کد خبر: آمادگی-شرکت-های-پخش-برای-توزیع-روغن-نبا
۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۴۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، حبیب امین زاده با بیان اینکه از طریق روش های مختلف نسبت به تأمین روغن موردنیاز شهروندان در تلاشیم، گفت : اقدامات مربوط به فرایند تأمین روغن خام و تداوم تولید در واحدهای تولیدی و توزیع روغن نباتی از طریق شرکت های پخش با جدیت دنبال می شود .

وی ضمن اطمینان خاطر به شهروندان بر عدم وجود محدودیت توزیع در مراکز عرضه عمده فروشی و خرده فروشی تأکید کرد و افزود : فروش اجباری کالاهای دیگر به همراه روغن نباتی ممنوع بوده و معاونت نظارت و بازرسی سازمان به صورت مستمر رصد ، پایش و نظارت بر سطح عرضه در واحدهای صنفی را در دستور کار قرار داده است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سامانه 124 به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان در خصوص تخلفات صنفی بویژه موارد توزیع نامتعارف روغن در استان می باشد ، ادامه داد : در جلسات مشترک با معاونت هماهنگی اموراقتصادی استانداری و در راستای ساماندهی نظام تأمین و توزیع برای گروه های مختلف اعم از خانوار ، صنف و صنعت، موضوعات به دقت بررسی و نیاز گروههای یادشده تأمین می شود .

وی از آمادگی شرکتهای پخش استان برای توزیع روغن خبر داد و اظهار داشت : به منظور ساماندهی بازار کارخانجات تولید روغن از فروش مستقیم روغن خودداری نموده و همچنین از ظرفیت های ارتباطی خود با کارخانجات تولیدی نیز استفاده نمایند.

امین زاده برنامه ریزی در جهت اصلاح شبکه توزیع را مهم دانست و گفت : موضوع افزایش میزان سهمیه روغن شرکت های پخش از سوی وزارت صمت تا پایان ماه جاری در دست پیگیری بوده و تلاش می شود تا در راستای تنظیم بازار روغن خوراکی سهمیه روغن صنف و صنعت افزایش یابد تا اثرات مستقیم آن بر سهمیه گروه خانوار مشاهده شود .

وی ادامه داد : عرضه روغن مایع و نیمه جامد در سطح خرده فروشی در حال انجام است و تا چند روز آینده التهاب موجود در این کالا رفع خواهد شد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی ضمن تأکید بر بکارگیری تمام توان و ظرفیت های استانی برای بهینه سازی فرایند تولید ، تأمین و توزیع روغن نباتی، گفت : کالاهای اساسی ، مایحتاج عمومی مردم و موضوع معیشت خانوار و شهروندان ، خط قرمز مسئولان است و اجازه نخواهیم داد فرصت طلبان و سودجویان از موضوع گرانی و التهابات بازار سوءاستفاده کرده و آن را تبدیل به یک عادت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha