کد خبر: آزمایش-مداوم-آب-شرب-پارک‌ها-مردم-نگرا
۵ آذر ۱۳۹۹، ۹:۳۹
آزمایش مداوم آب شرب پارک‌ها/مردم نگران آلودگی آب آشامیدنی در بوستان‌ها نباشند

دکتر حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به پایش تمام آب های آشامیدنی پارک‌ها و بوستان های شهر تهران توسط این شرکت، اظهار کرد: تاکنون در مورد احتمال آلودگی آب های آشامیدنی پارک ها و بوستان ها گزارشی ارائه نشده است .

وی با بیان اینکه در پارک‌ها و بوستان‌ها دو نوع بررسی انجام می شود، افزود: در حال حاضر یک نظارت پایه ای روی شرایط آب شرب پارک‌ها و بوستان‌ها داریم که هر صبح همکاران این شرکت، نمونه ای از آب را در آزمایشگاه‌های معتبر مواد غذایی ما آزمایش می کنند و اگر مشکلی وجود داشت آن را به اطلاع مدیرعامل مجموعه می رسانند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: نظارت وزارت بهداشت روی آب های پارک و بوستان ها جزو سرفصل پیگیری‌هایی است که توسط واحدهای بهداشتی پایگاه های معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی تهران انجام می شود.

دکتر چوبینه بیان داشت: خوشبختانه تاکنون در رابطه با آلودگی آب های بوستان ها و پارک ها و اینکه مشکلی در املاح وجود داشته باشد، گزارشی ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: هیچ مشکلی در خصوص استفاده از آب های آشامیدنی بوستان ها و پارک ها وجود ندارد و خطری سلامتی مردم را تهدید نمی کند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران تاکید کرد: نگرانی در خصوص آب آشامیدنی پارک و بوستان ها وجود ندارد؛ اگر موضوعی وجود داشته باشد قطعا در همان روز آزمایش، دستور قطع آب صادر می شود.

دکتر چوبینه با بیان اینکه حتی همکاران بهداشتی ما مخازنی که در پارک ها وجود دارند را مورد آزمایش قرار می دهند، گفت: به طور مداوم و مکرر بررسی هایی روی آب شرب پارک ها توسط شرکت شهر سالم و معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی تهران انجام می شود.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha