سپیدپوش دیروز و ایثارگر روسپید امروز

به گزارش گروه  بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،  دکتر حسن علی شفیعی، متخصص ارتودنسی با اشاره به خاطرات دوران دفاع مقدس و جانفشانی های دکتر مرتضوی، اظهار کرد: با آغاز جنگ به عنوان نیروی داوطلب در بیمارستان طالقانی مشغول به خدمت شدم و در طول یک سال و نیمی که در این بیمارستان فعالیت می کردم، ایثارگری های استاد بزرگوار، جراح عالیقدر، دکتر سید حسین مرتضوی هیچ گاه از دیده ام پنهان نبود؛ او با تمام توان به مجروحین جنگی شبانه روزی در اتاق عمل خدمت می کرد.

دانشیار بخش اتودانتیکس دانشکده پزشکی دانشگاه، تصریح کرد: برخی از شب های عملیات بیش از صد مجروح جنگی به بیمارستان اعزام می شدند و دکتر مرتضوی از جمله اعضای تیم جراحی بود. استاد در طول این دوران بیش از ۴ هزار مجروح جنگی را درمان کرد.

وی در خصوص اقدام فروتنانه دکتر مرتضوی با آغاز همه گیری کرونا در کشور، عنوان کرد: با شروع بحران کرونا در همان ابتدا، استاد تمام حقوق دریافتی خود از دانشگاه را به این مجموعه تقدیم کرد، این فداکاری، اقدام به موقعی بود. در همان زمان تصمیم گرفتم مجسمه دکتر را با همراهی سایر همکاران به عنوان افتخار ملی بسازم.

دکتر شفیعی این مجسمه را با هنر و علم روز مهندسی مطابق دانست و افزود: ساخت مجسمه در ابعادی حدود دو برابر ابعاد اصلی، از اواخر اسفند سال گذشته آغاز شد و سه ماه زمان برد.

عضو هیئت علمی دانشگاه، ادامه داد: این مجسمه آخرین نمونه از کارهای ماندگاری است که در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه انجام شده است. پیش از این مجسمه دکتر الکسانیان، چهره ماندگار کشور در عرصه دندانپزشکی، دکتر بهرمان استاد بی نظیر ارتودنسی در جهان و نویسنده یکی از بهترین کتاب های بین المللی در این زمینه و دکتر اجلالی پزشک حازق در زمینه پروتز توسط تیم ما در دانشکده دندانچزشکی ساخته شد.

وی در پایان تصریح کرد: قابلیت و توانمندی ساخت مجسمه از هر شخصیت ملی، انسان فداکار و خدمت گذار با بهترین کیفیت در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه وجود دارد و این مایه افتخار ماست تا چهره های برجسته ملی و الگو های فرزندان این مرز و بوم را ماندگار کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha