کد خبر: مهم‌ترین-خواص-برگ-راش
۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۳

خواص برگ راش

برگ راش(Beech) در طب سنتی کاربرد دارد. بر روی عصاره این درخت تحقیقات فراوانی صورت گرفته که نتایج نشان می‌دهد در این ماده انواع فلاونوئید ها و فلونیک ها وجود دارد. علاوه بر این، ترکیبات ضد انگلی بسیار قوی در برگ راش پیدا می‌شود که قادر هستند با بیش از 500 گونه مختلف از باکتری‌ها مبارزه کنند. دانشمندان چینی دانشگاه دالیان بر این باور هستند که بیشتر خواصی که به این درخت نسبت می‌دهند، ریشه در فیتوکمیکال‌های آن دارد.

تقویت سلامت مو

این روزها به دلیل افزایش آلودگی‌ها و آلاینده‌ها، موها به شدت آسیب پذیر شده‌اند و به همین دلیل بهتر است با استفاده از مواد طبیعی به سلامت آنها کمک کنید. یکی از بهترین موادی که به شما پیشنهاد می‌دهیم، برگ راش می‌باشد. مشاهدات نشان می‌دهد مصرف شامپوهای حاوی این ماده می‌توانند به تقویت فولیکول مو کمک کنند. در گذشته نیز برای کسانی که به کچلی مبتلا بودند یا این که رشد موهایشان ضعیف بود، از روغن این گیاه تجویز می‌کردند. جالب است بدانید که چینی‌ها از این روش بیش از 1500 سال است که در طب سنتی خود استفاده می‌کنند.

سلامت نوزادان با مصرف برگ راش

یکی از مهم‌ترین موادی که به وفور در برگ راش یافت می‌شود، ویتامین B6 می‌باشد. این ویتامین نه تنها برای مادران باردار بسیار ضروری می‌باشد، بلکه می‌تواند به سلامت نوزادان نیز کمک کند. ویتامین B6، که همچنین به عنوان فولات یا اسید فولیک شناخته شده است، ویتامین ضروری برای جلوگیری از نقص لوله عصبی در نوزادان می‌باشد، بنابراین اضافه کردن مقداری روغن راش به رژیم غذایی ایده‌ای بدی نیست. یکی از نکاتی که حتماً باید آن را در نظر گرفت این است که اگر بیش از اندازه این گیاه را مصرف کنید، با برخی از عوارض جانبی رو به رو می‌شوید چرا که برگ راش در مقادبر بالا سمی عمل می‌کند. برگ راش و مهم‌ترین خواص مصرف آن

بهبود هضم

با این که برگ‌های این درخت خوردنی محسوب نمی‌شوند، اما در زمانی قحطی معروف چین که در زمان حکومت کمونیستی مائو اتفاق افتاد و منجر به مرگ بیش از 50 میلیون نفر شد، این برگ‌ها بخش مهمی از غذای مردم را تشکیل می‌دادند. در برگ راش مواد مغذی چندانی وجود ندارد اما می‌تواند به تقویت دستگاه گوارشی شما کمک کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ترکیبات فعالی که در این گیاه وجود دارند می‌توانند به ترشح آنزیم‌های گوارشی منجر شوند و از همین رو است که استفاده از راش باعث می‌شود شما در مقابل بسیاری از مشکلات گوارشی مانند نفخ، یبوست و سندروم روده تحریک پذیر در امان بمانید.

درمان سر درد

یکی دیگر از خواصی که به این گیاه نسبت می‌دهند، سر درد می‌باشد. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که هر کسی در طول زندگی یک بار آن را تجربه کرده است، سر درد می‌باشد. معمولاً افراد برای رهایی از این مشکل از قرص‌های مسکن استفاده می‌کنند که اکثر آنها عوارض جانبی در بر دارند. برای قرن‌ها از عصاره این گیاه برای درمان سردرد و سایر دردهای خفیف استفاده می‌شده است. امروزه نیز شما می‌توانید در داروخانه‌ها، قرص‌های ضد درد راش را خریداری کنید. از این خاصیت راش به دو صورت موضعی و خوراکی می‌توان بهره برد.

خواص آنتی اکسیدانی

یکی از مهم‌ترین موادی که در بسیاری از گیاهان و میوه‌ها یافت می‌شود، آنتی اکسیدان‌ها هستند. آنتی اکسیدان‌ها قادر هستند تا فعالیت رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و آسیب‌های استرس اکسیداتیو را به حداقل برسانند. این موضوع می‌تواند از بروز مشکلاتی مانند جهش‌های سلولی (سرطان)، شکسته شدن سلول‌های پوستی و ایجاد بیماری‌های مزمن جلوگیری کند. از مهم‌ترین آنتی اکسیدان‌هایی که در این گیاه یافت می‌شود، می‌توان به لیگناها اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha