کد خبر: اجرای-موفق-نسخه-الکترونیکی-نیازمند-صر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۱۷

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت،محمد مهدی ناصحی درخصوص آخرین وضعیت اجرای نسخه نویسی الکترونیکی گفت: اجرای نسخه نویسی الکترونیکی مدت ها است که درکشورآغاز شده و کاهش کاربرد دفترچه به صورت تدریجی در حال انجام است، خوشبختانه روند پیشرفت این مساله دربخش خصوصی و دولتی قابل قبول بوده و در بخش خصوصی 95 درصد مطب ها و بیش از این میزان مراکز پاراکلینیک و داروخانه ها به سیستم الکترونیکی متصل شدند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: درحال حاضرشرایط برای کاهش کاربرد دفترچه کاغذی وجود داشته و می توان نسخه الکترونیکی را جایگزین کرد، البته ممکن است در زیرساخت ها مشکلاتی وجود داشته باشد که نیازمند صرف زمان است.

وی درباره زیرساخت های لازم برای اجرای نسخه نویسی الکترونیکی تصریح کرد:  دراستان کردستان به عنوان یکی از مناطق کم برخورداراستقرار نسخه الکترونیکی در بخش خصوصی به صورت 100 درصد انجام شده و دربخش دولتی نیز از اسفند ماه سال گذشته اجرای طرح در دستور کار قرارگرفته است.

دکتر ناصحی با تاکید براینکه دربیمه سلامت براساس صندوق های 5 گانه اجرای نسخه نویسی الکترونیکی آغاز شده و از اردیبهشت دفترچه کاغذی  بصورت تدریجی از صندوق های بیمه‌ای چاپ نخواهد شد اظهار داشت: امیدواریم در 6 ماه آینده نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی درسطح کشور به طور کامل اجرا شده و دیگر در بیمه های مختلف شاهد استفاده از دفترچه کاغذی نباشیم.

وی گفت: بدون شک هماهنگی های لازم با نهادها از جمله سازمان نظام پزشکی دراین خصوص  صورت گرفته تا مراکز ارایه دهنده خدمت کمترین آسیب را متحمل شوند، البته مردم نیز می توانند مشکلات را با سامانه 1666 سازمان بیمه سلامت مطرح کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha