کد خبر: آخرین-آمار-انفجار-بیروت-۱۷۸-کشته-و-۳۰-م
۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۲۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از اسپوتنیک، سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد، میزان افراد کشته‌ شده در انفجار چهارم آگوست (۱۴ مرداد) در بندر بیروت به ۱۷۸ نفر رسیده است، در همین حال ۶ هزار نفر مجروح شده و دست ‌کم ۳۰ نفر همچنان مفقود هستند.

آژانس امور بشر دوستانه سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد انفجار، فعالیت‌ها در ۶ بیمارستان را تحت تاثیر قرار داد و به بیش از ۲۰ کلینیک در بخش‌هایی از بیروت که شدیدترین خسارت ناشی از انفجار را متحمل شدند، آسیب وارد کرده است.

در گزارش این سازمان آمده است: ارزیابی سریع اولیه در شعاع ۱۵ کیلومتری محل انفجارها حاکی از آن است که، از ۵۵ مرکز پزشکی تنها نیمی از آن‌ها به طور کامل عملیاتی هستند و حدود ۴۰ درصد آن‌ها دچار آسیب‌های متوسط تا جدی شده‌اند و نیاز به نوسازی دارند.

بنابر این گزارش، مجموع ۱۲۰ مدرسه که پذیرای ۵۰ هزار دانش‌آموز بودند آسیب دیده‌اند. همچنین بیش از هزار واحد از حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی به شدت دچار خسارت شده‌اند.

در ادامه این گزارش گفته شده دست‌کم ۱۳ پناهجو از جمله دو فلسطینی در بین کشته‌ شدگان هستند و آپارتمان‌های بیش از ۱۷۰ هزار ساکن این منطقه خسارت دیده‌اند.

دفتر امور بشر دوستانه سازمان ملل اعلام کرد علیرغم وارد شدن خسارت به سیلوهای بندر بیروت، کمبود غذا پیش ‌بینی نمی‌ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha