کد خبر: اجرای-طرح-شهید-سلیمانی؛-راهی-برای-ارتق
۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۴۸

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،  دکتر علیرضا زالی امروز چهارشنبه در رزمایش طرح محله محور  شهید سلیمانی که در مشیریه تهران برگزار شد، این طرح را طرحی مستحکم، پیوسته و مستمر توصیف کرد که بیش از آنکه بهداشتی باشد ابعاد اجتماعی در آن لحاظ شده است.

وی بخش عمده ای از تقلیل و کاهش آمار مبتلایان، بیماران بستری در بیمارستانها و بخش های مراقبت های ویژه و همچنین فوتی های کرونا را ناشی از آثار اجرای طرح شهید سلیمانی عنوان کرد.

دکتر زالی با بیان اینکه راهبرد اصلی اجرای این طرح معطوف بودن به ظرفیت های مردمی است، افزود: اجرای این طرح پیشگیری، ردیابی، غربالگری، تشخیص و مداخلات زودتر درمانی را در بر دارد که موجب کاهش ابتلا و همچنین مرگ و میر می شود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح شاهد شکل گیری مشارکت جمعی، انجام کار تیمی و همگرایی هستیم که تمرین بسیار خوبی است.

 فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به گستردگی جغرافیایی شهر تهران و چالش های بهداشتی ناشی از آن، گفت: پوشش مویرگی این طرح در استان تهران را می توان یک اتفاق بزرگ تاریخی دانست که می تواند نقش بسزایی در رفع مشکلات زیرساخت های بهداشتی استان داشته باشد.

 دکتر زالی همچنین با بیان اینکه طرح محله محور شهید سلیمانی می تواند به پررنگ شدن هویت محلی کمک کند، اجرای این طرح را گامی برای تقویت عواطف انسانی در قالب محلات عنوان کرد.

 وی با اشاره به ریشه کنی بیماری های واگیر داری همچون فلج اطفال و همچنین اجرای طرح ملی غربالگری فشارخون، بر نقش مهم بسیج در اجرای موفق این اقدامات تاکید کرد.

 فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ادامه با اشاره به پیچیدگی فرایند تولید واکسن کرونا یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۱۵۶ شرکت علمی و تحقیقاتی که سابقه تولید واکسن نیز داشته اند برای تولید واکسن کرونا وارد عرصه شدند که کمتر از ده درصد آنان توانستند وارد مراحل بعدی تولید واکسن شوند.

 دکتر زالی درباره بهره برداری از واکسن ایرانی ضد کرونا در روز گذشته، تکنولوژی مورد استفاده برای ساخت این واکسن را تضعیف ویروس عنوان کرد و گفت: در آینده نه چندان دور سایر تکنولوژی های ساخت واکسن نیز در تولید واکسن ایرانی کرونا افتتاح خواهد شد.

وی ضمن درخواست از دولت برای انجام اقدامات لازم جهت واردات واکسن خارجی برای ایمن سازی گروه های پر خطر همچون کادر درمان، سالمندان، زنان باردار و افراد داری بیماری های زمینه ای، تسریع در فرایند تولید واکسن داخلی و همچنین اجرای طرح شهید سلیمانی را، گام هایی محکم و اثر بخش برای کاهش چشمگیر بیماری کرونا در کشور عنوان کرد.

در بخش دیگری از این مراسم سرهنگ دوم پاسدار جمال مغروری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی، درباره اجرای طرح شهید سلیمانی در منطقه ۱۵ استان تهران اظهار کرد: در این طرح که ۲هزار بسیجی به خانه های محله های مردم منطقه ۱۵ مراجعه کردند، چهار هزار و۵۳۰ مورد مشکوک به کرونا شناسایی شد.

وی افزود: افراد مشکوک به کرونا به مراکز سلامت و خانه های بهداشت ارجاع داده شدند و وضعیت درمان آنها پیگیری شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر تهران بزرگ با بیان اینکه منطقه ۱۵ تهران جزو مناطق آلوده به کرونا بود، گفت: اکنون با اجرای این طرح و به گفته مسئولان مراکز بهداشتی و درمانی، این منطقه وضعیت بهتری دارد.

وی افرود: این طرح که از ۴۰ روز گذشته شروع شده است با همکاری و حضور پرشور خواهران و برادران بسیجی و با تفکر و بصیرت بسیجی به صورت داوطلبانه هنوز نیز در حال اجراست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر با تاکید بر اینکه باید قدردان مدافعان سلامت باشیم گفت: شهدا راه را نشان دادند و حاج قاسم سلیمانی آن را تثبیت کرد و مدافعان سلامت نیز در مسیر دفاع از جان مردم در مقابل بیماری کرونا خدمات ارزنده ای ارایه، و حتی جانشان را نثار کردند.

وی ابراز امیدواری کرد: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در آینده نزدیک شاهد کاهش بیشتر شمار مبتلایان و مرگ و میر  ناشی از بیماری کرونا باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم سردار حسینی  با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، از کادر بهداشت و درمان و همچنین نیروهای بسیج که در اجرای طرح شهید سلیمانی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه ایران از جمله چهار کشور آسیایی است که بیشتر از سایر کشورها در معرض حوادث غیرمترقبه زیادی همچون سیل و زلزله قرار می گیرد، یادآور شد: کشور در یک سال گذشته با هجوم بی رحمانه ویروس کرونا قرار گرفت و مردم، مسئولان و نیروهای بسیج در کنار کادر بهداشت و درمان با تمام ظرفیتی که در توان داشتند به مقابله با کرونا پرداختند.

 وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان همچون هشت سال دفاع مقدس هرچه در توان داشتند برای مقابله با این ویروس و نجات جان مردم ارایه کردند، مدیریت و رهبری، برنامه ریزی، همدلی و وحدت و استفاده از ظرفیت های تخصصی را از مهمترین عوامل غلبه بر بحران کرونا در کشور عنوان کرد.

 وی با اشاره به حمایت های رهبری در مدیریت بحران کرونا اظهار کرد: در مرحله دوم کرونا در کشور، برخی پیش بینی می کردند تعداد تلفات به بیش از ۱۰۰۰ نفر در روز برسد، اما با عنایت پروردگار و اهل بیت و تاکید مقام معظم رهبری بر انجام کار مجاهدانه و وحدت بین نیروها خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

 سردار حسینی با بیان اینکه برای تدوین این طرح از پشتوانه علمی کادر درمان و همچنین دانشگاهیان بهره گرفته شده است، اظهار کرد: برای اجرای این طرح افرادی که باور دارند اقدامات آنان موثر است انتخاب شدند تا با همدلی سه مقوله مراقبت، حمایت و نظارت را محقق کنند.

 وی اعتماد مردم به مراکز بهداشتی محلی و منطقه ای را از دستاوردهای طرح شهید سلیمانی دانست و گفت: در هر ۳۳۶ محله تهران یک پایگاه سلامت مستقر شده است که با مردم در ارتباط اند و در کنار حمایت های بهداشتی، به حمایت های معیشتی نیز می پردازند.

 سردار حسینی در پایان اظهار امیدواری کرد که هرچه سریعتر با وحدت و همدلی نیروهای مختلف مردمی، بسیجیان و کادر بهداشت و درمان شاهد برگزاری جشن پیروزی مبارزه با کرونا در کشور باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha