کد خبر: چگونه-اسید-معده-را-کاهش-دهیم-؟
۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۰:۰۴
چگونه اسید معده را کاهش دهیم ؟

تغییر ساده عادات غذایی یا نحوه خواب به طور قابل توجهی علائم سوزش معده و ریفلاکس را کاهش مي دهد و باعث کیفیت زندگی شما مي شود.

برخی از ریفلاکس ها کاملاً طبیعی و بی خطر هستند و معمولاً علائمی ندارند. اما قسمت داخلی مری را می سوزاند. رایج ترین علامت ریفلاکس اسید سوزش معده ناميده می شود که یک احساس دردناک ، سوزش در سینه یا گلو است.

از کسانی که به طور منظم سوزش معده را تجربه می کنند ، ۴۰-۲۰٪ با بیماری ریفلاکس معده (GERD) مواجه هستند كه  شایعترین اختلال گوارشی است. علاوه بر سوزش معده ، علائم رایج ریفلاکس شامل طعم اسیدی در پشت دهان و مشکل در بلع است. علائم دیگر شامل سرفه ، آسم ، فرسایش دندان و التهاب در سینوس ها مي باشد.

دريچه مری به داخل معده باز می شود و به طور طبیعی هنگام بلع ، آروغ زدن یا استفراغ اتفاق مي افتد. در افراد مبتلا به ریفلاکس اسید ، عضله مري ضعیف یا ناکارآمد است و ریفلاکس اسید مي تواند با فشار بیش از حد به آن باعث بالا آوردن اسید از طریق دهان شود. جای تعجب نیست که بیشتر علائم ریفلاکس بعد از غذا اتفاق می افتد. همچنین وعده های غذایی بيشتر علائم ریفلاکس را بدتر مي كنند، بنابراين پرهیز از خوردن وعده های غذایی زياد به کاهش ریفلاکس اسید کمک می کند .

    کاهش وزن

دیافراگم عضله ای است که بالای شکم قرار دارد. در افراد سالم ، دیافراگم به طور طبیعی قسمت تحتانی مری را تقویت می کند و از بالا آوردن مقدار زیاد اسید معده به مری جلوگیری می کند.

با این حال ، در افراد چاق فشار در شکم آنقدر زیاد مي شود كه قسمت تحتانی مری از محل دیافراگم جدا مي شود، این وضعیت به فتق هیاتوس معروف است. فتق هیاتوس مهمترین دلیل خطر افزایش ریفلاکس و سوزش معده در افراد چاق و زنان باردار است

    پیروی از رژیم کم کربوهیدرات

رژیم های کم کربوهیدرات علائم ریفلاکس اسید را تسکین مي دهند. کربوهیدرات های هضم نشده باعث رشد بیش از حد باکتری ها و افزایش فشار داخل شکم مي شوند. حتی ممكنه یکی از مهمترین دلایل ریفلاکس اسید باشد.

وجود بیش از حد کربوهیدرات هضم نشده سیستم گوارشی شما را دچار گاز و نفخ می کند. همچنین باعث می شود که بیشتر مواقع نفس نفس بزنید با اين حال رژیم های کم کربوهیدرات علائم ریفلاکس را بهبود می بخشند .

    خودداري از مصرف الکل

نوشیدن الکل ممکن است شدت ریفلاکس اسید و سوزش معده را افزایش دهد. مطالعات نشان مي دهد مصرف متوسط ​​الکل حتی ممکن است علائم ریفلاکس را در افراد سالم ایجاد کند .

    خودداري از مصرف پیاز خام

افراد مبتلا به ریفلاکس اسید بايد از خوردن وعده هاي غذایی حاوی پیاز خام خودداري كنند زيرا به طور قابل توجهی باعث افزایش دل درد ، ریفلاکس اسید و آروغ زدن مي شوند. آروغ زدن مکرر حاكي از توليد گاز بيشتر در معده است و دل درد را افزايش مي دهد.

نكات ديگر:

    در سمت راست خود نخوابید

    قبل سه ساعت از خوابیدن غذا نخورید

    محدود كردن خوردن شكلات

    زیاد آب مرکبات ننوشید

    محدود كردن مصرف نوشیدنی های گازدار

منبع:سیو طب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha