کد خبر: موهای-خشک-تمام-هرچیزی-که-باید-برای-درما
۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۲
موهای خشک: تمام هرچیزی که باید برای درمان موهای خشک بدانید!

هنگامی که موهای شما در هنگام لمس به خشکی می‎زنند، ممکن است شکننده و سبک نیز باشد. اما داشتن موهای خشک به معنای این نیست که شما از نظر سلامتی مشکل بزرگتری دارید، یا این که با موهایتان مشکلی دارید.

هنگامی که موهای شما در هنگام لمس به خشکی می‎زنند، ممکن است شکننده و سبک نیز باشد. اما داشتن موهای خشک به معنای این نیست که شما از نظر سلامتی مشکل بزرگتری دارید، یا این که با موهایتان مشکلی دارید. قرار گرفتن در معرض آفتاب، یکنواختی گرما، رطوبت، سیگار کشیدن و موارد دیگر می‌تواند در موهای آسیب دیده و خشک نقش داشته باشد.

درمان‌های خانگی موهای خشک

خبر خوب این است که اگر احساس می‌کنید خشکی موهای خود را کاهش دهید، می‌توانید با این مقاله از Healthline این کار را انجام دهید. با خبرگزاری سلامت همراه باشید.

1. موهایتان را اصلاح کنید

اگر موهای شما خیلی خشک است، ممکن است نیاز به اصلاح کردن داشته باشد. حتی اگر موهای شما خیلی بلند نباشد، موهای نامرتب می‌توانند مو را سخت و سبک جلوه دهند و به آن احساس خشک یا درشت بودن دهند. اصلاح موهای خشک از موی خود بازدید کرده و موهایی که ناسالم هستند و رشد موهای تازه را کاهش میدهند ، اصلاح کنید. از متخصصان کمک بگیرید. آن‌ها ممکن است یک روش معمول جدید را توصیه کنند که می‌تواند موهای شما را از آسیب دیدن حفظ کنند.

2. از ویتامین ها استفاده کنید

می دانید که برای تغذیه بدن به ویتامین‌های خاصی احتیاج دارید، اما ویتامین‌های خاصی به طور مستقیم بر سلامت مو و ناخن‌های شما نیز تأثیر می‌گذارند. ویتامین A، ویتامین C، بیوتین (که گاهی به آن ویتامین H گفته میشود) و آهن معدنی همگی در موهایی که سالم‌تر به نظر می‌رسند نقش دارند. در حال حاضر باب شده است که مکمل‌های حاوی تنها بیوتین مصرف کنید تا موهای شما بهتر به نظر برسد. با این حال، تحقیقات اخیر  از این ایده که بیوتین تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند، پشتیبانی نمی‌کند. همچنین ممکن است به مکمل‌های پروتئین دریایی، که برای کمک به سلامت موها مفید باشند، توجه کنید.

3. امگا 3 و آنتی اکسیدان ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

پروتئین‌های دریایی موهای شما را از نازک شدن حفظ می‌کنند و می‌توانند موها را براق‌تر نشان دهد. برای به دست آوردن نتایج مشابه بدون مصرف مکمل، مقدار پروتئین‌های دریایی را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. این شامل مصرف:

  • ماهی سالمون
  • صدف خوراکی
  • ماهی خال مخالی
  • ماهی تن
  • ساردین این‌ها همه سرشار از پپتیدها و امگا 3 هستند که می‌توانند موهای شما را درخشان‌تر کنند.
استفاده از امگا3 همچنین ممکن است برای مقابله با استرس اکسیداتیو ، خوردن آنتی اکسیدان‌های بیشتری را در نظر بگیرید و این باعث می‌شود موها بهتر به نظر برسند. برخی از غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ها عبارتند از:
  • گردو
  • لوبیا
  • بلوبری
  • کلم بروکلی
  • گوجه فرنگی‌ها

4. از روزانه شستن موهای خود خودداری کنید!

شامپو کثیفی و عرق را از موهای شما برطرف می‌کند، اما از طرفی موهای شما را نیز محکم می‌سازد. سِبوم روغنی طبیعی است که باعث می‌شود موهای شما راحت‌تر حفظ شود و هنگامی که مقدار مناسبی از آن دارید، موهایتان براق شوند. سبوم بیش از حد باعث ظاهر موهای چرب می‌شود. شستن موهای خشک برای نگه‌داری مناسب از موهای چرب خود از یک شامپو مخصوص موهای خشک استفاده کنید یا حتی یک شامپو بچه را امتحان کنید. هر دوی آن‌ها به آرامی پاک می‌شوند بدون اینکه موها کاملاً از روغن طبیعی آن یعنی جدا کنند.

5. به جای خشک شدن با هوای محیط، موهای خود را بپوشانید!

اگر بعد از شستن موهای شما شکننده و سبک باشد، می تواند در طی خشک کردن رطوبت زیادی از دست بدهد. به جای اینکه اجازه دهید هوای  محیط موهایتان را خشک کند، سعی کنید موهای خود را با دستمال یا حوله بپوشانید. اگر با موهایتان خیس می‌خوابید، از یک بالش ابریشمی استفاده کنید تا رطوبت موهایتان از جذب شدن در بالش‌های شما حفظ شود. البته اگر موهای خود را برای مدت طولانی مرطوب نگه دارید، موهای شما حتما آسیب خواهند دید.

6. دوش سردتر را امتحان کنید

آب داغی که برای شستشوی بدن در دوش از آن استفاده می کنید نیز ممکن است باعث ریزش موهای شما شود. دوش سرد مزایای سلامتی دارد و رشد سریع مو می‌تواند در میان آن‌ها باشد.بعد از شست و شو با شامپو، موهای خود را با آب سرد اب‌کشی کنید.

7. از روغن‌های لازم و اساسی استفاده کنید

روغن آرگان مراکش به یک داروی خانگی محبوب برای موهای خشک تبدیل شده است. ما درمورد چگونگی یا اثربخشی این راه حل به طور قطع چیز زیادی نمی‌دانیم، اما امتحان کردن آن آسان است. استفاده از چند قطره روغن آرگان در انت‌های موهای شما ممکن است ظاهری کامل‌تر و نرم‌تر داشته باشد. سایر روغن‌های اساسی مانند روغن نعناع و روغن اسطوخودوس ممکن است به متوقف کردن ریزش مو کمک کرده و از شکستگی جلوگیری کند. استفاده از روغن های اساسی مخلوط کردن روغن آرگان، روغن نعناع، روغن اسطوخودوس و روغن نارگیل در کنار هم برای تهیه یک محلول برای موممکن است باعث شود موهای شما به مرور زمان خشک نشود.

8. کلاه بپوشید

پرتوهای ماوراء بنفش می‌توانند به همان روشی که می توانند به پوست شما آسیب برسانند، به موی شما نیز صدمه بزنند. اگر موهای خشک دارید، قرار گرفتن  خود را در برابر این اشعه‌ها محدود کنید. در طول فعالیت‌های روزانه خود کلاه بپوشید و از طولانی شدن زمان قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. اگر موهای شما قبلاً در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفته است، صاف کردن و استفاده مقداری ژل آلوئه ورا خالص روی موهای شما ممکن است به ترمیم آسیب ها کمک کند.

9. روغن نارگیل را برای موهای خشک امتحان کنید

روغن نارگیل نرم کننده طبیعی است. این بدان معنی است که اگر موهای شما در اثر گرما یا خورشید آسیب دیده باشند، شکاف‌های رشته‌های موی شما را پر می‌کنند. یک مطالعه نشان داد که روغن نارگیل به ویژه در نفوذ به فیبرهای مو  بسیار خوب است. روغن نارگیل با صاف کردن رشته مو، ظاهر کلی موهای شما را بهبود می‌بخشد. شما می‌توانید موهای خود را هر هفته یکبار تحت درمان عمیق روغن نارگیل گرم شده قرار دهید. با موهای خشک و روغن نارگیل که دمای اتاق است، شروع کنید. موهای خشک و روغن نارگیل قبل از استفاده، مقداری روغن نارگیل را بین کف دست خود مالیده و روی انتها، تاج سر و ریشه موهای خود تمرکز کنید. با تکرار این روند، موهایتان را در روغن نارگیل خیس کنید و روغن را حدود 20 دقیقه روی موهای خود بگذارید. سپس موهای خود را کاملاً بشویید.

در پایان برای درمان موهای خشک...

امتحان کردن داروهای خانگی برای موهای خشک شما به اندازه کافی آسان است و هیچ خطری برای شما ندارد. اما ریزش مو و شکستن طولانی مدت می‌تواند نشانه ای از دیگر موارد بهداشتی باشد. در صورت بروز هر یک از این علائم با متخصص پوست صحبت کنید:
  1. موهایی که در توده‌های مشخص می‌ریزند
  2. لکه‌های طاس یا الگوهای طاسی
  3. موهایی که هنگام برس کشیدن میشکنند

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با تکنیک‌های مراقبت از پوست، مراقبت از پوست: تکنیک‌ ۱۳ گانه برای داشتن پوستی بهتر را مطالعه کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha