به گزارش گروه انتظامی‌ طبنا(خبرگزاری سلامت)، سرگرد جواد قربان‌زاده، رئیس کلانتری 176 حسن آباد گفت: ماموران گشت کلانتری در جاده قدیم تهران به قم متوجه تردد مشکوک راننده یک دستگاه تریلر شده  و برای بررسی موضوع دستور ایست دادند. این مقام انتظامی‌ با اشاره به اینکه راننده تریلر بدون اعتنا به هشدار ماموران از محل گریخت افزود: ماموران موفق شدند پس از تعقیب و گریزی خودرو را متوقف و راننده‌اش را دستگیر کنند. کلانتر محله حسن آباد ابراز داشت: بررسی‌های بیشتر پلیسی مشخص شد که محموله تریلر 24 هزار لیتر گازوئیل قاچاق و راننده خودرو فاقد بارنامه و هر گونه مدرکی است. این مقام انتظامی‌ با بیان اینکه متهم به جرم خود اعتراف کرد، تصریح کرد: متهم انگیزه خود را انتقال گازوئیل از تهران به یکی از شهرستان‌های همجوار اعلام کرد. کلانتر محله حسن آباد با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق را 144 میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

انهدام باند جیب بران خانوادگی

سرهنگ کاراگاه علی عزیز خانی، انهدام باند جیب بران خانوادگی گفت: هفدهم دی ماه پرونده ای با موضوع جیب بری از یک شهروند خانم توسط کلانتری 112 ابوسعید برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارسال شد. وی بیان داشت: شاکی با حضور در پایگاه هشتم اظهار داشت، پانزدهم دی ماه در ایستگاه متروی حسن آباد گوشی موبایلم توسط دو خانم با ترفند خاصی سرقت و پس از پیاده شدن آنها از مترو متوجه سرقت گوشی شدم، بلافاصله پس از سرقت با خط خودم که روی گوشی مسروقه فعال بود، تماس گرفتم و مردی جواب داد و عنوان کرد گوشی را خریداری کرده است و در ازای تحویل گوشی ام تقاضای یک میلیون تومان پول کرد. من هم پول را به حسابش واریز کردم. ولی متاسفانه پس از واریز وجه وی از پس دادن گوشی امتناع کرد و با تهدید تقاضای وجوه بیشتری را از من کرد. رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت افزود: هنگام انجام تحقیقات پلیسی، پرونده‌های مشابه دیگری به این پایگاه ارجاع و سرنخی‌هایی از حضور یکی از سارقان حرفه ای به نام مهیار 31 ساله در این سرقت‌ها به دست آمد و سپس مخفیگاه وی در شهرستان بهارستان شناسایی شد. سرهنگ عزیزخانی ابراز داشت: با اخذ نیابت قضائی و اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش وی در هفتم بهمن ماه در یک عملیات پلیسی دستگیر و طی بازرسی از منزل وی تعداد 15 دستگاه گوشی سرقتی و تعداد زیادی مدارک شناسایی مسروقه کشف شد. این مقام انتظامی‌تصریح کرد: مهیار پس از انتقال به پایگاه هشتم به 200 فقره سرقت به شیوه جیب بری معترف و اعلام داشت، با همدستی همسرش بنام سمیه 25 ساله و دو خانم دیگر بنام‌های سمیرا 26 ساله و اشرف 39 ساله که از بستگانش می‌باشند این سرقت‌ها را انجام داده اند. وی با اشاره به اینکه در عملیات‌های دیگری سایر همدستان مهیار نیز دستگیر شدند، تصریح کرد: تمام متهمان به جیب بری بصورت باندی در ایستگاههای مترو و خطوط بی آر تی اعتراف کردند. رئیس پایگاه هشتم گفت: کارشناسان ارزش اموال سرقتی را بیش از 3 میلیارد ریال برآورد کرده اند است و تاکنون 35 تن از مال باختگان شناسایی و متهمان با قرار صادره از سوی شعبه سوم دادیاری ناحیه 12 تهران برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار پایگاه هشتم قرار دارند.

کشف یک میلیون دستکش یک بار مصرف در تهران

سردار کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: شب گذشته ماموران کلانتری 127 نارمک با تماس تعدادی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان تخلیه مشکوک محموله کارتن‌های دو دستگاه خاور و نیسان قرار گرفتند. وی با اشاره به اینکه ماموران بلافاصله برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی‌اعزام شدند، تصریح کرد: بررسی اولیه حکایت از این داشت که رانندگان دو خودرو با همکاری فردی در حال تخلیه بار کارتن‌های خودروها به داخل منزلی قدیمی‌هستند. این مقام انتظامی‌تصریح کرد: ماموران به تحقیق از رانندگان خودرو و فرد مذکور پرداختند و مشخص شد که محموله خودرو‌ها متعلق به مالک منزل است و حاوی دستکش یک بار مصرف است. رئیس پلیس پیشگیری فاتب با اشاره به دستگیری راننده خودروها و مالک منزل، گفت: در بررسی دقیق تر مشخص شد محموله حاوی خودروها شامل هزار کارتن حاوی 10 بسته 100 تایی دستکش یک بار مصرف در مجموع یک میلیون دستکش یک بار مصرف است. وی ادامه داد : متهم اصلی این پرونده به جرم خود مبنی بر احتکار اقلام پزشکی با همکاری راننده خودرو‌ها اعتراف و هر 3 متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند. رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از شهروندان خواست: هرگونه مورد مشکوک در این زمینه را به پلیس 110 اطلاع دهند .

دستگیری سارق خودروهای حسن آباد

سرگرد جواد قربانزاده، رئیس کلانتری 176 حسن آباد گفت: ماموران گشت کلانتری حین گشت زنی در یکی از خیابان‌های منطقه حسن آباد  به دو جوان که در حال هل دادن یک دستگاه پراید بودند مشکوک شدند. وی افزود: یکی از آنها به محض دیدن پلیس پا به فرار گذاشت و تیم پلیسی قبل از فرار دومین متهم موفق به دستگیریش شدند. رئیس کلانتری 176 حسن آباد ادامه داد: وی که صحبت‌های ضد و نقیضی در پاسخ به سوالات ماموران داشت، ادعا کرد خودرو برای خودش است؛ اما سوئیچ و مدارک آن را داخل خانه اش جا گذاشته است. قربانزاده با بیان اینکه ماموران پلاک انتظامی‌خودرو را استعلام کردند، ولی خودرو سابقه ثبت سرقت داشت ادامه داد: ماموران در حال تحقیق بودند که مرد 50 ساله ای سراسیمه به سمت ماموران آمد و با در دست داشتن سوئیچ و مدارک خودرو اعلام کرد که صاحب این خودرو پراید است و این مرد قصد ربودن خودرواش را داشته، متهم که دیگر راهی جز اعتراف پیش روی خود ندید به سرقت خودرو با همکاری همدستش اعتراف کرد. این مقام پلیسی اظهار داشت: ماموران در بازرسی بدنی از متهم که اعتیاد شدید به مواد مخدر داشت چند شاه کلید که برای باز کردن در خودرو از آن استفاده می‌کردند کشف کردند. سرگرد قربانزاده گفت: متهم در اظهاراتش ادعا کرد، ابتدا خودروهایی را که سیستم امنیتی نداشتند شناسایی و سپس با همدستی دوستش اقدام به باز کردن در خودروها کرده و برای اینکه کسی متوجه ماجرا نشود خودرو را به صورت خاموش هل داده و در فاصله دورتر از محل پارک خودرو آن را روشن می‌کردند و به سرقت می‌بردند. کلانتر محله حسن آباد ادامه داد: با انتقال متهم به کلانتری وی به بیش از 40 فقره سرقت خودرو با همکاری همدستش اعتراف و تا کنون 39 تن از مال باختگان شناسایی شدند و تحقیقات برای دستگیری همدستش ادامه دارد.

انتقام جوئی از پزشک معالج در فضائی مجازی

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا گفت: هفدهم بهمن ماه امسال پزشک 65 ساله ای با در دست داشتن شکوائیه ای به پلیس فتا مراجعه و خواستار دستگیری متهم پرونده اش شد. وی گفت: شاکی به ماموران پلیس فتا اظهار داشت، دو خواهر با مراجعه به مطبم خواستار جراحی شدند و با دریافت مبلغی جراحی درخواستی را انجام دادم. پس از جراحی و بهبود وضعیت جسمانی آنان، برادرشان به مطبم مراجعه و با اظهار نارضایتی از عمل جراحی انجام شده، من را تهدید و خواستار استرداد وجه جراحی شده است. سپس با انتشار مطالبی در فضای مجازی به کرات من را تهدید و آرامشم را بر هم زده است. این مقام انتظامی‌با اشاره به اینکه کارآگاهان در تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شدند، گفت: با دستور قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و با اعتراف به جرم خود، برای ادامه تحقیقات پلیسی به پلیس فتا انتقال یافت. رئیس پلیس فتا ابراز داشت: متهم در خصوص انگیزه خوداظهار داشت، با تهدید پزشک قصد داشتم هزیه عمل جراحی را پس بگیرم. کاظمی‌خاطرنشان کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم به دادسرا برای سیر مراحل قانونی تحویل شد.

کشف 145 هزار انواع مواد محترقه

سرهنگ صادق قره باقری، رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی‌پایتخت گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه مالک منزل مسکونی در شهر ری مقدار زیادی مواد محترقه در انبار منزل مسکونی اش دپو و جمع آوری کرده است، گفت: بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی‌تهران بزرگ قرارگرفت. وی با بیان اینکه پس از حصول اطمنیان از صحت این موضوع، مالک منزل شناسایی شد، تصریح کرد: با اخذ دستور قضائی از قاضی کشیک، تیمی‌از مأموران پایگاه هشتم برای دستگیری متهم و بازرسی از آن محل به نشانی اعلامی‌اعزام شدند. وی افزود: در بازرسی از این انبار منزل مسکونی 145 هزار و 344 عدد انواع مواد محترقه کشف و متهم به جرن ارتکابی اعتراف کردد این مقام انتظامی‌اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند،کشف شد. این مقام انتظامی‌با اشاره به دستگیری مالک منزل، بیان داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت. رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی‌تهران بزرگ با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و فعالیت‌های غیرقانونی سودجویان برای تهیه و نگهداری انواع مواد محترقه ، از عموم شهروندان خواست: هرگونه فعالیت مشکوک در این زمینه را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

کشف یک هزار و 817 لیتر مواد ضد عفونی کننده احتکاری و غیر مجاز

سرهنگ رسول محبت، رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی‌پایتخت بیان داشت: با دریافت خبری مبنی بر این که یکی از مالکان مغازه ای در محل ناصر خسرو مقدار فراوانی مواد ضد عفونی کننده احتکار کرده است و همچنین مواد ضد عفونی کننده غیر مجاز به بازار مصرف عرضه می‌کند، بررسی موضوع در اختیار تیمی‌از ماموران پایگاه هفتم پلیس پیشگیری قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه تحقیقات پلیسی نشان از صحت خبر داشت، گفت: با هماهنگی مقام قضائی ظهر روز هشتم اسفند ماه برای دستگیری متهم و بازرسی از محل مذکور به نشانی اعلامی‌اعزام شدند و موفق شدند ضمن دستگیری متهم مقدار فراوانی مواد ضد عفونی کننده احتکار شده و همچنین مواد ضد عفونی کننده غیر مجاز کشف کنند. این مقام انتظامی‌تصریح کرد: از مغازه موصوف 77 بطری 500 میلی لیتری و 59 بطری یک لیتری محلول ضد عفونی کننده و 29 گالن 20 لیتری مواد شیمیایی و 57 گالن 20 لیتری اسانس تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در مجموع یک هزار و 817 لیتر مواد عفونی کننده غیر مجاز و احتکار شده کشف و جمع آوری شد. وی افزود: متهم پس از تحقیقات اولیه و اعتراف به جرم ارتکابی به دادسرای جرایم پزشکی ودارویی معرفی شد.

بازداشت سارقان 3 تن آهن آلات

سرهنگ پیمان احمدی، رئیس کلانتری 160 خزانه گفت: ساعت 13:10 دقیقه چهارشنبه هفتم اسفندماه ماموران گشت کلانتری در خیابان فدائیان اسلام در حال گشت زنی بودند که سه مرد به خودروی پلیس مراجعه و ادعا کردند از گاراژ آنها سرقت شده و دزدان را که در یک گاراژ دیگری کار می‌کنند، می‌شناسند. وی با اشاره به اینکه تیم گشت انتطامی‌کلانتری با دریافت شکایت به تحقیقات میدانی پرداختند، افزود: تحقیقات اولیه حکایت از این داشت: 3 مرد با حضور در گاراژ مال باختگان 400 کیلو آهن ضایعات، 2 جک اتوبوس و غیره را بار خودرویشان…

دستگیری کلاهبردار فضای مجازی

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا گفت: چهارم آبان ماه مردی 20 ساله با طرح شکایتی در دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای (ناحیه 31 تهران) به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، در شبکه اجتماعی اینستاگرام با صفحه ای آشنا شدم که بازی‌های رایانه ای می‌فروخت و برای خرید بازی به آن صفحه ای که معرفی کرده بود مراجعه کردم و درخواست خرید کردم. این مقام انتظامی‌عنوان داشت: شاکی ادامه داد، با درخواست خرید مدیر کانال آدرسی (لینک) برای من فرستاد و اعلام کرد فقط از طریق این آدرس که به درگاه بانکی متصل می‌شود می‌توانم مبلغ خرید را واریز کنم. وارد صفحه شده و داده‌های بانکی ام را ثبت کردم ولی درگاه بانکی عملیات ناموفق اعلام کرد و نتوانستم خرید کنم. بعد از گذشت یک روز متوجه شدم مبلغ12 میلیون و 500 هزار ریال از حساب بانکی کسر شده است. به بانک مراجعه کردم و متوجه شدم درگاهی که مدیر کانال بمعرفی کرده بود، جعلی بوده و در دام کلاهبردار قرار گرفته ام. این مقام انتظامی‌عنوان کرد: بررسی موضوع و شناسایی متهم در دستور کار تیمی‌از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و ماموران در تحقیقات پلیسی هویت متهم که جوانی 22 ساله ساکن تهران حوالی میدان امام حسین را شناسایی کردند. وی با اشاره به اینکه این کلاهبردار در مخفیگاهش دستگیر شد، گفت: متهم که در ابتدا سعی در پنهان کردن حقایق را داشت، با مشاهده دلایل پلیس وی لب به اعتراف گشود و به جرم کلاهبرداری و ساخت درگاه جعلی بانک اعتراف کرد. رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در پایان به شهروندان هشدار داد: برای داشتن خرید امن در فضای مجازی حتماً از سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند، استفاده کنند.

كشف انواع محلول ضد عفونی کننده در پایتخت

سردار ،علی ذوالقدری، رئیس پلیس امنیت عمومی ‌پایتخت بیان كرد: صبح روز چهارشنبه هفتم اسفندماه با دریافت خبری مبنی بر اینکه مالک مغازه ای در بازار ناصر خسرو مقدار فراوانی محلول ضد عفونی کننده جمع آوری کرده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار اکیپی از مأموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی‌پایتخت قرار گرفت. وی بیان داشت: تحقیقات اولیه نشان از این داشت که خبر صحت دارد و مالک مغازه مقدار فراوانی انواع محلول‌های ضد عفونی کننده دپو و قصد دارد در فرصت مناسب دیگری با قیمت بالاتر به بازار عرضه کند. این مقام ارشد انتظامی‌استان افزود: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و به دنبال آن دستور دستگیری متهم و بازرسی از مغازه صادر شد. رئیس پلیس امنیت عمومی‌پایتخت با اشاره به اینکه تیمی‌از ماموران پایگاه هفتم به نشانی اعلامی‌اعزام شدند، تصریح کرد: در بازرسی از آن مغازه یک هزار و 354 لیتر انواع محلول‌های ضد عفونی كننده احتکار شده، كشف شد. رئیس پلیس امنیت عمومی‌تهران بزرگ با بیان اینکه در این رابطه مالک مغازه دستگیر و متهم به جرم ارتکابی اعتراف کرد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالای احتکار شده را حدود یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha