کد خبر: آمریکا-نیز-می‌داند-که-تمدید-تحریم-تسل
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵
آمریکا نیز می‌داند که تمدید تحریم تسلیحاتی تهران نامشروع است!
به گزارش گروه بین‌الملل طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل reuters، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه گفت ، ایران به عنوان تلاش های "نامشروع" از سوی ایالات متحده برای تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت ایالات متحده در تهران را رد کرد. آمریکا نیز می‌داند که تمدید تحریم تسلیحاتی تهران نامشروع است! ایالات متحده روز پنجشنبه گفت امیدوار است که شورای امنیت ایالات متحده قبل از انقضا در ماه اکتبر تحریم تسلیحاتی را بر روی ایران تمدید کند. دولت رئیس جمهور دونالد ترامپ بخاطر تمایل خود برای گسترش و تقویت تحریم ایران، خط مشی سخت تری با سازمان ملل در پیش گرفته است. عباس موسوی در یک کنفرانس خبری هفتگی تلویزیونی گفت: ایران به دنبال خروج از توافق هسته ای 2015 با شش قدرت نیست ... حرکت آمریکا نامشروع است و واکنش ما متناسب خواهد بود. آمریکا نیز می‌داند که تمدید تحریم تسلیحاتی تهران نامشروع است! واشنگتن تهدید کرده است که بازگشت همه تحریم های ایالات متحده علیه ایران را به عنوان اهرمی برای حمایت از شورای امنیت 15 عضوی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایالات متحده در تهران استفاده خواهد کرد.
موسوی گفت: ایالات متحده دیگر عضو توافق هسته ای نیست ... واکنش ایران به اقدامات غیرقانونی آمریکا مستحکم خواهد بود.
ترامپ در سال 2018 ایالات متحده را از توافق هسته ای ایران خارج کرد و دوباره تحریم‌هایی را علیه تهران که اقتصاد آن را فلج کرده ایجاد کرد.
در این توافقنامه، ایران توافق كرد كه در ازای رفع تحریم ها، كار حساس هسته ای خود را متوقف كند. ایران که منکر برنامه هسته ای خود با هدف ساختن بمب است، از زمان خروج آمریكا به تدریج تعهدات خود را در این توافقنامه عقب انداخت. این استدلال می کند که اقدامات واشنگتن چنین دوره ای را توجیه می کند.
بنابرین اقدامات آمریکا در برابر ایران نامشروع است و این کشور نباید تحریمات این‌چنینی را بر علیه ایران ایجاد کند.
مترجم: معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha