کد خبر: نحوه-خوابیدن-و-ارتباط-آن-با-شخصیت-فرد
۱۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۵۰

نحوه خوابیدن و شخصیت افراد

پروفسور کریس ایدزیکوسکی، استاد مهمان دانشگاه سوری انگلستان، می‌گوید مطالعه او روی 1000 زن و مرد انگلیسی حاکی از آن است که 6 مدل شایع خوابیدن نشانگر نوع شخصیت آدم‌هاست و با زبان بدن آنها ارتباط تنگاتنگ دارد. آنچه نحوه خوابیدن(sleeping position) از شخصیت ما آشکار می‌کند، کاملا دور از انتظار خودمان است.
  • نحوه خوابیدن مدل جنینی شایع‌ترین مدل خوابیدن است. گروه بزرگی از شرکت‌کنندگان در این پژوهش (41 درصد) موقع خواب، خود را به شکلی خمیده (شبیه جنین) درمی‌آوردند و زنان 2 برابر مردان این شکل را به خود می‌گرفتند. درباره این گروه، گفته می‌شود که اگرچه شخصیت ظاهری سرسختی دارند، اما حساس‌اند و ممکن است خجالتی به نظر بیایند اما اغلب زود با دیگران می‌جوشند.
  • نحوه خوابیدن مدل کُنده درخت اگر به پهلو می‌خوابید و هر دو دست‌تان پایین می‌افتد، شما آدمی راحت و اجتماعی هستید و به دیگران تا جایی اعتماد می‌کنید که حتی ممکن است گول بخورید. 15 درصد مردم به این شکل می‌خوابند.
  • نحوه خوابیدن مدل ستاره دریایی کسانی که به پشت دراز می‌کشند و دست‌ها را بالا و نزدیک بالش نگه می‌دارند، تقریبا 5 درصد گروه مورد پژوهش را تشکیل می‌دادند. آنها گوش شنوای خوبی برای دیگران دارند و زیاد به کمک دیگران می‌آیند و اگر مرکز توجه دیگران باشند، معذب می‌شوند. احتمال خروپف کردن و بدخوابی نیز در آنها زیاد است. نحوه خوابیدن و ارتباط آن با شخصیت فرد
  • نحوه خوابیدن مدل تمنا در این مدل، فرد به پهلو می‌خوابد و هر دو دست او در مقابل بدن‌اش به جلو دراز می‌شود. 13 درصد شرکت‌کنندگان در مطالعه به این روش می‌خوابیدند. آنها ذهنی باز ولی عیب‌جو دارند. شکاک‌اند و کمی یک‌دنده. کسانی که به مدل جنینی می خوابند، اگرچه شخصیت ظاهری سرسختی دارند، اما حساس‌اند و ممکن است خجالتی به نظر بیایند اما اغلب زود با دیگران می‌جوشند.
  • نحوه خوابیدن مدل سقوط آزاد در این مدل، شخص روی شکم می‌خوابد و دست‌ها را زیر بالش می‌گذارد یا دور آن حلقه می‌زند و سرش را به یک سمت می‌چرخاند. 7 درصد به این شکل می‌خوابند. آنها غالبا عجول و برون‌گرا هستند و از انتقاد به شدت می‌رنجند.
  • نحوه خوابیدن مدل سرباز در نحوه خوابیدن مدل باز، شخص به پشت دراز می‌کشد و دست‌ها را در دو طرف بدن و نزدیک به آن نگه می‌دارد. 8 درصد به این شکل می‌خوابند. آنها غالبا محتاط و کم‌حرف‌اند. اهل اعتراض و ایرادگیری نیستند و همیشه سعی می‌کنند خودشان و دیگران را در سطحی ایده‌آل نگه دارند. به دلیل طاقباز خوابیدن، احتمال خروپف کردن در آنها زیاد است. آنها در طول شب کمتر از خواب می‌پرند ولی خواب آرامش‌بخشی هم ندارند. اگر فکر می کنید شما در طول شب ممکن است به تمام مدل‌های بالا بخوابید، احتمالا در اشتباه‌اید! ایدزیکوسکی می‌گوید: «این پژوهش نشان می‌دهد اگرچه افراد در طول شب غلت می‌زنند اما روی یک مدل خواب بیشتر باقی می‌مانند و تنها 5 درصد افراد مدل خوابیدن خود را در شب‌های متفاوت کلا عوض می‌کنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha