کد خبر: نشانه-های-هشدار-دهنده-مشکلات-قلبی
۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۹
نشانه های هشدار دهنده مشکلات قلبی

11 علامت شما ممکن است نشان دهد که بیماری قلبی دارید در این مقاله ذکر شده است. برای آشنایی با نشانه‌های پنهان مشکلات قلبی این مطلب را مطالعه کنید.

با این مقاله از BHF با خبرگزاری سلامت همراه باشید تا علائم هشدار دهنده‌ی مشکلات قلبی را بررسی کنیم. حدود 11 درصد از مردان و نه درصد از زنان در انگلیس به نوعی از بیماری یا مشکلات قلبی مبتلا شده‌اند. اما چه علائمی را می‌توان در نظر داشت که ممکن است نشان دهنده یک مشکل قلبی بالقوه باشد؟ دیوید نیوبی، استاد BHF جان ویتلی، استاد قلب و عروق در مرکز تحقیقات عالی BHF در دانشگاه ادینبورگ، در مورد 11 علامت بیشتر به ما می‌گوید که می‌تواند به معنای زمان ضروری مراجعه به پزشک باشد.

11 نشانه هشدار دهنده مشکلات قلبی

1. درد قفسه سینه

این نشانه کلاسیک حمله قلبی است، اما بسیاری از مردم درک نمی‌کنند که این ممکن است یک مورد اورژانسی پزشکی باشد. مشکلات قلبی و درد سینه   پروفسور Newby می‌گوید: اگر درد قفسه سینه دارید و احساس ناخوشایندی می‌کنید، سریعا اورژانس را خبر کنید. اگر این یک حمله قلبی باشد، معمولاً به عنوان سنگینی، سفتی یا فشار در سینه توصیف می‌شود. مردم غالباً آن را به عنوان فیل نشسته روی سینه توصیف می‌کنند، این احساسی محدود کننده است. اگر درد خود را در هنگام ورزش حس کرده، اما هنگامی که متوقف شوید، از بین برود، احتمالاً آنژین می‌باشد. این بدان معنی است که شما باید به پزشک مراجعه کنید، اما لازم نیست با شماره اورژانس تماس بگیرید. پروفسور Newby توصیه می‌کند که اگردرد قفسه سینه همراه با احساس ناخوشایندی باشد، به این معنی که احتمالاً زمان مناسب برای تماس با اورژانس و درخواست آمبولانس است.

2. احساس بیماری و مریضی

بدیهی است که هر یک از حالت‌های تهوع با حمله قلبی برابر نیستند اما اگر قلب شما نیز درد می‌کند، باید حتما با اورژانس تماس بگیرید. اگر شما حتی در حالی که فقط نشسته اید و هیچ کاری انجام نمی‌دهید، احساس درد شدید در قفسه سینه می‌کنید، این زمان فراخوانی  آمبولانس است.

3. درد معده و شکم و مشکلات قلبی

از آنجا که قلب، گلوت و معده همه در کنار یکدیگر قرار دارند، هم برای اعضای عمومی و هم پزشکان چالش این است که تفاوت سوزش معده یا سوء هاضمه با درد قلب غیرقابل تشخیص است. درد معده

4. احساس عرق کردن و عرق کردن بیش از حد

عرق کردن وقتی در ورزشگاه هستید یا به دلیل یک روز واقعاً گرم، هیچ چیز نگران کننده نیست. عرق کردن زیاد اما احساس گرما و گرفتگی در کنار درد در قفسه سینه نشانه آن است که باید با آمبولانس تماس بگیرید.

5. درد پا

یکی دیگر از نشانه‌های مشکلات قلبی درد پا است. اگر بی‌دلیل پایتان درد می‌کند، بهتر است با پزشک خود در این‌باره صحبت کنید.  

6. درد بازو

شما ممکن است درد بازو را با قلب خود مرتبط ندانید، اما این موضوع می‌تواند نشانه حمله یا یکی از مشکلات قلبی باشد. مشکلات قلبی و درد بازو اگر درد شما از بازو، به ویژه بازوی چپ به سمت گردن می‌رود، ممکن است یکی از مشکلات قلبی باشد.

7. درد فک یا کمر و مشکلات قلبی

هنگام حمله قلبی ممکن است شما احساس دردی در فک یا پشت خود احساس کنید. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد علائم خانم‌ها بیشتر از درد کلاسیک در قفسه سینه است و ما می‌دانیم که زنان کمتر به دنبال مراقبت و معالجه پزشکی هستند.

8. احساس خفگی

کلمه آنژین در واقع به معنای خفگی است و گاهی اوقات ممکن است سفتی یا درد در گلو بالا رود. احساس خفگی مردم تمایل دارند که یک احساس محدود کننده یا خفگی را توصیف کنند. بنابرین احساس خفگی و کمبود نفس می‌تواند یکی دیگر از نشانه‌های مشکلات قلبس باشد.

9. تورم مچ پا و مشکلات قلبی

نباید از این نکته غافل شد، به ویژه اگر مچ پا واقعاً بزرگ شو ، زیرا می‌تواند نشانه‌ای از نارسایی قلبی باشد، اما همچنین این مشکل بسیار رایج است و علل دیگری دارد. این به راحتی می‌تواند ناشی از قرص‌هایی باشد که مصرف می‌کنید. به عنوان مثال، داروهای فشار خون می‌توانند منجر به تورم مچ پا شوند. اگر مچ پای‌تان متورم شده است، ارزش دارد که با پزشک عمومی خود ملاقات کنید.

10. خستگی شدید

احساس خستگی تمام وقت می‌تواند نشانه نارسایی قلبی و همچنین سایر مشکلات قلبی باشد. مشکلات قلبی و خستگی اگر خسته شده‌اید و ساعات طولانی کار کرده‌اید یا زود از خواب بیدار می‌شوید، احتمالاً این مشکل از قلب شما نیست. اما اگر شما شروع به تجربه خستگی شدید کرده‌اید و سبک زندگی شما تغییر نکرده است، ایده خوبی است که با پزشک عمومی خود صحبت کنید.

11. ضربان قلب نامنظم

توجه زیادی بر روی تشخیص ضربان قلب نامنظم می‌شود. اگر قلب شما خیلی سریع و به طور نامنظم می‌تپد، آن موقع است که باید پزشک عمومی خود را ببینید. اگر چنین احساسی دارید و احساس گیچی را تجربه می‌کنید، با آمبولانس تماس بگیرید.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با مشکلات قلبی و بیماری‌های روانی "ارتباط میان بیماری های روانی و مشکلات قلبی" را مطالعه کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha