کد خبر: کالری-سوزی-انواع-ورزش-ها-چه-مقداری-است؟
۲۷ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۲۳

میزان کالری که شما در هر ورزش می سوزانید

  • بدمینتون: این ورزش، هوازی است و نه تنها انعطاف پذیری مفاصل را افزایش می دهد بلکه موجب افزایش استقامت و قدرت عضلات پا و کمربندشانه ای نیز می شود. 30 تا 40 دقیقه بازی مداوم بدمینتون در حدود 200 تا 800 کالری می سوزاند.
  • گلف: این ورزش آمادگی و قدرت عضلات دست، شانه و پاها را افزایش می دهد (وقتی یک دور گلف بازی می کنید 6 تا 7.5 کیلومتر) راه می روید.
  • جاگینگ (نرم دویدن): جاگینگ یک ورزش هوازی است و نه تنها استقامت بدن را افزایش میدهد بلکه موجب افزایش قدرت پاها نیز میگردد. یک ساعت جاگینگ 200 تا 350 کالری میسوزاند. اگر معتقدید که جاگینگ فعالیت جدیدی در زندگی شما به شمار می آید،قبل از شروع تمرین به نکات ذیل توجه فرمایید مانند هر تمرین هوازی دیگر حتماً با پزشک خود مشورت کنید.میزان تمرین را بتدریج افزایش دهید و همیشه لباس ورزشی مناسب بپوشید(اگر مفصل آسیب دیده حتما آن را بانداژ کنید)
  • طناب زدن: ابتدا، طناب زدن را در 3 نوبت 30 ثانیه ای با 5 دقیقه استراحت بین هر نوبت شروع کنید.بعد این کار را تا نوبت های 3 دقیقه ای ادامه دهید و بین هر نوبت 10 دقیقه استراحت کنید؛ و همچنین تکرارها را افزایش دهید میزان کالری سوزانده شده 500 تا 800 کالری است.
  • شنا: ورزشی هوازی است؛ این ورزش یکی از بهترین ورزش ها برای پیدا کردن آمادگی، تقویت عضلات، انعطاف پذیری مفاصل  است یک ساعت شنای قورباغه 500 تا 800 کالری می سوزاند.ابتدا 4 بار طول استخر 25 متری را شنا کنید و بعد 1 دقیقه استراحت کنید سپس استقامت خود را به وسیله کاهش زمان استراحت و افزایش زمان شنا کردن بالا ببرید.
  • والیبال: ورزشی هوازی است و قدرت و استقامت را افزایش می دهد و نیز عضلات تمام بدن بویژه بازوها و پاها را تقویت می کند.این ورزش مفاصل را به حرکت درمی آورد؛ یک ساعت تمرین والیبال حدود 200 تا 600 کالری می سوزاند.
  • اسکواش: تمام موارد گفته شده در بالا برای اسکواش نیز صدق می کند.یک ساعت بازی اسکواش حدود 400 تا 1000 کالری می سوزاند.

رژیم غذایی همراه با تمرین

اگر شما مواد غذایی مصرفی تان را محدود کنید، وزن تان کم می شود ولی نه به سرعت زمانی که رژیم غذایی متعادل همراه با ورزش را به کار می برید. تمرین کردن، سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد و اگر بخواهید خیلی سریع وزنتان را کم کنید باید تمرین را همراه رژیم غذایی به کار ببرید.

انجام تمرین را آسان تر کنید

بدن شما نمی تواند آمادگی جسمانی را در خود ذخیره کند، پس هنگامی که تمرین را شروع کردید آن را به صورت منظم انجام دهید. این اصل را در نظر بگیرید؛ اگر گمان می کنید ادامه دادن تمرینات خیلى مشکل است فعالیتی را انتخاب نکنید که احتیاج به هوای مساعد و یا فاصله زیاد از محل کار یا خانه داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha