کد خبر: اختصاص-۳۷۰۰-میلیارد-ریال-اعتبار-به-حوز
۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۳۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدرضا پورمحمدی روز شنبه در دیدار با مدیران بیمه سلامت استانآذربایجان شرقی ، گفت: اختصاص اعتبارات لازم برای بخش بهداشت و درمان به رغم تنگناهای مالی و مشکلات اقتصادی، متوقف نشده و تقویت این بخش همواره از اولویت های مهم دولت است.

وی خدمت به محرومان و قشر متوسط جامعه بویژه در حوزه خدمات درمانی را کاری ارزشمند توصیف کرد و افزود: مردم، ولی نعمت انقلاب هستند و باید در حد توان برای ارائه خدمات متنوع و نوآورانه به آن ها تلاش کنیم.

پورمحمدی با تاکید بر گسترش خدمات الکترونیک و استفاده از بستر فضای مجازی در دستگاه ها تصریح کرد: کرونا با همه تلخی ها، زمینه ارائه خدمات در بستر فناوری اطلاعات را بیش از پیش فراهم کرد که این امر باید با اصلاح نقاط ضعف، با قدرت ادامه یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گزارش مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص حذف دفترچه های کاغذی که موجب صرفه جویی بیش از ۷۰ میلیون برگ کاغذ در کشور شده است ادامه داد: اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیک بسیاری از مشکلات ناشی از نسخه خوانی و دسترسی به اطلاعات پزشکی را رفع کرده است.

پورمحمدی افزود: البته هر کار نوآورانه ای در ابتدا ممکن است نقایصی داشته و با مقاومت روبرو شود که باید با مدیریت مناسب، زمینه اجرای آن را فراهم کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان نیز در این دیدار از آغاز اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیک در ۶۱۰ مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان خبر داد و گفت: از شروع این طرح تا کنون بیش از ۲۷۲ هزار نسخه الکترونیک توسط پزشکان تجویز شده است.

مجیدی افزود: اجرای این طرح گام مهمی در راستای ایجاد پرونده الکترونیک بیمه شدگان بیمه سلامت است.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل بیمه سلامت استان در سال ۹۸ ابراز کرد: در سال گذشته ۷۴۰ میلیارد تومان در مراکز شهری و ۱۳۴ میلیارد تومان در مراکز روستایی برای درمان مراجعان هزینه شده است.

مجیدی همچنین از احداث ساختمان اداره کل بیمه سلامت استان در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۱۸ مترمربع خبر داد که در تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha