کد خبر: اخبار-پلیسی-پایان-سرقت‌های-سریالی-در
۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۷
به گزارش خبرنگار انتظامی‌طبنا(خبرگزاری سلامت)، سرهنگ کیومرث حسنوند سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه حدودا یک هفته‌ای بود که لوازم و محتویات خودروهای هموطنان در منطقه تهرانسر به سرقت می‌رفت تاجائیکه این سرقتها سریالی شده و موجب نگرانی و نارضایتی همشهریان و ساکنان این محله، شده بود، گفت: دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت و دستورات لازم برای دستگیری سارقان به تیم عملیات کلانتری تهرانسر ابلاغ شد؛ در نهایت پس از بررسی‌های فنی و حرفه‌ای و زیر نظر گرفتن تحرکات آنان، سارقان که با استفاده از یک دستگاه پژو پارس مشکی برای سرقت آمده بودند در تور تیم عملیات کلانتری 150 تهرانسر گرفتار شدند و پس از حدود 45دقیقه تعقیب و گریز و چند شلیک تیر هوایی و به سمت خودروی سارقان در محور اتوبان آزادگان شمال، بالاخره در نزدیکی شهرک چشمه متوقف و دستگیر شدند. سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت بیان داشت: سارقان دستگیرشده در قالب یک باند چهار نفره اقدام به سرقت می‌کردند و برای سرعت بخشیدن به سرقت‌های خود هر یک وظیفه ای را برای خود تعریف کرده بودند تا بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن کلیه لوازم یک خودرو را به سرقت ببرند که خوشبختانه با تلاش ماموران کلانتری 150 تهرانسر هر چهار نفر آنان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. حسنوند به شهروندان توصیه کرد: تجهیزات ایمنی مانند دزدگیر می‌تواند بازدارندگی بالایی در پیشگیری از سرقت لوازم و محتویات خودرو داشته باشد، بنابراین خودروهای خود را به تجهیزات بازدارنده مجهز کنید.

کشف 20هزار لیتر موادضدعفونی غیرمجاز

سرهنگ رضا صادقی پور رئیس کلانتری 163 ولنجک با اشاره به اشراف پلیس برای مقابله هرچه بیشتر با احتکار و سودجویان در روزهای مقابله ملی با بیماری کرونا، گفت: ماموران کلانتری 163 ولنجک پس از دریافت مجوزهای لازم از مراجع قضایی، به محدوده فرحزاد اعزام شدند که مشخص شد، در این محل 2 نفر به صورت غیربهداشتی مشغول تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی حاوی الکی طبی، مواد ضدعفونی کننده  و محلول‌های شوینده هستند. وی ادامه داد: 2 متهم دستگیر شدند و از انبار آنها 3  هزار لیتر الکی طبی محلول ضدعفونی و شوینده غیربهداشتی کشف شد، همچنین پس از بررسی‌های بیشتر،2  انبار دیگر این افراد در جاده ساوه نیز شناسایی شد. ابه گفته ین مقام انتظامی، در این دو سوله، 2 تبعه افغانستانی مشغول بسته بندی اقلام بهداشتی بودند که وجود موش، سگ و کبوترهای فراوان در این محل، نشان از غیربهداشتی بودن این محلول‌ها و نوع بسته بندی‌های آنها بود. رئیس کلانتری 163 ولنجک  ادامه داد: در مجموع 20 هزار لیتر الکل طبی و مواد ضدعفونی کننده غیربهداشتی از این انبارها کشف شد و در این رابطه  3 نفر نیز دستگیر شدند. وی افزود: در 24 ساعت گذشته، وانت‌های بسیاری به این انبارها مراجعه کردند که قصد انتقال این مواد غیربهداشتی به سایر نقاط شهر را داشتند که این افراد نیز دستگیر شدند؛ بنابراین تعداد دستگیری‌های این پرونده به 8 نفر رسید. صادقی پور اظهارکرد: از نمایندگان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای بررسی‌های بیشتر  در این خصوص دعوت به عمل آمده است.

بستر شبکه اجتماعی ترفندی برای ارتباط دوستی و اخاذی از کاربران

سرهنگ تورج کاظمی‌ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: در تاریخ 30 بهمن ماه، خانمی‌ 33 ساله  به نام ( ع ا ) ساکن تهران حوالی تهرانپارس با ارائه شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای (ناحیه 31 تهران) با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت: یک ماه پیش درشبکه اجتماعی اینستا گرام با مردی به نام ( ع پ ) آشنا شدم وی در ابتدای آشنایی پیشنهاد ازدواج داد و با ارتباط در فضای گفتگو احساس کردم با هم تفاهم اخلاقی داریم و او می‌تواند مرد زندگی مناسبی برایم باشد ولی غافل از اینکه او دامی‌برای اجرای نقشه‌های بعدی خود برای من پهن کرده است و از این رفتار ساده لوحانه من سوء استفاده کرده و برای من نقشه‌هایی دارد. در پی این ارتباط و دوستی متوجه شدم متهم اقدام به تصویر برداری کرده بود که بعدها باعث سوء استفاده و مزاحمت برای بنده از سوی متهم شد و وی از من مکررا درخواست می‌کرد به منزل او بروم ولی با مخالفت من مواجه شد تا اینکه در اینستاگرام اقدام به تهدید و انتشار تصاویر خصوصی من کرد و از من درخواست مبلغ 20 میلیون ریال نمود. این مقام ارشد انتظامی‌ادامه داد : پرونده در دستور کار مهندسان پلیس قرار گرفت و مأموران تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند با درخواست متهم و قرار ملاقات در یکی از دستگاه‌های خودپرداز محل سکونت شاکی جهت پرداخت پول متهم به محل قرار مراجعه ولی به محض مشاهده مأموران متواری شد اما با ردزنی پلیس متهم جایی برای فرار نداشت و در یک عملیات دیگر در تاریخ 10 اسفند دستگیر و به پلیس انتقال یافت . کاظمی‌افزود : در تحقیقات اولیه متهم عنوان داشت تمامی‌اتهامات کذب می‌باشد ولی با ارائه ادله و مستندات، لب به اعتراف گشود و اظهارات شاکی را قبول کرد و گفت: اقدام به ارسال پیام تهدید آمیز برای شاکی کردم وسپس برای عدم انتشارتصاویر شاکی درخواست مبلغ 20 میلیون ریال درخواست کردم ولی شاکی قبول نکرد و من به تهدید‌هایم ادامه دادم ولی حال پشیمانم و از شاکی درخواست بخشش را دارم. این مقام پلیس سایبر گفت :  با وجود عدم رضایت شاکی ، پرونده به همراه متهم برای ادامه سیر مراحل قضایی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد. رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطر نشان کرد: جرایم سایبری یکی از واقعیت‌های غیر قابل انکار در فضای مجازی به شمار می‌رود که ضروری است شهروندان با استفاده از روش‌های پیشگیرانه و مراقبتی از بروز حوادث و سوء استفاده بعضی از کاربران این بستر که جز ایجاد نا امن کردن این فضا فعالیت سالمی‌ندارند جلوگیری کنند.

کشف 4 هزارماسک و 560 لیتر ژل ضدعفونی کننده احتکارشده در پایتخت

سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی‌تهران بزرگ در بیان جزئیات این خبر گفت: با دریافت خبری مبنی براینکه فردی در یک انباری در حوالی شاد آباد،ماسک‌های بهداشتی اعم از فیلتر دار و ساده را احتکار تا با چند برابر قیمت واقعی آن را به بازار عرضه کند،بررسی موضوع در دستور کار تیمی‌از ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی‌تهران بزرگ قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی فرد محتکر شناسایی شد، گفت: با انعکاس تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی دستگیری متهم و بررسی از انبار وی در دستور کار ماموران این پایگاه قرار گرفت و موفق شدند در غروب روزهفدهم اسفندماه متهم را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از انبار وی 4 هزار از انواع ماسک‌های بهداشتی را کشف کنند. این مقام انتظامی‌با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از این اقدام، عملیات دیگری مبنی بر دستگیری محتکر مواد ضدعفونی کننده با موفقیت انجام شد، گفت: گزارش دریافتی حکایت از این داشت فردی مقداری زیادی مواد ضدعفونی کننده  در منزل خودش جمع آوری کرده است. وی با اشاره به اینکه هویت متهم و مخفیگاهش شناسایی شد،بیان داشت:با دستور قضائی، این متهم نیز در مخفیگاهش در حوالی خیابان‌هاشمی‌دستگیر و در بازرسی از منزلش تعداد 200 عدد ماسک و  560 لیتر ژل ضدعفونی کننده در قالب بطری‌های 20 لیتری کشف شد. رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی‌پایتخت در پایان،با اشاره به اینکه ارزش ریالی اقلام کشف شده در مجموع بیش از 400میلیون ریال براورد شده است،خاطرنشان کرد: با تکمیل تحقیقات مقدماتی و بازجوئی از متهمان پرونده‌ها، هر دو متهم به مراجع قضائی تحویل شدند.

ضدعفونی کردن دستان کودک کارتوسط مامور یگان امداد تهران بزرگ

اقدام یک مامور پلیس یگان امداد فاتب که خارج از وظیفه خود در عملی انسان دوستانه اقدام به ضدعفونی نمودن دستان یک کودک کار در چهارراه ولیصر (عج) کرد، تحسین کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.

رانندگی ایمن تر

اگر 10 توصیه مهم را منظر قرار دهیم، رانندگی ایمن تری خواهیم داشت و رعایت 10توصیه زیر سبب کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات  رانندگی می‌شود.
  1. حرکت با سرعت مجاز و مطمئن
  2. رعایت قوانین و مقررات
  3. عدم رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی
  4. تمرکز بر رانندگی و آمادگی برای انجام واکنش
  5. صبور بودن و عدم تصمیم گیری عجولانه در زمان مردد بودن
  6. تعین مسیر گردش قبل از رسیدن به تقاطع
  7. استفاده از چراغ راهنما در مواقع لزوم
  8. احتیاط در رانندگی به ویژه در تقاطع‌ها
  9. کنتر و تسلط کافی به وسیله نقلیه
  10. احترام به سایر رانندگان و رعایت فرهنگ رانندگی

سرنشین مزدا پس از برخورد با کامیون، فوت کرد

سرهنگ احسان موُمنی، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت اظهارکرد: نیمه شب شنبه، در مسیر غرب به شرق اتوبان بابایی، یک دستگاه خودروی سواری مزدا 3که در این مسیر به سرعت در حال حرکت بود، به شدت با کامیون حمل نخاله  برخورد می‌کند. وی بیان داشت : راننده مزدا  که قادر به کنترل وسیله نقلیه نبوده،  با کامیون حمل نخاله که در این مسیر در حال تردد بوده برخورد کرده و در اثر شدت برخورد سرنشین خودروی سواری مزدا 3 به علت شدت جراحات وارده در دم فوت می‌کند. مومنی گفت: بلافاصله و پس از دریافت این خبر تیم کارشناسی  منطقه 25پلیس راهور پایتخت، در محل حادثه حضور یافتند و به ایمن سازی محدوده تصادف برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار تلاش کردند و به بررسی علل و عوامل این تصادف پرداختند. وی افزود: متاسفانه در این حادثه این سرنشین خودروی سواری مزدا 3  در محل حادثه فوت شده بود، توسط عوامل اورژانس منتقل و راننده مصدوم نیز از طریق اورژانس به مراکز درمانی منتقل می‌شود. سرهنگ موُمنی به رانندگاه و سرنشینان خودرو تاکید کرد: هنگام حرکت خودرو از کمربند ایمنی استفاده کنید و در ساعت‌های خلوتی معابر با سرعت مطمئن حرکت کنید. این مقام انتظامی‌یادآوری کرد: سرعت مطمئن سرعتی است که در صورت وقوع خطر راننده بتوانند به راحتی وسیله نقلیه را کنترل کند.

واژگونی کامیون در آزادگان

سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: ساعت 15:45  روز گذشته در مسیر غرب به شرق آزادگان بعد از پل اتوبان ساوه یک دستگاه  کامیون  که در این مسیر و در لاین اضطرار در حال حرکت بوده ناگهان واژگون می‌شود. وی ادامه داد: پس از اطلاع از وقوع حادثه، کارشناسان پلیس راهور پایتخت در محل حاضر شدند و نسبت به بررسی علل و عوامل این تصادف پرداختند و با حضور جرثقیل سنگین راهور در موقعیت تصادف کامیون که به پهلوی راست واژگون شده بود، به حالت عادی بازگشت و به کنار راه منتقل شد تا ترافیک به حالت عادی برگردد. این مقام انتظامی‌تصریح کرد: با حضور عوامل اورژانس، پس از معاینه سرپایی راننده کامیون  مشخص شد که به وی هیچ آسیبی نرسیده است . رازقی در خصوص علت این تصادف نیز گفت: علت واژگونی کامیون، سرعت زیاد و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه است. رازقی از رانندگان خواست: در هنگام رانندگی باسرعت مطمئن حرکت کنند و تمام توجه خود را به رانندگی معطوف دارند و از حرکاتی که باعث شود توجه آنها از رانندگی پرت شود خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha