کد خبر: آغاز-محدودیت-های-کرونایی-448-شهرستان-از-ا
۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۹

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه با توجه به مصوبه قبلی ستاد، جلسه امروز با حضور 15 نفر برگزار شد، اظهار کرد: دیگر اعضای ستاد از طریق وبینار در جلسه حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه بحث طرح بسیج محله محور و مقابله با اپیدمی کرونا مهم ترین موضوعاتی بودند که در جلسه امروز بررسی شدند، گفت: این طرح از امروز با کمک بسیج و همه مردم در سراسر کشور آغاز شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: ارائه گزارشی از روند محدودیتهای اعمال شده در 43 شهرستان قرمز که از پنجم آبان آغاز شده بود، موضوع دیگری بود که در جلسه امروز به آن پرداخته شد.

دکتر رئیسی تصریح کرد: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد خوشبختانه 41 شهر روند نزولی دارند، در یکی از شهرستانها روند نزولی آغاز شده و در 2 شهرستان هنوز زمان لازم است تا روند نزولی آغاز شود.

وی با بیان اینکه آمار اعلام شده نشان دهنده  تاثیر مثبت  طرح اجرایی است، گفت: نتایج این بررسی ها نشان دهنده این است که محدودیت ها می توانند موثر باشند.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت ها از امروز در 160شهر با وضعیت قرمز، 208 شهر با وضعیت نارنجی و 80 شهر با وضعیت زرد شروع می شود.

دکتر رئیسی ادامه داد: در شهرهای قرمز بالغ بر 53 میلیون جمعیت و به طور کلی حدود 79 میلیون نفر جمعیت  در وضعیت هشدار 3 و 2 و 1 ، مشمول این طرح هستند که امیدوارم با رعایت و همکاری مردم عزیز و همه دستگاه ها شاهد کاهش ورودی بیمار، ابتلا و نهایتا پس از 4 تا 5 هفته کاهش مرگ  و میرها باشیم.

وی ضمن تشکر از افرادی که در شرایط کنونی صبوری می کنند، بیان کرد: متاسفانه برخی از هموطنان که دستورالعملها را رعایت نمی کنند زحمات همه را هدر می دهند. امروزه تحقیقات علمی نشان داده است که 10درصد مبتلایان می توانند باعث ابتلای 80 درصد جامعه شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه مهم ترین عامل ابتلا همین دورهمی های خانوادگی است، اظهار کرد: اگر پروتکل ها به دقت رعایت نشوند ممکن است همه زحمات به هدر برود، از مردم خواهش می کنیم دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته و رعایت کنند.

دکتر رئیسی افزود: هفت برنامه بسیار مشخص داریم که یکی از آنها محدودیت های هوشمند است ولی بقیه برنامه ها هم اجرا خواهند شد.

وی در ادامه به آغاز تستهای تولید داخل آزمایش سریع کرونا از امروز اشاره و گفت: 100هزار تست به دست ما رسیده است که از امروز در همه مراکز بهداشتی درمانی کشور توزیع می شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد: انتظار داریم این هفته و هفته آینده بتوانیم میزان تستها را رفته رفته به 70 تا 80 هزار و طی دو هفته آینده به مرز 100 هزار تست روزانه افزایش دهیم.

دکتر رئیسی با بیان اینکه این تستها در مراکز بهداشتی درمانی به صورت رایگان انجام خواهد شد، بیان کرد: این کار می تواند در کنترل و قطع زنجیره بیماری بسیار موثر باشد.

وی گفت: برای پشتیبانی از این طرح  در جلسه امروز بسته های حمایتی اقتصادی بسیار خوبی مصوب شد که برای پرداخت های مالیاتی، پاس کردن چک ها و کمک های معیشتی در نظر گرفته شد. امیدوارم همه دست به دست هم دهیم و دستورالعملها را جدی بگیریم تا بر وضعیت کنونی که مطلوب نیست فائق بیاییم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha