کد خبر: مزایای-مراجعه-به-یک-پزشک-ارتوپدی
۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۲۶
مزایای مراجعه به پزشک ارتوپدی

پزشکان ارتوپدی (که بعضی اوقات ارتوپدیست یا جراحان ارتوپدی نیز خوانده می‌شوند) پزشکانی هستند که بر مراقبت از استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، اعصاب و تاندون‌های شما (بافتی که استخوان‌ها و مفاصل را به هم وصل می‌کند) تمرکز دارند.

اگر ورزش می کنید، در 40 یا 50 سالگی هستید، یا خانواده و دوستانی دارید که از نظر جسمی فعال هستند، احتمالاً کلمه ارتوپدی را شنیده‌اید. اما آیا می‌دانید که پزشکان ارتوپدی واقعاً چه کاری انجام می‌دهند؟ و چگونه می‌دانید که میتوانید از دیدن این فرد سود ببرید؟ با این مقاله از healthcare با خبرگزاری سلامت همراه باشید.

یک پزشک ارتوپدی چه کاری انجام می‌دهد؟

پزشکان ارتوپدی (که بعضی اوقات ارتوپدیست یا جراحان ارتوپدی نیز خوانده می‌شوند) پزشکانی هستند که بر مراقبت از استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، اعصاب و تاندون‌های شما (بافتی که استخوان‌ها و مفاصل را به هم وصل می‌کند) تمرکز دارند.

به این قسمت‌های بدن شما سیستم اسکلتی عضلانی نیز گفته می‌شود.
پزشکان ارتوپدی:
  • صدمات ناشی از ورزش یا فعالیت بدنی را تشخیص داده و درمان خواهند کرد.
  • در مدیریت شرایطی که معمولاً با گذشت زمان بدتر می‌شوند، مانند آرتروز یا پوکی استخوان به شما کمک می‌کنند.

پزشکان ارتوپدی در معالجه این قسمت‌های بدن تخصص دارند:

  1. دست و مچ دست
  2. پا و مچ پا
  3. زانو
  4. شانه و آرنج
  5. گردن
  6. بازگشت
  7. باسن

آیا پزشکان ارتوپدی باید جراحی کنند؟

این یک تصور غلط رایج است که پزشکان ارتوپدی همیشه برای درمان مشکلات استخوانی و مفاصل جراحی را توصیه می‌کنند.   پزشکان ارتوپدی در بیشتر موارد، جراحی آخرین راه حل است. درعوض، پزشک ارتوپدی شما به احتمال زیاد درمان‌های غیر جراحی مانند:
  • استراحت
  • فیزیوتراپی یا توانبخشی
  • دارو یا تزریقات
  • تغییر شیوه زندگی (وقتی پزشک به شما کمک می‌کند فعالیت‌های دیگری پیدا کنید که آسیب شما را تشدید نمی‌کنند)

برای چه مواردی شما باید یک پزشک ارتوپدی را ملاقات کنید؟

بسیاری از افراد به دلیل درد یا جراحاتی که در اثر فعالیت بدنی یا ورزش ایجاد می شود ، پزشکان ارتوپدی را می‌بینند. به عنوان مثال، اگر شما دوچرخه‌سواری مشتاق هستید و زانوی شما صدمه دیده است، ممکن است از دیدن یک پزشک ارتوپدی که یک متخصص در معضلات زانو است، بهره‌مند شوید. اما پزشکان ارتوپدی طیف گسترده‌‌تری از آسیب‌های ورزشی را درمان می‌‌کنند. مردم برای دستیابی به درمان پیشرفته برای این مشکلات، پزشکان ارتوپدی را می‌بینند:
  • کمردرد
  • آرتروز
  • شکستگی
  • استخوان مو برداشته
  • رباط‌ها و ماهیچه‌های پاره شده
  • مشکلات عضلانی
  • جراحات کار
  • تومورهای استخوانی
  • شرایط وابسته به سن مانند پوکی استخوان
حتی اگر پزشکان مراقبت‌های اولیه برخی از همین آسیب‌ها را درمان کنند، دیدن یک پزشک متخصص در معالجه این مشکلات خوب است. پزشکان متخصص ارتوپدی در مناطق خاصی از بدن شما مانند مفصل ران، مچ پا و پا یا شانه شما تخصص بیشتری دارند. برخی پزشکان ارتوپدی در معالجه کودکان تخصص دارند. ارتوپد کودکان، مشکلات رشد استخوان در کودکان (مانند اسکولیوز) یا مشکلات رشدی را که کودکان با آن‌ها به دنیا می‌آیند را کنترل یا درمان می‌کنند.

زمانی که لازم است یک پزشک اورتوپد را ببینید

مطابق با اعلام مراکز خدمات پزشکی ، از هر هفت آمریکایی یک نفر در زندگی خود یک مشکل ارتوپدی خواهد داشت. پزشکان ارتوپدی درد زیاد در عضلات و مفاصل کوتاه مدت است. این به خودی خود خصوصاً بعد از مصدومیت از بین می‌رود. اما اگر درد شما بیش از 12 هفته طول بکشد، ممکن است بخواهید که پزشک ارتوپدی را ببینید، به خصوص اگر:
  1. شما نمی‌توانید به همان اندازه که می‌توانید حرکت کنید (کاهش دامنه حرکت)
  2. هنگام راه رفتن یا ایستادن احساس سرگیجه می‌کنید
  3. شما در انجام کارهای روزمره، مانند بالا رفتن از پله ها مشکل دارید

آیا باید به پزشک ارتوپدی مراجعه کنید؟

خوشبختانه، اگر نیاز به مراجعه به یک متخصص ارتوپدی دارید، احتمالاً پزشک مراقبت‌های اولیه شما را به یک نفر ارجاع می‌دهد. اما اگر درد و ناراحتی طولانی مدت دارید، ممکن است بخواهید بدون مراجعه به پزشک مراقبت اولیه، قرار ملاقات خود را تعیین کنید.

از پزشک خود چه انتظاری باید داشته باشید؟

در حین قرار ملاقات، پزشک ارتوپدی در مورد عادت‌های بدنی و همچنین هرگونه درد یا ناراحتی از شما سؤال خواهد کرد. هدف پزشک ارتوپدی شما این است که بفهمید که عادت روزانه شما چه تاثیری بر درد شما می‌گذارد و چگونه تاکنون آن را مدیریت کرده‌اید. سپس، پزشک با بررسی آزمایشات گذشته‌ای که انجام داده‌اید، تاریخچه پزشکی شما را مرور می‌کند پزشک شما ممکن است پرتوهای ایکس، آزمایش خون یا آزمایش‌های دیگر را نیز در نسخه ذکر کند.
اهداف پزشک شما این است که:
  1.  تشخیص  درست مشکل شما
  2. درد شمار ا کاهش دهد
  3. به شما کمک کند تا به فعالیت‌هایی که دوست دارید، مانند باغبانی یا دوچرخه سواری برگردید.
یشنهاد مطالعه: برای آشنایی با مزایای طناب زدن "طناب بزنید تا سلامت باشید!"را مطالعه کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha