کد خبر: اخبار-پلیسی-انهدام-باند-7نفره-سارقان-خ
۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
به گزارش خبرنگار انتظامی گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، سرهنگ رضا اسلام نژاد، رئیس کلانتری 171 شهید مصطفی گفت: اواخر بهمن ماه امسال در حالی که تحقیقات پلیسی برای دستگیری یک باند حرفه ای که در جنوب غرب تهران دست به سرقت لوازم داخل خودرو و خودرو می‌زدند مرد جوانی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از سرقت لوازم داخل خودرویش خبر داد. وی افزود: ماموران با حضور در محل سرقت و انجام تحقیقات میدانی موفق به شناسایی خودروی سارقان شدند و در گام بعدی با به دست آمدن این سرنخ مخفیگاه دزدان را در جنوب غرب تهران شناسایی کردند. رئیس کلانتری 171 شهید مصطفی خمینی ادامه داد: ماموران در یک عملیات پلیسی با حضور در مخفیگاه دزدان موفق به دستگیری 5 مرد و 2 زن که همگی از سارقان سابقه دار بودند، شدند و در بررسی از متهمان مشخص شد که 5 تن از آنها به تازگی از زندان آزاد شده و با همکاری یکدیگر باند 7 نفره سرقت لوازم داخل خودرو و خودرو تشکیل داده اند. این مقام پلیسی عنوان کرد: در بازرسی از پاتوق دزدان که همگی سرگرم مصرف مواد مخدر بودند 30 گرم انواع مواد مخدر، ابزار و آلات مصرف مواد مخدر و وسایل سرقتی زیادی به دست آوردند. سرهنگ اسلام نژاد گفت: متهمان به بیش از 25 فقره سرقت اعتراف کرده و اعضای این باند برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفته اند.

دستگیری زورگیر یک ساعت بعد از آخرین سرقت

سرهنگ رضا حیدری، رئیس کلانتری 110 شهدا گفت: ساعت 20:00 یکشنبه چهارم اسفند ماه سال جاری مرد 35 ساله ای با حضور در کلانتری عنوان داشت، با پای پیاده به سمت منزلم می‌رفتم که در مسیر کندرو کنار بزرگراه امام علی«ع» جوان 28 ساله ای با در دست داشتن سلاح سردی به سمتم حمله کرد و با سرقت گوشی موبایل، کیف مدارک و 380 هزار تومان پول نقد پا به فرار گذاشت. وی افزود: مشخصات متهم در اختیار تیم‌های گشت کلانتری قرار گرفت و با گذشت یک ساعت از زمان سرقت تیمی‌از ماموران گشت کلانتری موفق به شناسایی سارق جوان شدند و این زورگیر سلاح به دست وقتی ماموران را پیش روی خود دید با سلاح سرد به سمت ماموران حمله ولی مامور ان کلانتری موفق به دستگیری وی شدند. رییس کلانتری 110 شهدا با بیان اینکه متهم به کلانتری انتقال یافت، ادامه داد: در بازرسی بدنی از متهم گوشی سرقتی، کیف مدارک و 330 هزار تومان پول نقد از وی به دست آمد که این سارق در اعترافاتش ادعا کرد 50 هزار تومان از پول سرقتی را هزینه خرید شیشه و هروئین کرده است. سرهنگ حیدری با بیان اینکه سارق جوان به بیش از 10 فقره سرقت زورگیری در سطح سرکلانتری ششم پلیس پیشگیری تهران اعتراف کرد ، اضافه کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

سارقان شرق تهران به ایستگاه پایانی رسیدند

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی گفت: در پی افزایش سرقت از شهروندان رهگذر در محدوده شرق و شمال شرق تهران، بررسی موضوع در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت و مشخص شد که آنها به صورت باندی سرقت کرده و با استفاده از موتورسیکلت و تهدید سلاح سرد در تاریکی شب از شهروندان سرقت کرده اند. وی بیان داشت: تیم ویژه ای از کارآگاهان به محل سرقت مراجعه و در تحقیقات میدانی موفق شدند چهره یکی از سارقان به نام جعفر 19 ساله را شناسایی کنند. این مقام انتظامی‌افزود: در ادامه روند تحقیقات مشخص شد که جعفر به همراه برادرش مرتضی 19 ساله و دیگر بچه محل‌هایش به اسامی کامران 20 ساله - ناصر 19 ساله- محمد 19 ساله و نوید 18 ساله باند سرقت از شهروندان را تشکیل داده‌اند. معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی گفت: با تکمیل تحقیقات و هماهنگی‌های قضائی مخفیگاه و پاتوق‌های سارقان در قهوه خانه‌هایی واقع در محدوده خیابان امیر کبیر شناسایی و کارآگاهان موفق شدند در یک عملیات پلیسی تمامی اعضاء این باند را در در دوازدهم بهمن ماه دستگیر و دو دستگاه موتورسیکلتی که سارقان با آن سرقت‌ها را انجام می‌دادند، توقیف کنند. این مقام انتظامی‌عنوان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی به 50 فقره سرقت در مناطق جنوب شرق، شمال شرق، میدان امام خمینی ، خیابان شهدا و خیابان پیروزی اعتراف کردند. وی عنوان کرد: جعفر که سرکرده باند بود در بازجویی به کارآگاهان گفت به علت بیکاری و خرج بالای اعتیاد با برادرم و بچه محل‌هایم تصمیم زورگیری گرفتیم و با چرخیدن در سطح شهر تهران سوژه‌های خود را که اغلب در محیط‌های خلوت بودند شناسایی می‌کردیم و با تهدید سلاح سرد اموال با ارزش آنان را سرقت و گوشی‌های سرقتی را به صورت دستفروشی در خیابان‌ها می‌فروختیم. نجفی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال سرقتی را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند، اضافه کرد: تاکنون 23 تن از مال باختگان شناسایی و کلیه اعضاء این باند برای کشف جزئیات پرونده با دستور قضائی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار دارند.

واژگونی خودروی 405 در بزرگراه "حکیم"

سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت:  ساعت 07:15 صبح روز گذشته در پی اعلام مركز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یك فقره واژگونی 405  در محور بزرگراه "حکیم" مسیر شرق به غرب قبل از ستاری، بلافاصله گشت تصادفات  منطقه 27 راهور به همراه نیروهای امدادی به محل حادثه حاضر شدند. وی افزود: با حضور ماموران در محل و در بررسی‌های اولیه مشخص شد كه یک دستگاه سواری 405  به علت سرعت زیاد  واژگون  شده و به همین واسطه  بار ترافیکی سنگینی در محل ایجاد شده است. رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت تصریح كرد: در این حادثه متاسفانه سرنشین خودروی  405 مصدوم، که توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی انتقال یافت. وی گفت: کارشناس پلیس راهور علت حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئن اعلام کرده است. رازقی از رانندگان خواست در هنگام رانندگی باسرعت مطمئن حرکت کنید و تمام توجه خود را به رانندگی معطوف دارید و از عجله و شتاب  در حین رانندگی جدا خودداری کنید.

کشف کالای قاچاق در پایتخت

سرهنگ حسن یاراحمدی، جانشین یگان امداد پایتخت اظهار داشت: با کنترل تردد خودروهای عبوری محورهای مواصلاتی به شهر تهران، ماموران گشت انتظامی یگان امداد پایتخت موفق شدند یک دستگاه خودرو سواری 405 حمل بارقاچاق را در بزرگراه خلیج فارس شناسایی و در یک عملیات پلیسی آن را توقیف کنند. وی با اشاره به دستگیری راننده این خودرو، گفت: در بازرسی‌های انجام شده تعدادی لوازم بهداشتی و آرایشی که فاقد فاکتور و برگه گمرکی بودند، کشف شد. جانشین یگان امداد پایتخت با اشاره به اعتراف راننده خودرو مبنی بر خرید و فروش کالای قاچاق، خاطر نشان كرد: کارشناسان ارزش ریالی این کالاها را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند. سرهنگ یار احمدی در پایان خاطر نشان کرد: متهم برای تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس آگاهی تهران بزرگ شد.

اعتراف به 100 فقره سرقت پس از رهایی از زندان

سرهنگ محمد کمیجانی، رئیس کلانتری 142 کن گفت: در پی افزایش پرونده‌های سرقت از انباری‌های در غرب پایتخت به ویژه در محدوده کلانتری تیم ویژه ای از ماموران کلانتری برای دستگیری عاملان این سرقت‌ها وارد عمل شدند. وی با اشاره به اینکه در بررسی اولیه مشخص شد که سارق یا سارقان بدون تخریب در ورودی وارد ساختمان شده و با تخریب قفل انباری‌ها ، اموال موجود در آن را سرقت کرده‌اند، افزود: تحقیقات پلیسی نشان از این داشت، دزدان برای ورود به ساختمان خود را مامور اداره برق، گاز، آب معرفی کرده و به بهانه بررسی کنترها وارد ساختمان شده‌اند. رئیس کلانتری 142 کن ادامه داد: ماموران در تحقیقات میدانی موفق به شناسایی شماره پلاک خودروی سارقان شدند و خیلی زود توانستند هر دو سارق سابقه دار را دستگیر کنند. این مقام پلیسی عنوان کرد: در تحقیق از هر دو متهم 35 و 38 ساله که اعتیاد به مواد مخدر شیشه و هروئین دارند مشخص شد آنها یک سال قبل با هم در زندان آشنا شده اند و هم سلولی بودند و پس از آزادی از زندان با همکاری یکدیگر از انباری ساختمان‌ها سرقت کرده اند. سرهنگ کمیجانی با اشاره به اینکه متهمان به 100 فقره سرقت با همکاری یکدیگر پس از رهایی از زندان اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha