کد خبر: اخبار-پلیسی-دستگیری-دزدان-میلیاردی-و-م
۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۲
اخبار پلیسی | دستگیری دزدان میلیاردی و محموله 65 کیلویی تریاک
به گزارش خبرنگار انتظامی ‌طبنا(خبرگزاری سلامت)، سرگرد جواد قربانزاده، رئیس کلانتری176 حسن آباد گفت: شامگاه پنج شنبه هشتم اسفند ماه امسال ماموران گشت کلانتری حین گشت زنی در محدوده یکی از بلوارهای اصلی منطقه حسن آباد به حرکت 4 خودرو نیسان آبی رنگ ظنین شده و آنان را به طور نامحسوس تحت نظر قرار دادند. وی افزود: با تعقیب خودروها، ماموران مشاهده کردند که خودروها قصد دارند وارد یک سوله بزرگ شوند که بلافاصله ماموران وارد عمل شده و با توقیف آنها به بررسی مدارک محموله‌ها پرداختند. قربانزاده با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که محموله خودروها لوازم ورزشی و خانگی قاچاق بوده و فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی هستند، گفت: راننده خودروها دستگیر و همگی اظهار داشتند محموله متعلق به آنها نیست و طبق سفارش فردی محموله را از استان‌های جنوبی کشور بارگیری و برای متهم اصلی پرونده به شهر تهران به مقصد سوله انتقال داده‌اند. این مقام انتظامی‌تصریح کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، متهم اصلی پرونده نیز دستگیر و در همان تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد. کلانتر محله حسن آباد با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را 10 میلیارد ریال برآورد کرده اند، خاطرنشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف اشیاء عتیقه در پایتخت

سرهنگ دوست علی جلیلیان، سرکلانتر هفتم پایتخت اظهار داشت: هفتم اسفند ماه با دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی در مغازه سمساری اش اموال عتیقه خرید و فروش می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 109 بهارستان قرار گرفت. این مقام انتظامی‌با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که خبر صحت داد، عنوان کرد: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و دستور بازرسی از محل و دستگیری متهم صادر شد. وی تصریح کرد: روز گذشته تیمی‌از ماموران کلانتری 109 بهارستان به مغازه متهم اعزام و ضمن مراقبت‌های ویژه از آن محل، موفق شدند مالک مغازه را دستگیر کنند. سرکلانتر هفتم گفت: در بازرسی از آن محل تعداد اشیای عقیقه مربوط به دوره اشکانیان از قبیل: 26عدد کاسه و بشقاب شکسته، 9عدد سرامیک کاسه و بشقاب، 2عدد بت گلی، 8عدد مجسمه طرح تیران سفالی، 5عدد آب خوری سفالی، 4 عدد بشقاب مفرق، نیم تنه مجسمه نقره، سرمه دادن مفرقی با پایه ، 2 عددقاب کوچه(جای دعا)، دسته ظرف مفرقی، 7عددموبند مفرقی، 3عدد دست بند مفرق، کته ظرف مفرقی، تلسم مفرق خط دار، کشف شد. سرهنگ جلیلیان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده توسط کارشناسان در دست بررسی است خاطرنشان کرد: متهم در اظهاراتش مدعی شد این اجناس را از فردی ناشناس خریداری کرده است.

کشف 68 کیلو تریاک در محموله بار غذای ماهی

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: با اطلاع از اینکه یکی از قاچاقچیان مواد مخدر با همکاری همدستانش قصد دارد مقداری مواد مخدر از استان‌های جنوبی کشور خریداری و با یک دستگاه کامیونت تحت پوشش محموله غذای ماهی به تهران منتقل کند، تیمی‌از ماموران پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر برای شناسایی و دستگیری متهم و همدستانش وارد عمل شدند. وی با اشاره به اینکه در رصد‌های اطلاعاتی مقصد محموله مشخص نشد، ادامه داد: تیم‌های مختلفی از ماموران عملیات پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت به محورهای مواصلاتی به شهر تهران اعزام و موفق شدند در گشت زنی‌های هدفمند، خودروی متهمان را در خروجی اتوبان "تهران – قزوین" مشاهده کنند. حسنوند افزود: پس از توقف خودرو ماموران موفق شدند متهم و دو همدستش را دستگیر و در بازرسی از خودروی آنان مقدار 68 کیلو و 800 گرم تریاک که در میان بار غذای ماهی پنهان شده بود، کشف کنند. گفتنی است با تکمیل پرونده و ثبت اعترافات متهمان، هر سه متهم برای رسیدگی قضائی به دادسرا معرفی شدند.

پلمب و برخورد با قهوه خانه متخلف

سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا ابلاغیه عدم عرضه قلیان در سفره خانه و قلیان با همکاری اتحادیه‌های مربوط به کلیه صنوف ابلاغ شد،گفت: متأسفانه علیرغم این همه تأکید، روز گذشته خبری مبنی بر عرضه پنهانی قلیان توسط متصدیان قهوه خانه ای در محدوده خیابان خاوران دریافت شد. معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت افزود: با دریافت گزارش و تأیید خبر، بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی تیمی از مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت به این مکان مراجعه و ضمن پلمب قهوه خانه هر سه متصدی متخلف این واحد صنفی را دستگیر و واخد صنفی را پلمب کردند. معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت با تاکید بر ممنوعیت عرضه قلیان تا اطلاع ثانوی، خاطر نشان کرد: در صورت عدم رعایت ضوابط توسط متصدیان واحدهای صنفی، با آنان برخورد قانونی و برابر قانون مغازه آنها پلمب خواهد شد.

ویروس کرونا و بازار داغ شایعه پراکنی

سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد برخی خبرسازی‌ها و شایعه پراکنی‌های کذب از سوی تعدادی از کاربران فضای مجازی بودیم که به طور عمدی و یا گاهی سهوی با انتشار مطالب کذب در خصوص ویروس کرونا، موجب ترس و نگرانی در جامعه شده  بودند. وی با اشاره به اینکه  در  تحقیقات پلیسی یکی از کاربران فضای مجازی که مطالب کذب را منتشر می‌کرد،  شناسایی شد، افزود: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت، کاربر فضای مجازی یکی از دانشجویان دانشگاه‌های سایر استان‌ها می‌باشد که با بارگذاری فایل‌های صوتی و کلیپ‌های تصویری ساختگی موجب  تنش و اضطراب در جامعه شده است. راستی با بیان اینکه، ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت ، مخفیگاه وی را در حوالی شهرک افسریه تهران شناسایی کردند، گفت: با هماهنگی‌های قضائی صبح روز یازدهم اسفند ماه متهم در مخفیگاهش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات پلیسی به مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی  تهران بزرگ انتقال یافت. این مقام انتظامی‌در خصوص اظهارات متهم گفت: متهم در بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف و هدفش را از انتشار مطالب کذب،  سرگرمی و افزایش مخاطبان و دنبال کنندگان خود در فضای مجازی اعلام کرد. رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در پایان با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، خاطر نشان کرد: تنها مرجع رسمی دریافت اخبار در خصوص ویروس "کرونا" صدا وسیما و دیگر رسانه‌های قانونی و رسمی هستند و شهروندان اطلاعات مورد نیاز خود را از این منابع جستجو کنند.

دستگیری 2 سارق خودرو و کشف خودروهای سرقتی

سرگرد سعید دهقان، فرمانده قرار گاه جنوب یگان امداد پایتخت اظهار داشت: ساعت 10:30 صبح روز گذشته ماموران گشت زنی قرارگاه جنوب یگان امداد در حال گشت زنی در محدوده بزرگراه شهید تندگویان بودند که به یک دستگاه خودرو 206 به شماره انتظامی‌* ج 94 ایران ** مشکوک شدند و مدتی خودروی موصوف را تحت مراقبت قرار دادند. این مقام انتظامی‌با اشاره به اینکه ماموران برای رفع ظن پلاک انتظامی‌خودرو را از سامانه پلیس استعلام کردند، گفت: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت خودرو سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت دارد. دهقان افزود: بلافاصله طرح مهار و دستگیری راننده خودرو آغاز و ماموران پس از مدتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را متوقف و سارق آن را دستگیر کنند. فرمانده قرارگاه جنوب یگان امداد پایتخت با اشاره به اینکه تیم دیگری از ماموران یگان امداد این قرارگاه ساعت 17:30 روز گذشته موفق شدند خودروی سرقتی دیگری را نیز توقیف و راننده آن را دستگیر کنند، ادامه داد: با اعتراف متهمان هر دو پرونده، سارقان خودرو‌ها به کلانتری‌های مربوط تحویل شد تا پس از تحقیقات تکمیلی به مرجع قضائی معرفی شوند.

سقوط مرگبار سارق پس از دزدی از یک خانه

سرهنگ محمد کمیجانی، رئیس کلانتری142 کن گفت: ساعت 21:10 جمعه نهم اسفند ماه سال جاری شهروندان با تماس به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مرگ یک سارق منزل را در منطقه شهران اعلام و اظهار داشتند همدستان وی از محل متواری شدند. این مقام انتظامی‌تصریح کرد: خیلی زود تیمی‌از ماموران کلانتری 142 کن برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند و مشاهده کردند، جوانی از طبقه دوم ساختمانی به پایین سقوط کرده و بر اثر شدت ضربه وارده در همان لحظه فوت کرده است و در بازرسی از کوله پشتی متهم تعدادی طلا، ساعت‌های گرانقیمت و پول کشف شد. این مقام پلیسی ادامه داد: تحقیقات میدانی ماموران حکایت از این داشت، سارق با همکاری دو همدستش پس از دزدی از خانه ای در طبقه دوم قصد خروج ازساختمان از مسیر پنجره را داشت که کاپشن او به پایه دوربین مداربسته گیر کرده و پس از بهم خوردن تعادلش به پایین سقوط کرده و بر اثر شدت ضربه وارده فوت می‌کند. در این صحنه 2 همدست این سارق قصد انتقال وی را داشتند که با حضور مردم به محل سقوط همدستان وی سوار بر خودروی پژو 405 شده پا به فرار گذاشته اند. کلانتر محله کن گفت: جسد متهم که از سارقان حرفه ای است به پزشکی قانونی منتقل شده و تحقیقات برای دستگیری هر دو همدست متهم ادامه دارد.

دستگیری دزدان میلیاردی خانه‌های شمال تهران

سرهنگ سید امین موسوی، رئیس کلانتری 165 لتیان گفت: با افزایش پرونده‌های سرقت از منازل شمال تهران به خصوص در محدوده کلانتری 165 لتیان تیم ویژه ای از ماموران کلانتری برای دستگیری عاملان این سرقت‌ها وارد عمل شدند. وی افزود: ماموران پس از تحقیقات ویژه و اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از متهمان رسیدند تا اینکه روز چهارشنبه هفتم اسفند ماه ماموران کلانتری متوجه شدند دزدان در نزدیکی یکی از خانه‌های ویلایی که در گذشته هدف سرقت قرار دادند حضور دارند و مشغول به سرقت از خانه ویلایی هستند. این مقام پلیسی ادامه داد: تیم عملیات کلانتری با حضور به موقع در محل، زن و مرد جوان سارق را که با جمع کردن وسایل داخل خانه قصد متواری شدن از محل داشتند، دستگیر کردند و متهمان پس از انتقال به کلانتری به 8 فقره سرقت خانه ویلایی در مناطق شمال تهران اعتراف کردند و اظهار داشتند اموال سرقتی را به دو مالخر فروخته اند. رئیس کلانتری لتیان افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی، هر دو مالخر در دو عملیات مستقل دستگیر و تعدادی اموال سرقتی خانه از مخفیگاه متهمان به ارزش 2 میلیارد ریال کشف شد. سرهنگ موسوی بااشاره به اینکه در تحقیق از مالخرها مشخص شد یکی از آنها در کار رمالی نیز مشغول است، افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی ماموران پی بردند 3 تن از اعضای این باند سابقه دار و همگی اعتیاد شدید به مواد مخدر دارند و در این مدت زمان خانه‌های ویلایی زیادی را هدف سرقت قرار داده اند. وی از شهروندان خواست: با توجه به نزدیک شدن به روزهای تعطیلی آخر سال و آغاز سفر‌های نوروزی، خانه‌هایشان را به دوربین‌های مداربسته مجهز کنند.

انهدام باند سارقان کیف قاپ در پایتخت

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت: در اواسط بهمن ماه امسال با تماس تلفنی مرد جوانی به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 ماموران کلانتری 104 عباس آباد در جریان وقوع سرقت گوشی تلفن همراه گرانقیمت ( ایفون ایکس) مال باخته در محدوده خیابان شهید بهشتی توسط دو موتورسوار قرار گرفتند. وی افزود: پس از تحقیقات اولیه توسط ماموران کلانتری ، پرونده تشکیل شده با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. این مقام انتظامی‌عنوان کرد: شاکی در توضیحاتش گفت در خیابان بهشتی در حال صحبت کردن با گوشی ام بودم که ناگهان دو موتور سوار به من نزدیک شده و در یک لحظه گوشی ام را قاپیدند. بلافاصله به همراه شهروندی موتورسواران را دنبال کردیم ولی ترک نشین موتورسیکلت من را با سلاح سرد تهدید کرده  و سریعا از محل گریختند. سرهنگ نجفی با اشاره به اینکه  در  تحقیقات میدانی و به شواهد تصویری از چهره هر دو موتورسوار، گفت: تحقیقات پلیسی مبنی بر شناسایی هویت و مخفیگاه متهمان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان در پرونده دیگری در بیستم بهمن ماه موفق به دستگیری یک سارق سابقه دار به نام " بهنام " 30 ساله در محدوده خیابان 17 شهریور شدند که در بازرسی از مخفیگاه وی یک دستگاه گوشی تلفن همراه ایفون ایکس کشف و به اداره هجدهم منتقل شد. نجفی تصریح کرد: در بررسی سوابق بهنام مشخص شد وی دارای سوابق متعدد در زمینه‌های سرقت و توزیع مواد مخدر است. وی بیان داشت: وی در تحقیقات پلیسی ضمن اعتراف به موبایل قاپی در خصوص گوشی آیفون کشف شده از مخفیگاهش اظهار داشت، حدود 4 ماه است که من با همکاری دو تن از همدستانم که موتورسوار هستند سوژه‌ها را انتخاب و من به عنوان اسکوریت همدستانم را همراهی می‌کردم. زمانی که موتورسواران گوشی را از مال باخته سرقت می‌کردند به همراه مال باخته همدستانم را دنبال و سعی می‌کردم موتورسواران از محل فرار کنند. معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی و محرز شدن چهره به دست آمده از سارقان همدستان بهنام و مخفیگاه متهمان شناسایی شد. با هماهنگی‌های قضائی، کارآگاهان موفق شدند در بیست و سوم بهمن ماه در دو عملیات مستقل در محدوده‌های خیابان ری و 17 شهریور هر دو سارق را دستگیر و موتورسیکلت مورد استفاده در صحنه سرقت نیز از مخفیگاه آنان کشف و به اداره هجدهم انتقال یافت. وی با اشاره به اینکه متهمان به 50 فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، تصریح کرد: تا کنون 40 تن از مال باختگان شناسایی و هر 3 سارق با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار دارند.

انهدام باند کلاهبرداران خرید خودرو

سرهنگ کارآگاه خیراله دولت خواه، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت گفت: بیست و چهارم آبان ماه سال جاری پرونده ای از شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 18 تهران با موضوع کلاهبرداری از طریق خرید خودرو به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد. وی بیان داشت: شاکی اظهار داشت، قصد فروش خودرو ام را داشتم و مشخصات خودرو را در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی بارگذاری کردم تا اینکه مردی مدعی خرید خودرو شدند و پس از گفت و گو و توافق بر سر قیمت خودرو، قرار تعویض پلاک گذاشتیم در روز قرار مرد و زنی به محل قرار حاضر و خودرو را به نام فردی که خریداران معرفی کرده بودند تعویض پلاک کردم و در نهایت بابت فروش خودرو تعدادی چک دریافت کردم. در موعد چک‌ها به بانک مراجعه و متوجه جعلی بودن چک‌ها شدم. مقام انتظامی‌گفت: پرونده‌های مشابه دیگری نیز به پایگاه پنجم ارجاع که همگی حکایت از این داشت، کلاهبرداران پس از شناسایی افرادی که قصد فروش خودرو را داشتند، پس از تنظیم سند و تعویض پلاک به نام افراد مجهول المکان، چک‌ها جعلی و یا سرقتی به فروشندگان تحویل می‌دهد. سپس در همان روز یا در نهایت روز بعد خودرو را به شخص دیگری می‌فروشند و به خریدار اعلام می کنند به علت مشکل مهریه کل مبلغ خودرو را به آنها سکه بدهند. سرهنگ دولت خواه گفت: در پایش‌های اطلاعاتی و بررسی پرونده‌ها مشخص شد اعضای این باند کلاهبرداری دو نفر آقا می‌باشند که با همدستی یک نفر خانم جوان مانورهای متقلبانه را انجام می‌دهند. سرهنگ دولتخواه با اشاره به اینکه مخفی گاه متهمان در غرب تهران شناسایی شد، افزود: در یک عملیات ضربتی و هماهنگ تمامی‌اعضای این باند که از مجرمان سابقه دار به نام‌های رضا 36 ساله – مهدی 34 و عاطفه 31 ساله دستگیر و هر سه متهم به 4 فقره کلاهبرداری اعتراف کردند. این مقام انتظامی‌با اشاره به شناسایی مال باختگان افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را 3 میلیارد ریال بر آورد کرده اند. وی خاطر نشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند.

دستگیری 2 فروشنده محلول ضد عفونی کننده غیر مجاز

سرهنگ محمد قدم زاده، رئیس کلانتری164 قائم گفت: ساعت 11:00 صبح پنج شنبه هشتم اسفند ماه سال جاری ماموران گشت کلانتری 164 قائم در منطقه آجودانیه متوجه فروش مواد ضدعفونی کننده راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی نیسان آبی رنگ شدند. دو مرد جوان به محض مشاهده خودروی پلیس سوار بر خودروی شان شده و به سرعت از محل متواری شدند. وی افزود: ماموران به تعقیب خودروی متهمان پرداخته و پس از یک کیلومتر تعقیب و گریز موفق شدند خودروهای متهمان را متوقف و هر دو مرد جوان را دستگیر کنند. این مقام پلیسی ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد که این دو متهم از شهرهای شمالی کشور به تهران آمده اند و ظرف‌های 4 لیتری محلول ضدعفونی کننده تقلبی را به قیمت یک میلیارد و دویست هزار ریال می‌فروختند. کلانتر محله قائم با اشاره به اینکه در بازرسی از داخل خودرو 400 برچسب و هولگرام جعلی مربوط به شرکت‌های معتبر کشف شد، متهمان به همراه محموله کشف شده به کلانتری قائم منتقل شدند. سرهنگ قدم زاده گفت: درحالی که متهمان همچنان اصرار داشتند این محلول‌های ضد عفونی است بازرس وزارت بهداشت با حضور در کلانتری عنوان کرد که این محلول‌ها فاقد تاریح تولید و انقضا و غیربهداشتی است. این مقام انتظامی‌گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس و واگیردار بودن این ویروس از مردم تقاضا می‌شود محلول‌های ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک را فقط از داروخانه‌ها یا مراکز مورد تایید وزارت بهداشت تهیه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha