کد خبر: ادامه-حمایت‌ها-از-جامعه-هدف-بهزیستی-ب
۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۵۸
به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از روابط عمومی بهزیستی، وحید قبادی دانا افزود: این کمک به ویژه برای خانوارهایی که در مناطق حاشیه نشین و مناطق محروم قرار دارند، انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنان در دوره مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا قرار داریم و لحظه به لحظه نگران آلوده شدن مراکز هستیم. رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: با کمک ۱۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در اسفند سال گذشته به ۴۰ هزار خانواده‌ افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی و معلولین شدید و خیلی شدید وابسته به بستر که در منازل نگهداری می‌شوند و از سوی سازمان بهزیستی حق پرستاری دریافت می‌کنند، مبلغ ۲۵۰ هزار تومان برای تهیه مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی پرداخت شد. قبادی دانا ادامه داد: همچنین با کمک بنیاد مستضعفان و اختصاص مبلغ پنج میلیارد تومان طرح آموزش و اهدای اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده برای کودکان کار و خیابان در اسفند ماه توسط بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل دلسوز و فداکار اورژانس اجتماعی انجام شد و ۵۷ هزار بسته مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی همراه با آموزش به آنان ارائه شد. وی خاطرنشان کرد: همچنین در اسفندماه ۱۵ میلیارد تومان در سطح کشور به عنوان کمک هزینه معیشت موردی به مددجویان سازمان بهزیستی برای ۷۵ هزار خانوار اختصاص داده شد. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: خوشبختانه تاکنون تنها دو مرکز از ۶۵۰ مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و مراکز شبه خانواده در سطح کشور که حدود ۱۰ هزار نفر از فرزندان به صورت شبانه‌روزی در آنها نگهداری می شود در ۲ استان مختلف به ویروس کرونا ویروس آلوده شدند که با تلاش همه مدیران و مددکاران این مراکز فرزندان تحت درمان قرار گرفتند و مشکلی وجود نداشت. قبادی دانا با ابراز امیدواری برای عبور از این بحران و قدردانی از پرویز فتاح رییس نبیاد مستضعفان ادامه داد: با دریافت این مبلغ، کل مبلغ کمک بنیاد مستضعفان از زمان شیوع کرونا به سازمان بهزیستی به ۳۵ میلیارد تومان می رسد.

اختصاص۷۰ میلیارد تومانی برای کمک هزینه معیشتی به  ۱۹۱ هزار خانوار دارای معلولیت شدید و خیلی شدید

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در هفته اول فروردین ماه امسال با حمایت دولت و تخصیص اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان برنامه و بودجه، کمک هزینه معیشتی برای ۱۹۱ هزار خانوار دارای معلولیت شدید و خیلی شدید، شارژ شد. قبادی دانا افزود: سطح درآمد این خانوارها در دهک یک، دو و سه قرار داشت یعنی خانوارهایی که دارای معلولین با بیشترین شدت معلولیت و همچنین توأم با حداقل درآمد و قرار داشتند، به آنان کمک هزینه معیشتی، بین ۳۶۰ هزار تومان تا ۴۸۰ هزار تومان پرداخت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha