کد خبر: آمادگی-ایران-برای-تداوم-همکاری‌های-مش
۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۲

نماینده ایران در سیزدهمین نشست (WHO-IRCH)با بیان ظرفیت‌های طب ایرانی در پیشگیری و درمان بیماری‌ها و شرح دستاوردهای دانشمندان کشورمان، آمادگی ایران را برای ادامه همکاری های مشترک با سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری  سلامت به نقل از  وبدا، سیزدهمین نشست سالانه (WHO-IRCH)، با حضور دکتر آرمان زرگران مشاور امور بین‌الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به‌عنوان نماینده ایران برگزار شد.
در این نشست که 25 تا 27 نوامبر، با حضور دکتر جانگ چی مدیر واحد طب سنتی و تلفیقی سازمان جهانی بهداشت برگزار شد؛ نمایندگان کشورهای مختلف از جمله ایران، هند، چین، آلمان. هنگ کنگ، هلند، ترکیه، نامیبیا، استرالیا، ژاپن و چند کشور دیگر به ایراد سخنرانی پرداختند.
دکتر زرگران به تشریح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران در حوزه طب ایرانی و گیاهان دارویی پرداخت و  با اشاره به سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، زیرساخت های موجود، ساختارهای علمی و سیاست گذاری ایران در این حوزه را شرح داد.
مشاور امور بین‌الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، ایران را یکی از کشورهای تأثیر گذار در حوزه طب سنتی دانست و به بیان دستاوردهای دانشمندان کشورمان در این حوزه پرداخت.
عضو ایرانی شبکه (WHO-IRCH) همچنین با بیان اینکه طب سنتی ایران ظرفیت بسیار بالایی در درمان بیماری کووید 19 دارد؛ آمادگی ایران را برای تداوم همکاری مشترک با سازمان جهانی بهداشت، در تقویت و گسترش طب سنتی در سطح بین الملل اعلام کرد.
گفتنی است؛ (WHO-IRCH) شبکه بین‌المللی همکاری نظارتی در حوزه داروهای گیاهی سازمان جهانی بهداشتی است که در سال 2006 تأسیس شد و مأموریت آن حفاظت و ارتقای سلامت و ایمنی عمومی از طریق وضع مقررات ارتقاء یافته در حوزه داروهای گیاهی است که متشکل از نمایندگانی از کشورهای مختلف می‌باشد. سیزدهمین نشست سالانه، به‌دلیل همه‌گیری کرونا، به‌مدت سه‌روز از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ نوامبر، به‌صورت مجازی برگزار شد.
لازم به ذکر است؛ دکتر آرمان زرگران، مشاور امور بین‌الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از سال گذشته تاکنون به ‌عنوان نماینده  (Information Focal Point) ایران، در دو نشست دوازدهم و سیزدهم (WHO-IRCH) حاضر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha