تمام افراد باید به تمیز کردن (Cleaning) وسایل خانه و محل کار خود اهمیت دهند، چون با تمیز کردن خانه و محل کار خود باعث حفظ سلامتی خودشان می شوند و از ابتلا به بیماری های گوناگون جلوگیری می کنند. در این مقاله از دکتر سلام اطلاعاتی در خصوص اهمیت تمیز کردن وسایل خانه و محل کار را آماده کرده ایم. با ما همراه شوید. تمیزکردن خانه و محل کار از اهمیت بالایی برای حفظ سلامت برخوردار است. ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها به دلیل میکروب، باکتری و قارچ‌هایی است که در وسایل موجود در خانه و محل کار قراردارند به همین دلیل تمیز کردن آن‌ها برای زیبایی محل کار و زندگی و نیز کمک به سلامت بدن ضروری است. دانشمندان با مطالعه بر روی اجسام و وسایل مختلف و بررسی میزان تجمع میکروب‌ها و باکتری‌ها بر روی آن‌ها به نتیجه‌های زیر دست یافته اند و زمان تمیز کردن تقریبی آن‌ها را پیشنهاد می‌کنند.
  • داخل و خارج دستگاه مایکروفر هر هفته باید به طور کامل تمیز شود.
  • سطح خارجی، صفحه نمایش و سایر تجهیزات متصل به رایانه شخصی، لپ تاپ، تبلت، تلفن همراه و سایروسایل الکترونیکی که صفحه نمایش آن‌ها گرم می‌شود به دلیل رشد میزان زیاد باکتری بر روی آن‌ها باید روزانه پاک و ضد عفونی شوند.
  • سطح روی میز‌ها باید به طور روزانه تمیز شود و دستمال خشک کننده ظرف‌ها نیز باید ه رهفته به طور کامل شسته ضدعفونی و درمجاورت نور خورشید خشک شوند.
  • شستشو و عوض کردن ملحفه ها، روتختی، حوله حمام و حوله خشک کردن ظرف ها، روبالشتی و نیز رویه لحاف و پتو باید هرهفته انجام شود، زیرا سلول‌های مرده پوست بدن انسان و نیز مو‌های ریخته می‌توانند زمینه ساز ابتلای انسان به بیماری شوند.
  • افزون بر شستشوی روبالشتی هر هفته، هرسه ماه یکبار نیز باید خود بالش شسته و به طور کامل خشک شود.
  • یکی از مکان‌هایی که روزانه باید شسته و ضدعفونی شود سرویس بهداشتی وحمام است که به دلیل محیط مرطوب خود می‌توانند زمینه ساز ابتلای انسان‌ها به بیماری‌های مختلف حتی واگیردار شود.
نکاتی درباره تمیز کردن خانه و محل کار