کد خبر: اختلال-خواب-یکی-از-عوارض-کرونا-است
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۶
اختلال خواب یکی از عوارض کرونا است!

دکتر محمد سعید واثقی پزشک عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی عده ای از مردم در این شرایط بحرانی اظهار داشت: خستگی مردم بیشتر به خاطر طولانی شدن دوره شیوع بیماری است. متاسفانه بیش از یک سال و چند ماه است که در کشورمان درگیر کروناویروس هستیم.

وی با بیان اینکه عده ای از مردم به خاطر خستگی زیاد از این بیماری اهمیتی به آن نمی دهند، افزود: مهمترین نکته این است که عده ای از مردم یا به کروناویروس مبتلا نشده اند و یا ابتلای آنها به این بیماری سنگین و حاد نبوده است.

این پزشک عمومی با تاکید بر اینکه مردم هنوز نمی دانند که کروناویروس چگونه بیماری است، گفت: مردم زمانی که درگیر این بیماری می شوند تازه به خطرات و عواقب این بیماری پی می برند.

دکتر واثقی ادامه داد: کروناویروس علاوه بر عواقب بیماری برای افراد هزینه های زیادی هم به دنبال دارد.

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین عوارضی که بیماران مبتلا به کرونا ویروس بعد از گذشت ماه ها همچنان از آن شکایت دارند چه علائمی است، بیان کرد: از دست دادن حس بویایی و چشایی در چند مورد از بیماران بنده مشاهده شده و آنها از برنگشتن حس بویایی و چشایی همچنان شکایت دارند.

این پزشک عمومی تصریح کرد: همچنین ضعف و بی حالی از دیگر مواردی است که بهبود یافتگان کرونا ویروس از آن شکایت دارند. آنهایی که درگیری ریه پیدا می کنند نیز دچار تنگی نفس و دردهای جداره قفسه سینه می شوند.

دکتر واثقی گفت: کرونا روی بسیاری از اعضای بدن اثر می گذارد و ممکن است باعث تغییرات هورمونی، خواب و ... شود. چند مورد از بیماران دیابتی بعد از بهبودی حتی با وجود کنترل قندشان به یکباره قندشان بسیار بالا رفته است و این نیز می تواند از عوارض کرونا باشد.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha