کد خبر: آغاز-سنجش-سلامت-12-هزار-نوآموز-بدو-ورود-ب
۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، " شهریار فولادوند" با اعلام این خبر افزود: در طرح سنجش امسال 15 پایگاه سنجش در قالب پایگاه های ثابت و سیار مناطق شهری و روستایی سطح استان را پوشش داده و پیش بینی می شود 12 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان با مراجعه به این پایگاه های مورد ارزیابی و غربالگری قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده، امسال 2 پایگاه سیار در شهرهای اراک و ساوه و نیز 2 پایگاه مجازی در شهرستان های فراهان و دلیجان اقدام به ارزیابی و غربالگری نو آموزان بدو ورود به دبستان می نمایند.

فولادوند تصریح کرد: یک پایگاه تخصصی در شهر اراک نیز  به منظور انجام ارزیابی های تخصصی نوآموزان معرفی شده، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در پایگاه‌های اولیه سنجش ارزیابی‌های بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمانی حرکتی، اندازه‌گیری‌های توده بدنی، بیمارهای جلدی و نیاز به مراقبت ویژه مورد ارزیابی قرار می گیرند و نتایج آزمون های بعمل آمده در این بخش، طی سال تحصیلی در بهبود فرآیند یادگیری دانش آموز، مثمرثمر می باشد.

فولادوند اظهار داشت : اجرای صحیح ارزیابی ها و غربالگری ها توسط آزمایندگان و همچنین ثبت دقیق و کامل اطلاعات در سامانه سنجش جهت تعیین جایگاه مناسب آموزشی نوآموزان ضروری می باشد.

وی ضمن تأکید بر اطلاع رسانی و آگاهی والدین نسبت به ضرورت انجام سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان گفت: با انجام این طرح دانش آموزان شناسایی خواهند شد و با تشخیص وضعیت آن‌ها قادر به‌جای دهی مناسب دانش آموزان در مدارس عادی و استثنایی خواهیم بود  همچین در این طرح میزان شیوع اختلال جسمانی و روانی دانش آموزان بدو ورود به دبستان بررسی می‌شود و بر اساس یافته‌های این طرح شناسنامه سلامت الکترونیک تهیه و توصیه‌های بهداشتی اولیه ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از پیشگیری کرونا در پایگاه های سنجش گفت: طبق برنامه ریزی به عمل آمده، تلاش کردیم تا پایگاه‌های اولیه سهولت دسترسی برای والدین داشته باشند و دارای فضای مطلوب بهداشتی، اتاقی حداقل شش متر برای سنجش بینایی، اتاق ساکت و مجزا برای سنجش شنوایی، اتاق مجزا برای آزمون‌ها و اتاق انتظار باشد در اتاق انتظار والدین با رعایت پروتکل منتظر انجام سنجش فرزندانشان خواهند بود.

وی یادآور شد: طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ، امسال به دلیل شرایط کرونا این طرح از تیر ماه تا آخر شهریور برای نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام خواهد شد و بر اساس این دستور العمل سنجش نوآموزان پیش دبستانی از اول مهر انجام خواهد شد.

فولاوند تصریح کرد: از جمله مدارک لازم برای انجام سنجش، اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل‌شده، یک قطعه عکس ۳ در ۴ و پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار ریال است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: کلیه عوامل اجرایی پایگاه های سنجش استان پس از گذراندن دوره های آموزشی علمی و عملی، فعالیت خود را آغاز می نمایند و در طول فعالیت پایگاه های سنجش نیز نحوه عملکرد آنها توسط ناظران تعیین شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha