کد خبر: اجرای-محدودیت-های-جدید-سبب-کاهش-مبتلای
۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ بازوند در حاشیه نشست شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی که امروز در سالن شهدای دولت برگزار شد؛ به روند کاهشی تعداد مبتلایان با اجرای طرح جدید محدودیت های کرونایی اشاره کرد و اظهار داشت: تا قبل از اعمال محدودیت‌ها وضعیت در کرمانشاه بسیار سخت بود و اوج این سختی را در ۲۴ تا ۲۵ آبان با ۱۲۶۵ بستری داشتیم و در همین روزها تعداد فوتی های ما به ۲۴ نفر در شبانه روز هم رسید.

استاندار کرمانشاه از فشار جدی این تعداد بستری بر کادر درمان یاد کرد و گفت: در شرایط عادی وقتی فردی در بیمارستان بستری می‌شود ۶۰ تا ۷۰ درصد کارهای او را همراهش انجام می‌دهد، اما به دلیل شرایط خاص بیماری کرونا، تمام مسئولیت‌های بیمار اکنون به دوش کادر درمان افتاده است.

بازوند نتیجه این وضعیت را خستگی کادر درمان بعد از ۹ ماه تلاش بی‌وقفه دانست و تصریح کرد: اعمال محدودیت‌های کرونا چه تعطیلی واحدهای صنفی از ساعت ۱۸ و چه محدودیت‌های جدید منجر به بهبود وضعیت نسبی بیماری در استان شد وهم اکنون تعداد افراد بستری ما به ۸۶۰ نفر و فوتی‌ها نیز به یازده تا ۱۳ نفر در روز رسیده است.

بازوند گفت: براساس برآوردهای انجام شده اکنون ۷۰ درصد مردم کرمانشاه در اجرای اعمال محدودیت های جدید با دولت همکاری دارند.

وی افزود: برخی از افراد همچون دستفروشان و کارگران ساختمانی به دلیل اجرای محدودیت ها با مشکلات بسیاری روبه رو شده اند از این رو از اعضای اتاق بازرگانی تقاضا داریم در این ایام‌ از افراد نیازمند حمایت لازم را داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha