به گزارش خبرنگار انتظامی‌طبنا(خبرگزاری سلامت)، سرهنگ کارآگاه حمداله علیزاده رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ششم اسفند ماه سال جاری پرونده‌ای مبنی بر سرقت از یک مغازه نقره فروشی  در محدوده بازار توسط کلانتری 113 بازار جهت رسیدگی تخصصی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی واصل گردید . وی افزود شاکی با حضور در پایگاه هفتم اظهار داشت : در بازار تهران مغازه نقره فروشی دارم ، ساعت 9 صبح پنجم اسفند ماه وقتی درب مغازه را باز کردم دیدم مغازه به هم ریخته است و حدود 10 کیلو زیورآلات نقره به ارزش 200 میلیون تومان که در مغازه داشته ام به سرقت رفته است . علیزاده گفت : کارآگاهان پس از اظهارات شاکی جهت بازبینی و بررسی محل وقوع جرم راهی بازار تهران شدند که با پایش فیلم ضبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته متوجه شدند سرقت توسط یک خانم انجام شده و با پوشیدن صورت خود توسط ریموت کنترل مغازه شاکی را باز کرده و پس از سرقت متواری می‌شود . کارآگاهان در گام نخست تحقیقات فرضیه را سرقت داخلی عنوان داشته و احتمال می‌دهند فردی که به ریموت کنترل مغازه دسترسی داشته است نقشه سرقت را کشیده ، لذا با مصاحبه و بازجویی فروشندگان و همکاران مغازه شاکی کارآگاهان متوجه می‌شوند یکی از فروشندگان به نام وحید 30 ساله حدود یک سال است برای شاکی کار می‌کند که با توجه به حرف‌های ضد و نقیض و با توجه به ادله بدست آمده در نهایت لب به اعتراف گشوده و به سرقت مغازه با همدستی دخترعمویش به نام فاطمه 27 ساله معترف گردید . وحید در اظهارات خود گفت : به علت مشکلات مالی نقشه سرقت را کشیدم و در روزی که ریموت کنترل مغازه در دستم بود طی فرصتی از رویش کپی کردم و با طرح نقشه ای از دخرعمویم کمک گرفتم و سرقت را انجام دادیم و در حال حاضر تمام اموال مسروقه در اختیار وی می‌باشد . در گام بعدی با همکاری متهم دخترعموی وی نیز طی عملیاتی دستگیر و در بازرسی از منزل او اموال مسروقه کشف می‌گردد . پس از انتقال فاطمه به پایگاه هفتم ضمن قبول بزه انتسابی علت همدستی خود را با وحید را قول ازدواج وی اعلام کرد و گفت به خاطر عشقی که به او داشتم تن به این سرقت دادم . رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی گفت: با توجه به اعتراف صریح هر د و متهم، با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی روانه زندان شدندس.

دستگیری محتکران سلامت

سرهنگ کارآگاه خیراله دولت خواه، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت گفت: در تاریخ دهم اسفند ماه طی گزارشات مردمی‌در خصوص احتکار و فروش محصولات و اقلام بهداشتی مانند ماسک و الکل ضدعفونی خارج از شبکه توزیع به پایگاه پنجم پلیس آگاهی واصل گردید . کارآگاهان با بررسی میدانی متوجه شدند 2 نفر به نام‌های کامران 33 ساله و مجید 30 ساله با یک دستگاه خودروی تیبا اقدام به فروش تعداد زیادی ماسک و الکل ضد عفونی به یک داروخانه واقع در خیابان سی متری زرند می‌نمایند . در ادامه تحقیقات کارآگاهان پایگاه پنجم متوجه می‌شوند متهمان با جعل فاکتور یک شرکت توزیعی مواد و ملزومات بهداشتی اقدام به پخش محصولات می‌نمایند که با تکمیل تحقیقات مقدماتی و با هماهنگی معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 10 تهران دستور دستگیری متهمان صاد می‌شود . دولت خواه، بیان داشت : در گام بعدی با تحت نظر قرار دادن داروخانه و طی اقدامی‌پلیسی  در سیزدهم اسفند ماه کارآگاهان موفق می‌شوند هر دو متهم را دستگیر و در بازرسی از خودروی آنها تعداد 2000 عدد ماسک و 300 بطری الکل ضد عفونی کشف و ضبط می‌گردد . با انتقال متهمان به پلیس آگاهی مورد بازجویی قرار می‌گیرند و اظهار داشتند : برای کسب سود زیاد از این فرصت استفاده کرده و با توجه به نیاز مردم و بازار از شخصی به نام احمد 36 ساله اقلام بالا را تهیه می‌کردند و تا کنون بیش از 15 هزار ماسک و 1000 بطری الکل ضدعفونی را به صورت واسطه ای در بازار فروخته اند . با اعتراف هر دو متهم دستگیری نفر اصلی این باند در دستور کار قرار گرفت و طی عملیاتی در 15 اسفند ماه مخفی گاه وی در خیابان مطهری شناسایی و دستگیر می‌گردد . در بازرسی از مخفیگاه احمد 500 عدد ماسک و 40 بطری الکل ضدعفونی کشف و ضبط می‌گردد . احمد در بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت : به عنوان عامل توزیع شرکت تولیدی اقلام بهداشتی در تهران فعالیت میکردم که پس از ورود بیماری کرونا به ایران برای کسب درآمد بیشتر ابتدا اجناسی که در انبار داشتم را احتکار کردم و در فرصت مناسب و زمانی که بازار با کمبود مواجه بود با همکاری کامران و مجید در خارج از شبکه توزیع به صورت غیرقانونی اقلام را در بازار فروختیم  . رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمان و کشف بخشی از اموال محترک شده با دستور مقام قضایی متهمان طی صدور قرار قانونی روانه زندان شدند .

هوشیای مالباخته سارق را گرفتار کرد

سرهنگ کارآگاه سید شمس الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت گفت: در دوم بهمن ماه امسال پرونده ای تحت عنوان سرقت داخل خودرو از کلانتری 132 نبرد جهت رسیدگی تخصصی به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ واصل شد. میرزکی ادامه داد: شاکی با حضور در اداره بیستم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : من شغلم فروش سیستم صوتی است است که در روز مورخه بیست و هشتم دیماه ساعت نه شب وقتی خودروی ال نودم را در خیابان نبرد جنوبی خیابان آقاجانلو پارک کردم و فردای آن روز وقتی سراغ ماشینم رفتم متوجه سرقت محتویات صندوق عقب که شامل: سیستم صوتی حرفه ای- لپ تاپ- مدارک و دو گونی برنج جمعاً به ارزش 60 میلیون تومان توسط سارق یا سارقان بسرقت رفته است. وی افزود: کارآگاهان در گام اول تحقیقات پلیسی خود با مراجعه به محل وقوع جرم و بررسی دوربین‌های مداربسته همجوار بدست آوردند یک نفر جوان حدوداً 40 ساله با یک دستگاه خودروی پراید اقدام به سرقت محتویات خودروی مالباخته می‌نماید. در هیمن حین شاکی با مراجعه به اداره بیستم اعلام میدارد ، مشخصات اموال مسروقه را به همکارانم که در صنف خودم هستند اعلام کردم و احدی از آنان با من تماس گرفته و اظهار داشت اموال مسروقه شما را در سایت دیوار بفروش گذاشته اند که بلافاصله تصاویر اموال مسروقه را برایم ارسال کرده که دیدم اموال خودم هستند. میرزکی تصریح کرد: بلافاصله کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی فرد آگهی دهنده را به هویت شادمهر شناسایی کردند که مشخص شد وی دارای یک فقره سابقه کلاهبرداری در سال‌های اخیر می‌باشد ، با انعکاس اطلاعات بدست آمده به مقام قضایی دستور دستگیری وی صادر شد که در مورخه شانزدهم بهمن ماه طی یک عملیات پلیسی سارق در مخفیگاه خود واقع در محدوده نبرد دستگیر و اموال از قبیل دو گونی برنج و تعدادی البسه و ابزارآلات ساختمانی کشف و به اداره بیستم منتقل شد. سارق در اعترافاتش ضمن قبولی سرقت گفت: در حدود یکسال است بصورت تک نفره اقدام به سرقت محتویات داخل خودرو می‌نمایم و اموال مسروقه را به فردی به نام سامان در محدوده تیردوقلو می‌فروشم و پول حاصله را صرف هزینه زندگی و تهیه مواد مخدر می‌کنم. کارآگاهان بدنبال اظهارات سارق به سراغ خریدار اموال مسروقه رفتند که در تحقیقات پلیسی مشخص شد وی متواری گردیده است و دستگیری مالخر در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. سرهنگ کارآگاه میرزکی در پایان خاطرنشان شد: با عنایت هوشیاری مالباخته و اعلام به موقع اطلاعات بدست آمده به کارآگاهان سارق دستگیر و در ادامه تحقیقات صورت گرفته ، سارق به بیش از 300 فقره سرقت داخل خودرو به ارزش تقریبی 500 میلیون تومان معترف شد و با صدور قرار قانونی روانه زندان گردید.

کشف دستکش و ژل ضد عفونی کننده در محدوده خیابان آزادی

سرهنگ صادق قره باقری، رئيس پايگاه هشتم پليس امنيت عمومی‌پايتخت گفت: روز گذشته مأموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی‌تهران بزرگ، در رصدهای اطلاعاتی خود متوجه شدند، فردی با سوء استفاده از شرایط موجود در جامعه و شیوع ویروس کرونا در کشور، انباری را در محدوده خیابان آزادی اجاره و مقدار فراوانی از دستکش‌های لاتکس و یک بار مصرف به همراه ژل‌های ضد عفونی کننده و ... را در این انبار دپو تا در فرصت مناسب با قیمت‌های غیرواقعی آن را روانه بازار کند. این مقام انتظامی‌با اشاره به اینکه صاحب این انبار شناسایی شد، گفت: مراقبت‌های ویژه پلیسی آغاز و ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند در غروب روز نوزدهم اسفندماه فرد مورد نظر را دستگیر و در بازرسی از انبار وی نیز مقادیر قابل توجهی اقلام بهداشتی و پزشکی که در آن دپو شده بود، کشف کنند. وی افزود: در مجموع بیش از  54 هزار عدد دستکش لاتکس و40 لیتر محلول ضدعفونی کننده در کنار تجهیزات پزشکی که در این انبار وجود داشت کشف شد که کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را حدود یک میلیارد ریال برآورد کرده اند؛ همچنین متهم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

آتش گرفتن یکدستگاه موتورسیکلت

سرهنگ رازقی رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ساعت 17:30 روز گذشته، در محدوده جنوب به شمال خیابان سپاه بالاتر از میدان سپاه  یکدستگاه موتورسیکلت به علت نامعلومی‌دچار حریق می‌شود که بلافاصله پس از دریافت این خبر تیمی‌از کارکنان منطقه 24پلیس راهور  فاتب  در موقعیت حاضر و اقدامات خود را جهت تسهیل عبور  و مرور و روان شدن ترافیک محدوده که بر اثر ایستادن و مشاهده خودروهای عبوری و مردم در محل حاصل شده بود،  انجام دادند. رازقی ادامه داد: عوامل آتش نشانی به موقع در محل حاضر بودند و  مشغول  اطفاء حریق شدند و افراد را از محل حادثه متفرق می‌کردند؛ از شهروندان درخواست می‌کنیم با دیدن حوادثی از این دست، به تماشا نایستند و اجازه دهند پلیس، عوامل امدادی و اورژانس به موقع در محل حاضر شوند. رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خوشبختانه در این حادثه  کسی دچار آسیب نشد و پلیس راهور نیز تا آخرین لحظه و پس از آن نیز جهت اتمام اقدامات ایمنی و خاموش کردن آتش در محل حادثه حضور داشت و ترافیک را کنترل کرد.

کشف الکل احتکارشده غیرمجاز در جنوب تهران

سردار علی ذوالقدری، رئیس پلیس امنیت عمومی‌پایتخت گفت:پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، متأسفانه عده ای فرصت طلب و سودجو در راستای کسب منفعت، با اجاره انبارهایی در داخل و حاشیه شهر اقدام به تهیه و ساخت اقلام ضدعفونی کننده و مورد نیاز این روزهای مردم البته به صورت تقلبی و فاقد استانداردهای بهداشتی کردند تا با دپو و احتکار آن، در فرصتی مناسب این مواد دست ساز و غیراصولی را بدون توجه به خطرات و عواقب بعدی وارد بازار کرده و با چند برابر قیمت واقعی به شهروندان عرضه کنند. وی افزود: با توجه به شرایط حساس به وجود آمده، بلافاصله طرح شناسایی و دستگیری محتکران و سودجویان توزیع لوازم بهداشتی در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت که در نهایت روز گذشته با انجام اقدامات اطلاعاتی یکی از همین انبارها در حوالی شهر ری در جنوب تهران که متصدیان آن،اقدام به تهیه و تولید مایع ضد عفونی الکلی تقلبی و احتکار آن می‌کردند، شناسایی شد. سردار ذوالقدری تصریح کرد: با شناسایی انبار مذکور، تیمی‌از مأموران پلیس امنیت عمومی‌تهران بزرگ 19 اسفندماه پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل دپو این مواد به این انبار ورود کرده و ضمن دستگیری یکی از محتکران حاضر در انبار، در بازرسی صورت گرفته، بیش از 11هزار لیتر ماده ایزو پروپیل الکل احتکار شده که آماده تهیه و ساخت مواد ضدعفونی کننده غیرمجاز و غیراصولی بود، به همراه تعداد زیادی بطری یک لیتری خالی با برچسب‌های دست ساز و یک بشکه 20 لیتری، حاوی اسانس کشف شد. رئیس پلیس امنیت عمومی‌تهران بزرگ با بیان اینکه متهم دستگیر شده خود را دفتردار مجموعه معرفی کرده  اظهار داشت: موادهای کشف شده، متعلق به چندین نفر است که تلاش برای شناسایی و دستگیری سایر متهمان در دستور کار مأموران قرار دارد. وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی مواد کشف شده را بیش از 10میلیارد ریال برآورد کرده اند، خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم تحویل مراجع قضائی شد. ##کشف بیش از 500 لیتر مواد ضدعفونی کننده احتکارشده در ناصرخسرو سرهنگ رسول محبت، رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی‌پایتخت گفت: ماموران گشت پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی‌تهران بزرگ، در حین گشت زنی خود،به ترددهای مشکوک به انباری در محدوده بازار ناصرخسرو مشکوک شده و بلافاصله،تحقیق و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی مالک انبار و نحوه فعالیت وی، دریافتند که این فرد، ظاهرا در امر تهیه، دپو و فروش موادضدعفونی کننده الکلی با قیمت‌های غیرواقعی، فعال است بنابراین با هماهنگی قضائی، روز گذشته نوزدهم اسفندماه، در عملیاتی ضربتی ابتدا مالک انبار دستگیر و در بازرسی از انبار وی نیز  24 گالن 20 لیتری و  36 عدد بطری یک لیتری از مواد ضدعفونی کننده دست ساز کشف شد. رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی‌تهران بزرگ با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی مواد کشف شده را حدود 500میلیون ریال برآورد کرده اند،خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

علل گرایش جوانان به مواد دخانی و سیگار

گروه استان‌ها-تهران بزرگ- طی مقاله ای در خصوص علل گرایش جوانان به مواد دخانی و سیگار را به رشته تحریر درآورد که در ذیل خلاصه ای از آن بیان می‌شود: یکی از مهمترین مشغله‌های فکری پدران و مادران، آینده فرزندان آنها می‌باشد، بخصوص اعتیاد آنها به دخانیات و مواد مخدر. با وجود آنکه امروزه اغلب فرزندان و نوجوانان به نظرات و عقاید پدر و مادر خود بهاء نمی‌دهند اما آگاهی از مضرات سیگار برای نوجوانان می‌تواند به کاهش اختلاف نظر در این باره کمک بسیار کند. آگاهی از ابتدایی ترین مشکلاتی که سیگار می‌تواند برای مصرف کننده آن به همراه بیاورد می‌تواند عامل موثری برای ترک آن باشد
  • اغلب افرادی كه سیگار كشیدن را در سال‌های ابتدای جوانی (و یا حتّی نو جوانی ) آغازكرده اند ، علّت آن را:
فرار از مشكلات ، هم رنگ شدن با دوستان و هم سالانِ  سیگاری شان ، مقابل? با بلا تكلیـفی‌ها و بحران‌های نوجوانی وجوانی ،هویت یابی، كنجكاوی ، بی حوصلگی و ضعف عزّت نفس ذكر كرده‌اند. علل گرایش نوجوانان وجوانان به مصرف سیگار
  • دلایل فردی
  • گروه همسالان
  • علل خانوادگی
  • مدرسه
  • بلوغ
  • محیطی و اجتماعی
سیگار كشیدن یكی از مهم ترین عوامل بیماری زا، چه به لحاظ فردی ، شخصیتی ، و چه  به  لحاظ اجتماعی است. اغلب بزرگسالان كه سیگار می‌كشند، این عادت زشت وبیماری زا را از اولین سال‌های نوجوانی   (12 ـ 18 ) آغاز كرده اند. عوامل موُثردر  سیگار كشیدن نوجوانان و جوانان: عدم آگاهی آنان از مضرات و تبعات شوم آن، ضعف عزّت نفس و خود پنداره‌‌ء ضعیف نو جوانان و روابط نابسامان خانوادگی است كه در مواردی می‌تواند منجر به سیگاری شدن ایشان شود. نوجوانی هم كه هر دوی والدینش و یا یكی از آنها سیگار می‌كشند بیش تر از نو جوانی كه هیچ یك از اعضای خانواده شان سیگار نمی‌كشد، احتمال سیگاری شدن را دارد. 1- سیگار كشیدن نوجوانان در كوتاه مدّت بر روی دستگاه تنفسی آن‌ها تاُثیر می‌گذارد و موجب بروز اختلالات تنفسی گوناگون از جمله : تنگی نفس، آسم، بیماری‌های ریوی وبدبوئی دهان ، فساد زودرس دندانها و بیماریهای گوارشی و... می‌شود و در دراز مدّت نیز موجب تقویت عادت زشت سیگار كشیدن و ابتلاء به بسیاری از بیماری‌های مزمن و خطرناك دیگر می‌شود. 2- سیگار كشیدن جوانان منجر به كوتاهی قد و عدم تناسب اندام و جثهُ  آن‌ها گشته و رشد بدنی وعملكرد سیستم عصبی و دستگاه‌های درونی آن‌ها را مختل می‌كند. 3- نوجوانانی كه سیگار می‌كشند، به طور معمول قلبشان (4ـ3) ضربه بیش تر از قلب نوجوانانی كه سیگار نمی‌كشند می‌زند. 4- سیگار كشیدن نوجوانان موجب سرفه‌های شدید ، سرما خوردگی‌های حاد وآنژین‌های طولانی مدّت درآن‌ها میشود. 5-نو جوانانی كه به سیگار عادت می‌كنند ، احتمال بیشتری دارد كه به دنبال سایر مواد اعتیاد آور هم بروند. 6-نوجوانان سیگاری، سه برابر نو جونانی كه سیگارنمی‌كشند،  احتمال دارد به سمت مصرف الكل و انحرافات اخلاقی بروند،از آن گذشته سیگار كشیدن می‌تواند موجب بروز رفتارهای مخاطره آمیزی مانند خشونت، پرخاشگری، ناراحتی‌های جنسی و... درنو جوانان و جوانان شود. 7- تحقیقات بی شمار نشان دهنده ی این است كه ارتباط مستقیمی‌بین سیگار كشیدن جوانان و ابتلای آنان به افسردگی واضطراب  وجود دارد،تقریباً 50-40 درصد بزرگسالانی كه سیگارمیكشند،علایمی‌از افسردگی واضطراب را نشان میدهند. 8- تحقیقات و شواهد علمی‌و گزارشات مستند سازمان جهانی بهداشت بیانگر آن است که علاوه بر بیماری‌های تنفسی، اطفال در معرض خطرمرگ ناگهانی و سرطان‌های لب، دهان، حنجره ، ریه ، کلیه، مثانه و دیگر اندام قرار دارند 9- مصرف دخانیات اپیدمی‌قرن بیستم است که هر ده ثانیه یک قربانی می‌گیرد ! و در چهل سال آینده در هر سه ثانیه ، یک مرگ ناشی از استعمال دخانیات اتّفاق خواهد افتاد. و اگر این روند ادامه پیدا کند در سال 2020 دخانیات سالی ده میلیون قربانی خواهد گرفت ، که هفت میلیون آن سهم کشورهای در حال توسعه است !!! 10- بر اساس تحقیقات انجام شده در جمهوری اسلامی‌ایران شیوع استعمال دخانیات در رده سنی 15تا 25 سال در سال 1370 ده درصد بوده است، که متأسفانه این رقم در سال 1378 به هفده درصد ودر سال 1385 به نوزده درصد افزایش یافته است و طبق همین تحقیق سالیانه پنجاه هزار نفر در ایران بر اثر استعمال دخانیات  می‌میرند. در اینجا به هفت مورد از موادی که در سیگار وجود دارد اشاره می‌کنیم، قیر، بله تعجب نکنید همان ماده‌ای که در آسفالت کردن خیابان‌ها از آن استفاده می‌شود در سیگار موجود است. آیا هیچ دقت کردید که دندان‌های افراد سیگاری اغلب زرد رنگ می‌باشد، این زردی از قیر می‌باشد. سیانید هیدروژن، این ماده نیز هنگام سیگار کشیدن وارد ریه‌ها می‌شود. ماده ای است که در محصولات سمی‌مانند مرگ موش استفاده می‌شود. از عمده مواد شیمایی کشنده بوده که در جنگ جهانی دوم برای قتل عام مردم ساخته شد و افراد سیگاری با هر پکی که به سیگار می‌زنند این گاز خطرناک را به درون بدن خود هدایت میکنند. بنزن، از مهمترین موادی است که برای ساخت  فراورده‌های نفتی مانند گازوئیل استفاده می‌شود. استون، همان ماده ای که برای پاک کردن لاک ناخن از آن استفاده می‌شود. بله این ماده خطرناک نیز در سیگار موجود است آلائید، از خطرناک ترین مواد سرطان زای شناخته شده می‌باشد. این ماده برای نگهداری اجساد یا کشتن باکتری‌ها و قارچ‌ها بکار برده می‌شود. همچنین از آن برای ضد عفونی کردن محیط و نیز تولید محصولاتی مانند چسب استفاده می‌شود. آمونیاك، همانطور که می‌دانید از این گاز برای ضدعفونی کردن یا تمیز کردن محیط استفاده می‌شود. بخار آن برای پوست، چشم و دیگر قسمت‌های بدن بسیار مضر می‌باشد. بخصوص ترکیب آمونیاک با نیکوتین برای بدن بسیار خطرناک می‌باشد منو اکسید کربن ، شاید باور نکنید اما به جرات می‌توان گفت که تقریبا" همان چیزی است که از اگزوز اتومبیل بیرون می‌آید. قدم‌های کلیدی در برنامه‌های پیشگیری جوانان: 1-آنهائی را هدف قرار دهید که احتمالاً نیاز بیشتری به کمک دارند. 2-دریابید که آنها به چه چیزها یا کسانی تعلق خاطر دارند و احتمال بیشتری برای گوش دادن به پیام و گفتگو اززبان آنها دارند. 3-استخدام جوانان در گروههای منتخب جهت همکاری. 4-مجرائی را برای ارسال پیام پیدا کنید که با فعالیتهای پسران جوان مطابقت داشته باشد. و پیام رسانی راانتخاب کنید که در مورد اهمیت این پیام متقاعد شده باشد و احتمال بیشتری دارد که جوانان به حرفهایش گوش کنند. اغلب اما نه لزوماً ، این فرد یک معلم یا هر نسل بزرگتر است. 5- بصورت یک سیستم رو به گسترش مانند حلقه‌های رشد یک درخت کارکنید .با یک دسته کوچک از جوانان   شروع کنید اما اجازه دهید با در بر گرفتن سایر پیغام رسانانی که می‌توانند با جوانان صحبت کنند و با دعوت از جوانان عضو برای گفتگو با سایر جوانان دایره رشد کند.
  1. فعالیت انتخاب شده هر چه که می‌خواهد باشد، اطلاعات در دسترس درمورد خطرات دخانیات باید روشن و به سادگی قبل فهم باشند.
  2. قبل از شروع فعالیت ، بچه‌ها و محیط را ارزیابی کنید.
  3. پس از پایا ن فعالیت ، مجدداً بچه‌ها و محیط را ارزیابی کنید.
  4. ادامه فعالیت راتوسط خود شرکت کنندگان که همکاران بیشتری را نیز به کار می‌گیرند،‌تشویق کنید.
10 توجه داشته باشید که افراد جوان نیازمند مفری برای تکامل خودشناسی و تعیین جایگاه خود در جهان هستند .برنامه‌های پیشگیری باید در محیطی صورت پذیرد که این احساس ارزش را به شیوه‌های دیگر به جوانان بدهد:
  • از طریق فعالیتهای اجتماعی مانند نواختن موزیک دسته جمعی ، یا دیگر اشکال رفتاری ارزشمند .
  • از طریق اعمال ویژه ودر خور توجه: کاشتن درخت، پاک کردن یک جاده به بهانه خاص
  • استفاده از رفتارهای جالب توجه برای هوشیار کردن آنهاو سایرین از فریبکاری‌های پشت پرده صنایع دخانیات، این کارها میتواند شامل برگزاری مراسم آئینی خاکسپاری برای قربانیان فرضی دخانیات انتشار پوسترهائی افشاکر در مورد نتایج واقعی استعمال دخانیات از زبان صنایع باشد مانند : ((تیری)) که بر قلب شما می‌نشیند.(( زری)) که وجود ما را به مس تبدیل می‌کند،(( بهمنی)) که آوارش شما را خواهد کشت ، با این ((هما)) سعادت از آشیانه شما رخت بر میبندد . در صورت مشارکت بالغینی که در مشاغل مورد احترام مانند پزشکی مشغول به خدمت هستند ، فعالیت اخیر از تاثیر گذاری بیشتری برخوردار خواهد بود.
اگر جوانان و   نوجوانان بدانند كه سیگار كشیدن عادتی ساده نیست ، بلكه اعتیادی بارز و مشخّص است كه عاملی برای بسیاری از آسیبهای روانی ـ اجتماعی می‌شود، به طور حتم كمترخود را درگیر چنین معضلی زشت ونافرجام می‌سازند

سرقت از منزل با شیوه بیهوشی توسط نظافتچی منزل

سرهنگ سرافراز احمدی رئیس کلانتری 133 شهر زیبا با اعلام این خبر در ادامه بیان داشت: آقا و خانم جوانی سه روز پیش به  کلانتری مراجعه  و گفتند در زمینه نظافت منزل شان با یک شرکت خدماتی تماس گرفتند که این شرکت نظافتچی خانمی‌را برای نظافت خانه شان فرستاد. وی ادامه داد: براساس شکایت شکات، خانم نظافتچی حدودا 35 ساله برای نظافت به این خانه می‌رود و در محل صاحبخونه را با آبمیوه مسموم بیهوش و اموال این خانه را به ارزش 70 میلیون تومان سرقت می‌کند و  وقتی آقا به خانه می‌رود جسم بیهوش همسرش را کشف می‌کند. این مقام انتظامی‌تصریح کرد: با توجه به گفته‌های شکات، این خانم به مدت 48 ساعت بیهوش بوده است و  بعد از به هوش آمدن به همراه همسرش برای شکایت مراجعه می‌کند که با این تفاسیر تیمی‌از ماموران عملیات کلانتری سریعا وارد عمل شدند و برای پیدا کردن سرنخی از این سارق اقدامات اولیه را انجام دادند. وی افزود: تحقیقات برای دستگیری متهمان پرونده جریان داشت تا اینکه مشخص شد این شرکت صوری است و بالاخره صبح روز گذشته آقایی با شکات تماس می‌گیرد و مدعی می‌شود که فردی یک دستگاه موبایل را برای فروش آورده است و مغازه دار به موضوع مشکوک شده و تعدادی شماره تلفن را پیدا کرده و با یکی از آنها تماس گرفته است. وی در ادامه اظهار داشت: با مراجعه شاکی به کلانتری، هماهنگی با مقام قضائی صورت گرفت و در حالیکه فرد تماس گیرنده به فروشنده موبایل نصف پول را داده بود تا چند ساعت دیگر در مراجعه بعدی مابقی پول را به او بدهد این فرد هنگام مراجعه به فروشنده دستگیر شد. سرهنگ احمدی با اشاره به اینکه متهم در کلانتری صراحتا به جرم خود اعتراف کرد گفت: متهم گفت که به همراه همسر 35 ساله اش تصمیم به تاسیس شرکت صوری گرفته و  بعد از تماس شکات با شرکت همسرش را برای نظافت به خانه آنها اعزام کرده است. بنابراین گزارش، متهمان با شیوه بیهوش کردن صاحبخانه‌ها از آنها سرقت می‌کردند و تلاش ماموران این کلانتری برای دستگیری متهم زن پرونده نیز جریان دارد. سرهنک سرافراز احمدی به شهروندانی که قصد خانه تکانی در ایام باقی مانده تا نوروز را دارند توصیه داشت برای بکار گیری نیروی خدماتی حتما به دفاتر خدماتی مجاز مراجعه کنند تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوند.

سرقت طلا از فامیل برای خرید ماشین و وسایل خانه

سرهنگ حمیدرضا موسوی، رئیس کلانتری 151 یافت آباد درباره جزئیات این خبر گفت: چندی پیش در پی مراجعه شهروندی به کلانتری مبنی بر سرقت 150 میلیون تومانی سرقت طلا رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت و در تحقیقات اولیه مشخص شد متهم بدون اینکه قفل در تخریب شود مستقیم به سمت محل نگهداری طلاجات این منزل رفته است. وی ادامه داد: ماموران با توجه به این موضوع، تصاویر دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت را مشاهده کردند و با مشخص شدن سارق که با لباس تیره و کلاه نقابدار اقدام به سرقت کرده بود شاکی را نیز در جریان موضوع قرار دادند؛ نکته جالب توجه این بود که متهم با کلید در خانه را باز کرده بود. این مقام انتظامی‌تصریح کرد: به این ترتیب ظن ماموران به سوی این رفت که به احتمال زیاد سرقت توسط یکی از آشنایان این خانواده انجام شده است و با بررسی موضوع مشخص شد مرد جوانی از آشنایان این خانوادگی که اتفاقا پیش از این سرقت از وضعیت مالی خوبی برخوردار نبوده یکباره اقدام به خرید خودرو و تعویض وسایل منزل کرده است. وی افزود: با زیر نظر گرفتن این مظنون به زودی مشخص شد او به همراه مادر خودش اقدام به فروش طلا به طلافروشی‌هایی در محله فلاح تهران که در آن نیز ساکن بود کرده است و به این ترتیب حکم جلب این فرد توسط مقام قضائی صادر شد و عوامل عملیات کلانتری با اعزام به محل سکونت متهم در همانجا شروع به تحقیقات کردند. سرهنگ موسوی اضافه کرد: این جوان 25 ساله با شروع بازجویی‌ها صراحتا به جرم خود اعتراف کرد و گفت یک شب اقدام به سرقت کلید منزل کرده و در یک روز مناسب که از عدم حضور افراد خانواده مطلع بوده اقدام به سرقت کرده است. وی ادامه داد: متهم طلاجات سرقتی را در تشک مبل خانه پنهان کرده و آنها را تکه تکه به فروش می‌رساند و برای اینکه طلافروشی‌ها به او مشکوک نشوند با مادرش اقدام به فروش طلاجات می‌کرد که در ادامه متهم 25 ساله پرونده به همراه مادرش دستگیر و به مقام محترم قضائی معرفی شدند. کلانتر محله یافت آباد در انتها به شهروندان توصیه کرد: توصیه می‌کنم قفل‌های منزل را به صورت دوره ای عوض کنید و علی الخصوص زمان گمشدن کلیدها حتما قفل خانه را تعویض کنید تا بعدا به این نوع اتفاقات دچار نشوید و به طلافروش‌ها نیز توصیه می‌شود با فاکتور کالا خرید و فروش انجام دهند.

سارقان حرفه ای منازل جنوب تهران بازداشت شدند

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت در تشریح خبر گفت: بیست و هشتم بهمن ماه امسال طی تماس تلفنی خانم میانسالی با مرکز فرویتهای پلیسی 110 از به سرقت رفتن اموال منزل از قبیل : تلویزیون، سه تخته فرش دستبافت و گوشی موبایل به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال در محدوده بهارن به کلانتری 149 امام زاده حسن  اعلام شکایت کرد. وی با اشاره به اینکه پرونده با موضوع سرقت منزل تشکیل و به جه رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت، افزود:شاکی با حضور در پایگاه به کارآگاهان گفت: در روز وقوع سرقت ساعت پنج بعدظهر بود که برای خرید از منزل (واقع در طبقه دوم یک ساختمان 5 طبقه تک) واحده خارج شدم که پس از گذشت سه ساعت وقتی وارد آپارتمان شدم دیدم درب ورودی تخریب و سارق یا سارقان اقدام به سرقت لوازم با ارزش کرده اند. عزیزخانی افزود: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی راهی محل سرقت شدند که در تحقیقات اولیه و میدانی، دوربین مداربسته مربوط به یک فروشگاه نزدیک به محل سرقت را بدست آوردند که با پایش تصاویر چهره دو نفر مرد جوان حدوداً 30 ساله بدست آوردند. وی در ادامه گفت: کارآگاهان با بررسی تصاویر بدست آمده و انجام اقدامات پلیسی یکی از مظنونان را به هویت جلال 32 ساله دارای سوابق کیفری در زمینه سرقت را شناسایی نمایند با انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده  دستور دستگیری جلال صادر شد. عزیزخانی  گفت: کارآگاهان در گام بعدی از تحقیقات خود مخفیگاه جلال را در محدوده یافت آباد شناسایی کردند و در پنجم اسفند ماه در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه یک دستگاه موبایل کشف و به پایگاه هشتم منتقل شد. وی با اشاره به اینکه کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات خود با بررسی سوابق تلفن همراه کشف شده از مخفیگاه جلال ، مشخص شد تلفن همراه مربوط به شاکی می‌باشد که در تحقیقات صورت گرفته از سارق ، ضمن منکر شدن هرگونه سرقتی نهایتاً با ارائه دلایل و مدارک پلیسی لب به اعتراف گشوده که سرقت را به اتفاق همدستش کامران 29 ساله که بچه یک محل هستند انجام داده است ، بلافاصله کامران در مخفیگاه خود در  دوازدهم اسفند بازداشت و به سرقت با جلال معترف شد، بیانداشت: سارقان در اعترافات خود گفتند: ما با پرسی زنی در محدوده جنوب تهران با شناسایی محل‌های خلوت و آپارتمان‌های فاقد ایمنی لازم ( حفاظ – درب ضد سرقت- دزدگیر- دوربین مداربسته) با تخریب در ورودی وارد منزل شده و اقدام به سرقت اموال با ارزش کرده و اموال را به افراد عبوری در محدوده پاسگاه نعمت آباد می‌فروختیم و با پول حاصله مواد تهیه می‌کردیم. سرهنگ کارآگاه عزیزخانی در پایان گفت: در ادامه تحقیقات صورت گرفته از سارقان به تعداد 5 فقره سرقت منزل معترف شدند و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی جهت انجام تحقیقات در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌باشند.

دستگیری سارقان منزل در شرق تهران

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت: سی ام دیماه امسال مرد میانسالی طی تماس با مرکز فرویتهای پلیسی 110 از وقوع سرقت منزل اش در محدوده تهرانپارس به کلانتری 126 تهرانپارس خبرداد. وی افزود:شاکی با حضور در پایگاه به کارآگاهان گفت: ساعت شش عصر بود که به اتفاق خانواده از منزل خارج و یازده و نیم شب پس از بازگشت با تخریب حفاظ آکاردئونی و تخریب قفل درب واحد روبرو شده که پس از وارد شدن به منزل با بهم ریختگی اسباب و اثاثیه متوجه سرقت از منزلشان شده و سارق یا سارقین اموالی از قبیل : یکدستگاه گاوصندوق حاوی طلاجات ، سكه و ارز خارجی به ارزش تقریبی یک میلیارد و پانصد میلیون تومان را به سرقت برده اند. نثاری اضافه کرد: کارآگاهان با شنیدن اظهارات شاکی بلافاصله راهی محل سرقت شدند که در بررسی صورت گرفته و بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته ساختمان معلوم شد سارقان دو نفر مرد در حالی که کلاه به سر دارند و چهره ی خود را از دید دوربین‌ها مخفی می‌کنند وارد ساختمان شده و پس از ورود به منزل مالباخته گاوصندوق مذکور را بوسیله پتو پنهان و از محل خارج می‌شوند. در شاخه دیگر از تحقیقات، تیم بررسی صحنه جرم مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی به بررسی آثار صحنه سرقت پرداخته که با بدست آمدن آثار بجا مانده از سارقان و با ارسال به آزمایشگاه علمی‌و پایش اطلاعات بدست آمده هویت یکی از سارقان به نام بهرود 35 ساله دارای یک فقره سابقه سرقت در زمینه احشام مورد شناسایی قرار گرفت. وی افزود: با در اختیار گذاشتن اطلاعات بدست آمده به مقام قضایی دستور دستگیری بهرود صادر شد که با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه وی در یکی از شهرستان‌های غربی کشور مورد شناسایی قرار گرفت که در ادامه تحقیقات مشخص شد بهرود جهت میهمانی در یک باغچه ی در محدوده شرق تهران به اتفاق چندتن از دوستانش در حال خوشگذرانی است. در ادامه کارآگاهان در تاریخ هفدهم اسفند ماه طی یک عملیات پلیسی و ضربتی بهرود به اتفاق سه نفر دیگر از همدستانش دستگیر و به پایگاه چهارم منتقل شدند. سارقان ضمن قبولی سرقت، در اعترافات خود گفتند: با پیشنهاد بهرود اقدام به تشکیل باند سرقت منزل دادیم و در حدود یک ماه است به روش تخریب درب ورودی از منازل در محدوده‌های شرق تهران در ساعات اولیه شب اقدام به سرقت اموال با ارزش می‌کردیم و اموال را به افراد ناشناس می‌فروختیم و پول حاصله را صرف خوشگذرانی می‌کردیم. سرهنگ نثاری گفت : با اشاره به دستگیری اعضای این باند سرقت ، تاکنون چهار نفر مالباخته مورد شناسایی قرار گرفته است و ارزش ریال سرقت‌ها بالغ بر سه میلیارد تومان برآورد می‌گردد در آخر متهمان با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

دستگیری سارق موتور سیکلت

سرهنگ کارآگاه سید شمس الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح خبر گفت: اوایل اسفند ماه حین گشت زنی اکیپ گشت پلیس آگاهی در محدوده خیابان ولنجک به یک دستگاه موتورسیکلت ان اس قرمزرنگ مظنون و راکب موتورسوار متوقف که در بررسی‌ها مشخص شد وی فاقد هرگونه مدارک مالکیتی بوده و ارکان اصلی موتورسیکلت نیز مخدودش گردیده است. وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت توقیف و راکب آن به هویت رامین 28 ساله  بازداشت و پرونده با موضوع سرقت موتورسیکلت تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به اداره هفتم این معاونت ارجاع شد، بیان داشت:در تحقیقات صورت گرفته  رامین به کارآگاهان گفت : من این موتورسیکلت را از شخصی به نام سهراب 40 ساله از شهرستان اراک به قیمت 15 میلیون تومان خریداری کرده ام که مبلغ 10 میلیون تومان بعنوان پیش دادم و مابقی را بعداز تحویل مدارک و انتقال موتورسیکلت پرداخت نمایم. معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات رامین با هماهنگی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران راهی شهرستان اراک شدند که پس از انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه وی شناسایی و در تاریخ دهم اسفند ماه دستگیر و به جرم خود اعتراف که در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد سه دستگاه موتورسیکلت ان اس مسروقه نیز کشف شد. سرهنگ میرزکی ادامه داد: سهراب در تحقیقات گفت: موتورسیکلت‌ها را در خیابان جمهوری بصورت تک نفره سرقت و با اتوبوس به اراک منتقل می‌کردم و پس از از بین بردن ارکان اصلی آنها را به افراد ناشناس با قیمت پایین تری می‌فروختم و یک دستگاه موتورسیکلت را به فردی به نام نادر در شهرستان بوکان فروخته ام و حدود یکسال است سرقت می‌کنم که در بررسی سوابق وی مشخص شد دارای دو فقره سابقه کیفری سرقت موتورسیکلت در یک سال گذشته می‌باشد. وی با اشاره به اینکه کارآگاهان بلافصله به شهرستان اعلامی‌مراجعه و طی یک عملیات پلیسی نادر دستگیر و موتورسیکلت مسروقه نیز کشف و به اداره هفتم منتقل شد، عنوان داشت: با توجه به کشف موتورسیکلت‌های مسروقه اقدامات پلیسی در جهت شناسایی مالکان موتورسیکلت‌ها در حال انجام است و متهمان با صدور قرار قانونی جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره هفتم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha