کد خبر: آیا-کره-بادام-زمینی-می-تواند-یک-میان-وعد
۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹
آیا کره بادام زمینی می تواند یک میان وعده مفید باشد؟

از خصوصیات ویژه کره بادام زمینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تامین انرژی: پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب موجود در کره بادام زمینی کمک می ‌کنند تا انرژی لازم روزانه فرد تا حدودی تامین شود و همچنین در پایدار نگه داشتن قند خون مؤثر است و از افت ناگهانی آن جلوگیری می ‌کند.

ایجاد احساس سیری: اسید چرب غیر اشباع و پروتئین موجود در کره بادام زمینی سبب ایجاد احساس سیری می ‌شود. به طور کلی کره بادام زمینی فوق العاده سنگین است و هضم آن به آهستگی انجام می شود که می تواند باعث کاهش مصرف تنقلات و همچنین مانع از پرخوری شود. اما توجه داشته باشیم که همواره باید در مصرف کره بادام زمینی میانه روی کنیم؛ حدود دو قاشق غذاخوری میزان متعادلی برای مصرف است، زیرا مصرف زیاد و روزانه این ماده غذایی می تواند منجر به اضافه وزن زیاد شود.

علاوه بر این، به طور کلی بادام زمینی و کره بادام زمینی به واسطه ترکیبات غذایی که دارند، می توانند نقش مفیدی بر سلامت داشته باشند. از جمله «فیتوسترول» موجود در کره بادام زمینی برخلاف کلسترول، برای سلامت قلب مضر نیست و همچنین می تواند خواص ضدسرطانی نیز داشته باشد.

توجه داشته باشید که بادام ‌زمینی جزو مواد غذایی آلرژی‌ زا است و حساسیت به آن می‌ تواند شدید باشد. در نتیجه افرادی که به این ماده غذایی آلرژی دارند، از مصرف کره بادام زمینی خودداری کنند.

همچنین در هنگام خرید کره بادام زمینی برچسب تغذیه ای آن را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که از روغن هیدروژنه در آن استفاده نشده باشد./ف.نوروزی فرد

«نسرین نسیمی» کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha