کد خبر: آزادی-۱۲۶-زندانی-استان-همدان-با-حضور-رئ
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۲۲

به گزارش  گروه  استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها اقدامات تامینی و تربیتی کشور، همزمان با سفر رئیس قوه قضاییه به استان همدان، ۱۲۶ نفر از زندانیان این استان طی مراسمی با حضور رئیس سازمان زندان ها آزاد شدند.

رئیس سازمان زندان ها در این مراسم اظهار داشت: امروز به واسطه همدلی و هم یاری مردم و جمع آوری کمک‌های مردمی در قالب پویش دوباره زندگی و ستاد دیه و اغماض همکاران محترم قضایی بواسطه احراز تاثیر پذیری مددجویان از فرایند اصلاح و تربیت در زندان، تعداد ۱۲۶ تن از مددجویان استان همدان از زندان رهایی می‌یابند.

محمد مهدی حاج محمدی عنوان کرد: ما معتقدیم همانطور که حبس کردن باید هدفمند و دقیق باشد، آزادسازی زندانیان هم باید بجا و هدفمند باشد  که نسخه حبس غیرعالمانه می تواند بیماری بزهکار را چه بسا لاعلاج کند. وی افزود آزادی کردن و اعمال ارفاقات قانونی هم اگر از سر سطحی نگری و غیر عالمانه باشد برای مجرم و جامعه خسارت بار است.

حاج محمدی تصریح کرد: شهید علی چیت‌سازیان به عنوان یکی از پیشوایان یاری دهنده مددجویان در زندان‌ها، الگویی بزرگ و مایه فخر و مباهات برای مردم همدان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مردم همدان که از فرهیختگی و نخبگی برخوردارند می توانند  به آن شهید عزیز تاسی کنند و مثل آنچه در سیره او شنیده ایم به زندانیان و خانواده آنها عنایت بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان زندان‌ها اقدامات تامینی و تربیتی کشور خطاب به زندانیانی که به ورزش باستانی مشغولند گفت: الحمدلله که ۳۰۰ تن از زندانیان همدان در زورخانه زندان مرکزی به این ورزش مشغول هستند نشان از روحیه بالا و پویایی مددجویان دارد.

حاج محمدی افزود: ورزش باستانی که عجین است با مدد گرفتن از علی ع است، می‌تواند نقطه آغازی برای انجام تصمیمات مهم شما باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها اقدامات تامینی و تربیتی کشور عنوان کرد: هر چقدر ورزش زورخانه ای را در زندان‌های کشور توسعه دهیم، تاثیرات مثبت آن را در مسیر زندگی مددجویان شاهد خواهیم بود. در پایان این آیین ۱۲ تن از زندانیان به صورت نمادین با دریافت گل و برگزاری مراسم تشریفات از زندان آزاد شدند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha