کد خبر: آماده-باش-یک-ساله-ارتش-اسرائیل-چرا؟
۱۵ دی ۱۳۹۹، ۸:۲۴
آماده باش یک ساله ارتش اسرائیل چرا؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،این سخن وزیر اسرائیلی در واقع هم اعترافی است ضمنی به نقش پنهان اسرائیل در ترور سردار سلیمانی و همراهانش و هم اعلام رسمی ترس اسرائیل است از این احتمال که پروژه انتقام سخت بخشی از جغرافیای اسرائیل را شامل شود. افزون براین دو مساله این سخن در حقیقت نشانگر تلاش های ناکام اسرائیل در خلال زمامداری ترامپ برای درگیر کردن ایران و آمریکا و دامن زدن به جنگی است که در آن امریکا به نمایندگی از اسرائیل و برخی کشورهای منطقه با ایران وارد جنگ شود.

* اینکه وزیر اسرائیلی در سالگرد شهادت سردار و همراهانش و البته پس از هشدار وزیر خارجه ایران نسبت به تله گذاری صهیونیست ها برای ترامپ درخصوص درگیر کردن او با ایران این موضع را اتخاذ و رسانه ای می کند حکایت از ناکامی دور جدید و اخیر تلاش های اسرائیل در این خصوص دارد. در عین حال این مساله نشان می دهد اخبار و گزارش هایی که به شکلی هدفمند طی روزهای اخیر متوجه متشنج معرفی کردن اوضاع منطقه بود از حد تبلیغ و جنگ روانی فراتر نرفته است.

* در حالی که منبع اخبار و گزارش ها و تحلیل هایی که احتمال انتقام ایران از امریکا را در سالگرد شهادت ایشان کلید زدند و بزرگنمایی کردند عمدتا اسرائیلی است اما واقعیت ان است که در نگاه جمهوری اسلامی هرچند مکرر برقطعیت انتقام تاکید شده است اما از زمان، مکان و چگونگی ان سخنی به میان نیامده است.

* در اینکه اسرائیل نهایت سعی خود را متوجه استفاده از شرایط ترک کاخ سفید توسط ترامپ برای درگیر کردن امریکا و ایران به نفع خود کرده هیچ شکی نیست و این کلام وزیر انرژی اسرائیل هم موید این مطلب است اما واقعیت ان است این تلاش سابقه ای طولانی و به ویژه دریکسال اخیر دارد. درخلال یک سال اخیر اسرائیل مکرر سوریه را مورد هجوم قرارداد، بحران دولت در لبنان را شدیدا دامن زد، سرنگونی پهباد امریکایی، حمله موشکی به عین الاسد و همچنین حملات مقاومت عراق به منافع امریکا را دستمایه هیجانی کردن ترامپ قرارداد ، کوشید تا تعاملات به تازگی ترمیم شده میان مبارزین فلسطینی ودولت خودگردان را تخریب کند و... اما جمله این اتفاقات نتانیاهو را به مقصود اساسی نرساند. بنظر می رسد انچه بیش از هر چیز مانع رویارویی ترامپ با ایران شد ان بود که از منظر ترامپ شروع جنگ با ایران و محور مقاومت اغازی احتمالا ساده داشت اما برون رفت از آن حتما خارج از کنترل خواهد بود.

* اینکه اماده باش یکساله اسرائیل تا کی ادامه خواهد داشت را بایستی به انتظار نشست اما وافعیت آن است که در کنار انتقام شهدای فرودگاه بغداد حالا انتقام از شهادت شهید فخری زاده نیز بر دلهره های اسرائیل افزوده شده است و البته در کنار این دو مساله هنوز مسائلی چون احتمال دست داشتن در پرونده هایی مانند خرابکاری در تاسیسات نطنز و... در نوبت اعلام نظر ایرانی ها قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha