کد خبر: کاهش-فشار-خون-با-روغن-ساسافراس
۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰
روغن ساسافراس و کاهش فشار خون

روغن ساسافراس

ساسافراس نوعی گیاه استوایی است که به خانواده برگ بوسانان تعلق دارد. این گونه از گیاه بیشتر در کشورهایی مانند برزیل، مکزیک، سریلانکا و نیوزلند یافت می‌شود. دانشمندان باور دارند که ساسافراس یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی به شمار می‌رود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این گیاه توسط بومی‌های نیوزلندی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. یکی از مهم‌ترین محصولاتی که به وسیله این گیاه تولید می‌شود، روغن ساسافراس می‌باشد. مصرف این روغن می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی از خود بر جای بگذارد. اگر دوست دارید با خواص و فواید درمانی روغن ساسافراس بیشتر آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

خواص روغن ساسافراس

روغن ساسافراس (Sassafras) می‌تواند به شما در بسیاری از موارد کمک کند. دانشمندان باور دارند که این موضوع به ترکیبات فوق العاده ای که در این روغن وجود دارد مربوط می‌شود. در سال 2008 دانشمندان چینی دانشگاه تیانجین، آزمایشی دو مرحله‌ای را بر روی این روغن گیاهی انجام دادند که نتایج نشان می‌داد در ساسافراس می‌توانید با موادی مانند سافرول، اوژنول و کامفور رو به رو شوید. این ترکیبات قادر هستند تأثیرات مثبت فراوانی بر روی بخش‌های مختلف بدن داشته باشند. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر از عصاره این گیاه در ساخت بعضی از داروها نیز استفاده می‌شود.

کاهش فشار خون با مصرف روغن ساسافراس

یکی از برترین خواص استفاده از روغن ساسافراس کاهش فشار خون می‌باشد. این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که فشار خون بالا به عنوان یکی از بیماری‌های خطرناک قلبی عروقی در نظر گرفته می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این بیماری هیچ نشانه‌ای ندارد و از همین رو تشخیص آن کمی دشوار است. دانشمندان باور دارند وقتی از این روغن استفاده می‌کنید، قطر رگ‌ها گشاد می‌شود که این موضوع به صورت مؤثری سطح فشار خون را کاهش می‌دهد. این موضوع می‌تواند خبر بسیار خوبی باشد و شما را در مقابل مشکلاتی مانند سکته مغزی، حملات قلبی و تصلب شراین در امان نگه دارد.

کاهش علائم آرتریت

کاهش علائم آرتریت یکی دیگر از خواص بی نظیر روغن ساسافراس محسوب می‌شود. بررسی‌ها حاکی از این است که این روغن سرشار از خواص ضد التهابی می‌باشد. امروزه ثابت شده که التهاب به عنوان اصلی‌ترین دلیل ابتلا به بیماری آرتریت شناخته می‌شود. این بیماری التهابی در حال حاضر به عنوان رایج‌ترین بیماری مفصلی شناخته می‌شود. متأسفانه هنوز برای آرتریت درمان قطعی پیدا نشده ولی استفاده از این روغن به صورت مؤثری دردهای مفاصل را کاهش می‌دهد و شرایط را برای شما بهتر می‌کند. بسیاری استفاده از این روغن را بهترین روش برای کنترل آرتریت در نظر می‌گیرند.

جلوگیری از آسیب‌های کبد

کبد یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن است که حفظ سلامت آن از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. دانشمندان باور دارند که اصلی‌ترین وظیفه این عضو در بدن پاکسازی آلودگی‌ها و سم زدایی می‌باشد. نه تنها آنتی اکسیدان های موجود در روغن ساسافراس قادر هستند از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد به سلول‌های کبد جلوگیری کنند، خواص دیورتیک آن نیز باعث می‌شوند که سطح ادرار افزایش پیدا کند. این موضوع نیز در سلامت کبد تأثیر پررنگی دارد چرا که در ادرار مقادیر قابل توجه از سموم خطرناک مانند اسید اوریک وجود دارد.

از بین بردن شپش سر

شپش‌ها یکی از انگل‌هایی هستند که تنها می‌توانند بر روی بدن انسان زندگی کنند. یکی از بهترین مکان‌ها برای رشد این جانوران پوست سر محسوب می‌شود. در صورت مشاهده شپش سر باید به سرعت آنها را از بین برد در غیر این صورت آسیب‌های جدی به پوست سر و موهای شما وارد می‌شود. استفاده از روغن ساسافراس یک روش عالی برای مقابله با شپش سر به شمار می‌رود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف این روغن باعث می‌شود روزنه‌های تنفسی شپش‌ها بسته شود و در نتیجه به سرعت کشته شوند.

جلوگیری از بیماری‌های پوستی

از این روغن برای قرن‌ها برای پیشگیری و درمان بیماری‌های پوستی استفاده می‌شده است. دانشمندان ثابت کرده‌اند که این گیاه سرشار از خواص آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده است و به همین دلیل مصرف آن باعث می‌شود شما در مقابل بیماری‌هایی مانند آکنه در امان بمانید. همچنین مالیدن آن بر روی زخم‌ها می‌تواند از عفونت آنها پیشگیری کند. همچنین همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در این روغن خواص ضد التهابی نیز وجود دارد. این موضوع نیز می‌تواند به شما در مواردی مانند جلوگیری و درمان اگزما کمک شایانی کند.

خواص روغن ساسافراس

تسکین دردهای روماتیسمی

از روغن ساسافراس برای تسکین دردهای مفصلی و روماتیسم نیز استفاده می شود. برای این منظور، روغن ساسافراس را به مدت 30 تا 45 روز و به صورت خارجی روی مفاصل خود استفاده کنید تا درد مفاصل به طور کامل بهبود یابند.

حذف مواد سمی

روغن ساسافراس، تصفیه کننده و رقیق کننده خون است. با استفاده از ریشه و پوست درخت ساسافراس، چای درست کنید. نوشیدن این چای، به حذف توکسین ها (زهرابه یا توکسین، سمی است که در باکتری وجود دارد یا باکتری آن را ترشح می کند) از بدن، کمک می کند. به دلیل ادرارآور بودنِ این چای، مصرف آن به درمان مشکلات ناشی از فشار خون بالا، کمک می کند.

کاهش التهاب

ساسافراس، به عنوان یک عامل ضد التهابی برای تسکین درد دندان، به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. اگر ساسافراس در فرم مایع خود مصرف شود، می تواند در درمان درهای معده و روده نیز مؤثر باشد. همچنین ساسافراس به عنوان یک داروی مسکن بسیار قوی عمل می کند.

رایحه درمانی با روغن ساسافراس

از روغن ساسافراس، به طور گسترده ای در رایحه درمانی استفاده می شود. این روغن، اثرات تسکینی و آرام بخشِ قابل توجهی روی جسم و روح بدن انسان دارد. از این روغن، در دوره های رایحه درمانیِ چشمه های آب معدنی و گرم استفاده می گردد.

تداخل دارویی

چای ساسافراس دارای خواص آرام بخش طبیعی است و ممکن است با برخی دارو های آرام بخش مانند لورازپام، کلونازپام و دیازپام تداخل داشته باشد.

طریقه مصرف ساسافراس

ساسافراس را به صورت خشک شده برای تهیه چای و دمنوش و به عنوان ادویه برای تهیه انواع غذا استفاده می کنند. ساسافراس در گذشته به عنوان طعم دهنده ی انواع نوشیدنی های گازدار استفاده می شد. ساسافراس را با زنجبیل، دارچین، میخک و انیسون ترکیب کرده و دمنوش های گیاهی مفید برای سلامتی تهیه می کنند.

طرز تهیه دمنوش ساسافراس

مقداری آب جوش را بر روی پوست ریشه درخت ساسافراس بریزید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند تا عصاره ی آن خارج شود. دمنوش ساسافراس آماده است، از صافی رد کنید، در فنجان بریزید، اگر دوست دارید چند قطره آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کرده و بنوشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha