کد خبر: نمک-لایه-بردار-راهکاری-آسان-جهت-شادابی
۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵

درباره نمک لایه بردار چه می‌دانید؟

نمک لایه بردار (Salt Exfoliation) یا نمک حمام در واقع به مواد کریستالی جامد که حاوی مواد معدنی مناسب و مفید برای پوست می باشد، گفته می شود. این کریستال ها خواصی تمیز کننده و ضد عفونی کننده داشته و در صورت استفاده از آنها به شکلی تکنیکی می توان از اثرات لایه برداری آنها به شکلی کاملا سرعتی کمک گرفت. نمک لایه بردار پوست معمولا حاوی مواد معدنی موجود در چشمه های طبیعی آب گرم می باشند که شامل مواد زیر است:
  • کلرید سدیم (نمک خوراکی)
  • سولفات منیزیم
  • بوراکس
  • جوش شیرین (بی کربنات سدیم)
علاوه بر این، نمک لایه بردار جهت ایجاد حس خوشایندتری نسبت به استحمام، دارای اسانس های معطر و روغن های گیاهی بوده که معمولا در حین استفاده شروع به ایجاد کف و انتشار رایحه ای خوش نموده و حالتی شبیه به قرص جوشان به خود خواهند گرفت. در برخی موارد نیز می توان انواع رنگی این نمک های لایه بردار را خریداری نموده و از استحمام خود، لذت و آرامشی بی‌نظیر را کسب نمائیم. رنگ های موجود در نمک لایه بردار پوست، خوراکی بوده و روایح خوش این کریستال های دوست داشتنی، احساسی عمیق از آرامش را در اعصاب انسان جاری می سازند. به طوری که خستگی ناشی از یک روز طولانی را از عضلات بدن گرفته و استرس های محیط خارج از خانه را از بدن و فکر انسان خارج می سازد. نمک لایه بردار راهکاری آسان جهت شادابی پوست

فواید نمک لایه بردار چیست؟

فواید نمک لایه بردار برای پوست بسیار بوده و علاوه بر این دارای خاصیت تمدد اعصاب و تمرکزی جالب در فکر و تخیلات افراد خواهد شد.
  • رفع تنش و افزایش جریان خون در سطح پوست
  • رفع دردهای عضلانی، کشیدگی عضلات و آسیب های ورزشی
  • تسکین درد و رفع اسپاسم عضلات
  • باز کردن منافذ پوستی و دفع سموم
  • رفع خشکی های اکتسابی پوست
  • کمک به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  • درمان اگزما و رفع پینه های کف پا
  • کمک به بهبود جای جوش
  • لایه برداری از سطح پوست، رفع سلول های مرده و بهبود تنفس طبیعی پوست
  • ریلکس شدن فکر و بدن و کمک به خوابی عمیق و انرژی زا
  • رفع تیرگی در نواحی مختلف پوست مانند: آرنج، زانوها، زیر بغل و…
  • خاصیتی روشن کننده برای پوست
  • لطافت و شادابی حیرت انگیز در نواحی مختلف پوست
  • رفع بوی ناخوشایند پوست

روش استفاده

روش های گوناگونی جهت استفاده از نمک لایه بردار پوست وجود دارد اما معروف ترین آن ساخت انواع اسکراب های خانگی با این نوع نمک بوده و در حالت دیگر، استفاده از نمک لایه بردار در وان حمام می باشد. اسکراب خانگی با نمک لایه بردار، موجب از میان برداشتن لایه ای از سلول های مرده از روی پوست شده و سبب لطافت و نرمی کودکانه ای در پوست چهره انسان خواهد شد. در همین پروسه اگر به ماساژی بسیار ملایم در پوست بپردازیم شاهد تمیز شدن عمقی پوست، افزایش جریان خون و در نتیجه بالا رفتن خاصیت ارتجاعی پوست خواهیم بود. همچنین وجود نمک لایه بردار در وان حمام موجب کاهش تنش و دردهای عضلانی ناشی از بی تحرکی شده و بدین ترتیب شادابی و ریلکسی را در تمامی بدن افزایش خواهد داد.

نمک لایه بردار جهت ریلکسی پا

یک ماساژ و استراحت روزانه برای پاهای خسته ما مخصوصا در پایان یک روز خسته کننده اداری، می تواند بخش اعظم خستگی های ما را از بین ببرد. همچنین باعث رفع بوی ناخوشایند در ناحیه پا خواهد شد. به همین منظور ظرف یا لگنی مخصوص را برای این امر اختصاص داده و پر از آب گرم نمائید. دمای آب را به گونه ای تنظیم کنید که موجب سوختگی پوست پاها نشود. سپس یک چهارم فنجان نمک لایه بردار را داخل لگن ریخته و خوب هم بزنید. سپس پاها را درون آب قرار داده و به مدت 15 دقیقه به استراحت بپردازید. حتی می توانید نصف این زمان را اختصاص به ماساژ پاها داده و از ریلکسی حاصله نهایت لذت را ببرید. نمک لایه بردار راهکاری آسان جهت شادابی پوست

استحمام زیبایی

استحمام زیبایی از دیرباز مورد توجه انسان بوده و بدین وسیله موجبات زیبایی هرچه بیشتر پوست بدن را فراهم می نمود. استفاده از انواع عصاره های گیاهی مخصوصا گیاهانی با رایحه ای خوش، می تواند موجب تقویت اعصاب شده و از طرفی پوست را لطافت و زیبایی دوباره ای ببخشد. اگر مقصود ما از استحمام زیبایی، علاوه بر خواص لطافت بخش برای پوست، از میان برداشتن لایه مرده و خسته پوست باشد، باید وان حمام را از آب گرم ( اگر آب جوش باشد موجب سوختگی خواهد شد) پر نموده و مقدار مناسبی از نمک لایه بردار را درون آب حل نمائیم. سپس به مدت 10 دقیقه درون این وان استراحت نموده و پس از این مدت زمان بدن خود را آبکشی نمائیم. بسیاری از نواحی پوست مانند آرنج، زانوها، قوزک پا و… دارای پوستی خشن، تیره و ترک خورده می باشند. جهت رفع این ضایعات نیز می توان به شکل موضعی استفاده نمود و برای دقایقی ماساژ مستقیم را بر این نواحی انجام داد. پس از چند بار استفاده از این روش شاهد بهبود چشمگیر پوست در این نواحی خواهید بود. به یاد داشته باشید که شما می توانید هفته ای سه بار به این شیوه به استحمام بپردازید. نمک لایه بردار شما می تواند نمک دریایی که سرشار از مواد معدنی باشد، نمک فرنگی (که خاصیتی ضدعفونی کننده و تسکین بخش دارد)، نمک دست ساز و… باشد. ناگفته نماند که خانم های باردار یا افرادی که بیماریهای مختلف پوستی دارند باید با پزشک خود مشورت نموده و اجازه او را برای این نوع از استحمام کسب نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha