کد خبر: آموزش-رعایت-اصول-بهداشت-به-کودکان-باید
۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر پیمان هاشمیان با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی احتمال اختلال اضطرابی در کودکان وجود دارد که باید به موقع آنها را شناسایی و درمان کرد، گفت :تخیل در سنین پنج تا ده سالگی یک مکانیزم خوب است حتی در سن پنج سالگی نشان خلاقیت کودک است.

وی با بیان اینکه در دوران مدرسه کودک باید تمرکز بیشتری بر مسایل درسی و هنری داشته باشد افزود :والدین باید مراقب اضطراب افراطی کودک باشند زیرا نگرانی بیش از حد، علایم جسمی مانند دل درد، سردرد، مشکلات گوارشی، تپش قلب برای کودک خواهد داشت.

فوق تخصص روانپزشکی کودکان بیان کرد :ترس از کرونا، وسواس در ارتباط با کرونا، باعث می شود تا عملکرد تحصیلی و شخصی کودک کاهش یابد بنابراین والدین باید آموزش نکات بهداشتی را به کودکان به شکل غیر مستقیم و با زبان قابل فهم کودک مطرح کنند و اجازه ندهند که کودک درگیر ترس بیش از حد از کرونا شود.

دکتر هاشمیان با بیان اینکه ترس بیش از حد کودک مشکلات روحی برای او ایجاد می کند و می تواند عوارض اضطرابی قبلی زمینه ساز اضطراب جدید شود افزود :باید از طریق بازی درمانی جملات مثبت در خصوص کرونا به کودک بیان شود تا ضمن افزایش اطلاعات نسبت به این بیماری. کودک دچار اضطراب نشوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد :دندان قروچه، تیک، شب ادراری، لکنت، دل درد، سردرد، بدن درد، وسواس در شستشو از جمله نشانه های اضطراب کودکان باشد.

وی تاکید کرد :در شرایط کرونایی والدین زمان بیشتری برای توجه و محبت به کودکان نشان دهند وبرنامه های آموزشی در خصوص ارتباط با کودک را بیاموزند.

وی اظهار کرد :اصول فرزند پروری را والدین در شرایط کرونایی باید بهتر بیاموزند و در انتقال مسایل اصول بهداشتی ظرافت روحی کودکان را در نظر بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha