کد خبر: آنسفالوپاتی-از-عوارض-کووید-19-است
۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۱۰
آنسفالوپاتی از عوارض کووید 19 است!

دکتر سارا افضل‌زاده فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علائم جدید بیماری کووید 19 و تاثیر مه مغزی روی مریض های مبتلا به این بیماری، اظهار داشت: کووید 19 طیف گسترده ای از علائم را دارد به همین دلیل بعد از گذشت زمان طولانی از شیوع، یک سری عوارض این بیماری بیشتر از گذشته تظاهر پیدا می کند.

وی افزود: در هر اپیدمی زمانی که بیماری طولانی می شود انواع علائم به شکل های مختلف در بیماران قابل مشاهده خواهد بود.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه یکی از عوارض بیماری کووید 19، عوارض مغزی است، گفت: این عوارض می تواند شامل سکته های مغزی، آنسفالوپاتی ، سردردها و کاهش سطح هوشیاری شود.

دکتر افضل زاده بیان داشت: اختلال حس بویایی و چشایی هم از عوارض مغزی محسوب می شوند چراکه روی عصب های بویایی و چشایی تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیماری کووید 19 طیف گسترده ای از علائم را دارد به همین دلیل می تواند باعث بروز علائم مغزی، قلبی و همچنین کلیوی شود.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری تاکید کرد: البته در همه کروناها این نوع علائم را نداریم و با توجه به اینکه 80 درصد از مردم علائم خفیف بیماری را میگیرند کمتر دچار عوارض های مغزی می شوند.

دکتر افضل زاده بیان داشت: معمولا بیماران مبتلا به کووید 19شدید و به خصوص افرادی که در بیمارستان ها بستری هستند، بیشتر درگیر عوارض مغزی مانند سکته های مغزی، کاهش سطح هوشیاری و آنسفالوپاتی می شوند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha