کد خبر: آغاز-بهره‌برداری-از-پل-مرزی-جدید-سرخس
۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۳۴
آغاز بهره‌برداری از پل مرزی جدید سرخس در راستای توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل با کشور ترکمنستان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیین گشایش رسمی و آغاز بهره‌برداری از پل مرزی جدید سرخس امروز دوشنبه ۱۹ خردادماه ۱۳۹۹ در نشست ویدئو کنفرانسی مقامات عالی و مدیران ملی و محلی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان   با حضور محمد اسلامی وزير راه و شهرسازي جمهوری اسلامی ایران قاندیم‌اف وزیر ساختمان و معماری ترکمنستان و سایر مقامات عالی‌رتبه و مدیران دو کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

پل مرزی جدید سرخس به عنوان دستاورد مشترک و پایدار دو کشور و  با هدف ارتقــای ایمنی و تســهیل ترانزیت مــرزی و تسریع و بهبود کیفیت رفت و آمد در منطقه به طول ۹۶ متــر و عرض ۱۵ متــر به صورت رفت و برگشت ودارای دو باند در هر طرف احداث شده است و بهره‌برداری از این طرح کلیدی، همزمان با توسعه همکاری‌ها در قالب سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، موافقت‌نامه ترانزیتی عشق‌آباد، موافقت‌نامه کشورهای ساحلی حوزه دریای خزر و جاده‌ ابریشم، نویدبخش تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های ترانزیتی در منطقه و میان دوکشور می‌باشد. همچنین با تاکید بر قطع زنجیره شیوع ویروس کووید-۱۹، تجهیزات ضدعفونی و گندزدایی در دو سوي دروازه‌های مشترک میان دو کشور اعم از ریلی و جاده‌ای، احداث گرديده و مورد بهره برداري قرار گرفت.

با توجه به مشخصات فنی پل،که امکان تردد همزمان رفت‌ و برگشتی را فراهم کرده است، انتظار مي رود تعداد قابل توجهي ناوگان جاده اي حامل بارهاي صادراتي، وارداتي و ترانزيتي در فرآيندي سریع و روان و مقرون به صرفه اقتصادي  از  مرز سرخس عبور كنند.

تعاملات هرچه بیشتر دو کشور به ويژه در این نقطه مرزی، مشوق بازیگران عرصه تجارت، حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت بوده و موتور محركه شکوفایی و رفاه اقتصادی هر دو ملت خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha