کد خبر: آزادی-۱۵۷-زندانی-استان-ایلام-در-نتیجه-ا
۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دادگستری ایلام، علی دهقانی از کسب رتبه های برتر کشوری توسط دستگاه قضایی استان در بسیاری از شاخص های طرح پایش و غربالگری زندانیان خبر داد و اظهار داشت: دادگستری استان ایلام در راستای اجرای دستورالعمل طرح پایش و غربالگری زندانیان که از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد با برنامه ریزی دقیق و همت جهادی قضات شریف و کارمندان سخت کوش و همچنین تلاش سازمان زندان ها و اقدامات تامینی استان موفق شد تعداد 398 پرونده زندانیان را پایش و کل کاربرگ های مربوطه به تعداد 500 عدد کاربرگ را بررسی نماید که در نهایت منجر به آزادی 157 زندانی معادل 14 درصد کل زندانیان استان شد.

دهقانی اذعان داشت: بر اساس آخرین برآوردهای انجام شده دستگاه قضایی استان ایلام در شاخص تعداد زندانیان آزاد شده به نسبت تعداد کل کاربرگ ها رتبه نخست کشور، در شاخص تعداد کاربرگ اعاده شده و پاسخ واصل شده به زندان ها از مراجع قضایی رتبه نخست کشور و در شاخص بازدید قضات از اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان در سه ماهه سوم امسال رتبه دوم کشور را بدست آورد.

وی این درخشش کم نظیر و موفقیت بزرگ را حاصل لطف و توجه الهی، سیاست ها و راهبردهای مدبرانه ریاست معظم قوه قضائیه و تلاش و کوشش جهادی کلیه قضات و کارکنان دادگستری استان و سازمان زندان های ایلام ارزیابی کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام همچنین از کاهش 18.6 درصدی آمار ورودی زندانیان، کاهش 27 درصدی ورودی متهمین، کاهش 17.5 درصدی بازداشت های موقت و کاهش 35 درصدی زندانیان مالی در استان ایلام خبر داد.

عالی ترین مقام قضایی ایلام اذعان داشت: در راستای اجرای این طرح و پیرو دستورات مؤکد ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر غربالگری پرونده های قضایی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و به منظور استفاده از تسهیلات قضایی و ظرفیت های قانونی، پرونده کلیه زندانیان استان بررسی و پس از شناسایی واجدین شرایط دستورات ویژه جهت بهره مندی آن ها از ارفاقات قانونی صادر شد.

وی افزود: اجرای طرح پایش و غربالگری پرونده های قضایی با هدف رسیدگی به مشکلات و اعطای امتیازات قانونی به زندانیان انجام می گیرد و تلاش مراجع قضایی و مسئولین زندان در راستای کاهش جمعیت کیفری و کمک به اصلاح مجرمین است.

دهقانی افزود: در ضمن اجرای این طرح، مسئولین دادگستری و قضات استان با حضور در زندان، با تک تک زندانیان به صورت مستقیم دیدار کرده و با بررسی دقیق و خارج از نوبت پرونده ها و شنیدن اظهارات مددجویان، پرونده افرادی که مشمول عفو، تخفیف مجازات و ارفاق می شدند را جهت انجام مراحل قانونی و آزادی از زندان، تکمیل و تصمیمات لازم را اتخاذ نمودند.

رئیس کل دادگستری ایلام، اجرای دقیق دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، حضور منظم قضات در زندان، اجرای کامل قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، استفاده از ظرفیت خیرین، ستاد دیه، هیئت های صلح و شورای حل اختلاف زندان در آزادی زندانیان واجد شرایط، برگزاری دادرسی الکترونیک زندانیان و استفاده از پابند الکترونیکی را به عنوان مهم ترین برنامه های دادگستری استان در رابطه با ساماندهی زندانیان برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha