کد خبر: مردها-و-راز‌هایی-که-حتما-باید-درباره‌
۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹

مرد بودن در جامعه ما

والدین و اجتماع مردها را شرطی کرده اند و ارزش هایی را به آنان آموزش داده اند که آنها را از صحبت و نزدیکی دور می کند.یعنی احساس مردانگی با این صفات و ویژگی ها عجین شده است. اما در مقابل همه زن ها از شوهران خود انتظاراتی کاملا متفاوت با شخصیت آنها دارند. زن ها از همسرشان انتظار دارند که همسرشان فردی احساساتی، صمیمی و دارای توانایی عشق ورزیدن باشد. اما واقعیت این است که آنها از همسرشان انتظار چیزهایی دارند که یک مرد(man) هرگز برای انجام آنها آموزش ندیده است. چون دنیای رقابت، دنیای پنهان کردن احساسات و دنیای حفظ استقلال شخصی با دنیای احساسات و توانایی عشق ورزیدن کاملاً متفاوت می باشد. علی رغم اینکه در همه جوامع از دوران کودکی به مردها این صفات آموزش داده می شود اما آنها به راستی تمایل دارند تا از لحاظ احساسی بازتر شوند و بتوانند احساسات خود را حس کرده و آن را به زن زندگی خود ابراز نمایند. شاید این موضوع برای همه خانمها که پیوسته از بی احساس بودن شوهر خود گلایه دارند باور کردنی نباشد اما واقعیت این است که این تمایل به راستی در همه مردان وجود دارد. مردها و راز‌هایی که حتما باید درباره‌ی آن‌ها بدانید

چرا مردها نمی توانند احساسات خود را به خوبی بروز دهند؟

حال اینکه چرا مردان نمی توانند این کار را انجام دهند. موضوعی است که بخشی از آن به دوران کودکی و نحوه شخصیت و پرورش آنها مربوط می شود وبخشی هم به کمک و مساعدت همسر آنها بستگی دارد. ابراز احساسات مهارتی است که یک مرد هیچ گونه آموزشی برای انجام آن دریافت نکرده است.

چگونه می توان  به مردها در بروز احساساتشان کمک کرد؟

حال اگر انتظار دارید که همسر شما این مهارت را داشته باشد باید به او آموزش بدهید. اگر شما به عنوان یک زن بتوانید احساسات، شور، عشق و علاقه واقعی خود را به مرد زندگی تان نشان دهید می توانید به او کمک نمائید که او نیز بتواند احساسات خود را بروز دهد. دکتر بار بارادی آنجلیس که در زمینه حل مشکلات خانوادگی دارای شهرت جهانی می باشد عقیده دارد که پنجاه درصد از مشکلات مردها ناشی از رفتار ما زن ها می باشد. یعنی اینکه یک زن میتواند تا پنجاه درصد رفتار شوهر خود را تغییر داده و نواقص و کاستی هایی را که او برای انجام آنها آموزشی دریافت نکرده است را به او یاد دهد. همه می دانیم انسان تا زمانی که نسبت به موضوعی آموزشی درست دریافت نکرده باشد به خوبی از عهده انجام آن کار برنمی آید.

آیا تا به حال توجه کرده اید که مردهایی که پدرانی عاطفی و احساساتی داشته اند راحت تر می توانند به همسر خود اظهار عشق و علاقه بنمایند.

بله واقعاً هم همینطور است اگر یک مرد بتواند به خوبی به همسرش اظهار عشق و علاقه بنماید فرزندان او هم این موضوع را یاد می گیرند و در آینده نسبت به همسر خود عاطفی تر و بازتر برخورد می کنند. اما متأسفانه درصد کمی از خانواده ها دارای چنین شرایطی هستند. و اکثریت مردهای جامعه در خانواده هایی رشد کرده اند که چنین آموزشی را ندیده اند. در اینجا وظیفه همسر آنهاست که این موضوع را به آنها آموزش بدهد. واقعیت این است که جامعه ما و خانواده ما قربانی برخی آداب و رسوم غلط به جا مانده از دوره های گذشته هستند و در نتیجه این آداب و رسوم غلط باید از زندگی خود رنج ببرند. اما اگر شما تمایل به بهبود وضعیت زندگی خانوادگی خود دارید باید با این سنن و آداب و رسوم مقابله نمایید تا در جریان این مقابله برای خود وضعیت خوبی به وجود بیاورید. حال چنانچه از وضعیت بی احساس بودن و برخی صفات همسر خود به ستوه آمده اید باید دست به کار شوید و با ابراز احساسات عاشقانه و بدون قید و شرط به همسر خود این موضوع را به او آموزش بدهید. به حدی تمایلات و خواسته های عاشقانه خود را به او نشان دهید که این موضوع برای او کاملاً عادی شده و او نیز بتواند این احساسات را به شما نشان دهد. ممکن است این کار در ابتدا برای شما مشکل و یا حتی غیرممکن به نظر برسد اما اگر دست به کار شوید و تمایلات و خواسته های عاشقانه خود را به همسرتان ابراز نمائید خواهید دید که او نیز این کار را انجام خواهد داد. اما نکته دیگری که ذکر آن لازم است این است که در انجام دادن این کار پشتکار داشته باشید و انتظار جواب خیلی سریع و فوری را نداشته باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha