کد خبر: مراقبت-از-ابرو‌-ها-و-تقویت-آن-به-روش-خان
۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹
روش های تقویت و مراقبت از ابرو‌ در خانه

تقویت و مراقبت از ابرو‌

معمولا در زمانی که موهای ابرو (eyebrow) ریزش می کند خانم ها تصمیم می گیرند به انواع روش ها مثلا میکروپیگمنتیشن به مراقبت از ابرو‌ها بپردازند اما واقعیت این است که بهترین روش احیای موها و مراقبت ابرو به وسیله درمان های خانگی می باشد. تقویت و مراقبت ابرو با استفاده از روغن های تقویتی انجام می شود که دارای مواد مغذی و معدنی برای فولیکول موها هستند و می توانند باعث تحریک فولیکول موهای ابرو شده و در نتیجه به تقویت ابرو و رشد مجدد ابروها کمک کنند. بهترین زمان استفاده از این روغن ها جهت تقویت و مراقبت ابرو ساعتی قبل از خواب شبانه است که پوست و مو طی این ساعات به استراحت و تنفس پرداخته و به بازسازی و ترمیم خود مشغول می شود. پس از ریزش هر تار مو در صورت صحت و سلامت فولیکول مو برای رشد مجدد نیاز به مدت زمان مشخص و تا حدودی طولانی دارد. دوره خواب موها ممکن است چندین ماه طول بکشد بنابراین جهت رشد مجدد نیاز به اندکی زمان دارند.

روغن های موثر در تقویت و مراقبت از ابرو‌

از معروف ترین روغن های موثر در تقویت و مراقبت ابرو می توان به روغن رزماری، روغن کندش و روغن چهل مغز اشاره کرد که درباره این روغن ها به تفکیک صحبت کرده و روش استفاده از هر یک را با هم مرور می کنیم اما قبل از آن بهتر است درباره روش استفاده کلی از هرگونه ماده تقویت کننده ابرو صحبت نماییم.

روش استفاده از تقویت کننده های ابرو

پس از انتخاب روغن مورد نظر برای تقویت و مراقبت ابرو بهتر است به وسیله یک گوش پاک کن یا براش ریمل که از قبل تمیز کرده اید اندکی از این روغن را روی موهای ابرو و ریشه ها مالیده و اطراف آن را پاک کنید. برای استفاده از روغن تقویتی ابرو نیازی نیست که حتما حجم زیادی از روغن را روی ابروها قرار دهید. همان قدر که ریشه موها به طور کامل آغشته به روغن شود کافیست، انجام ماساژ ملایم با نوک انگشت می تواند مفید و موثر باشد. پس از اینکار بهتر است به استراحت شبانگاهی بپردازید. این روغن تا صبح بر پوست ناحیه ابرو مانده و در طی مدت زمان لازم که در افراد مختلف متغیر است می تواند به رشد مجدد ابروها بسته به ماده انتخابی کمک کند. به یاد داشته باشید در طی دوره تقویت ابرو بهتر است از ماساژ شدید ناحیه ابرو یا استفاده از شانه های تیز ابرو پرهیز کنید، همچنین استفاده از مداد یا سایه ابرو در این مدت توصیه نمی شود مگر اینکه خیلی ملایم و سطحی اینکار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که از محصولات تقویت و مراقبت ابرو فقط در ناحیه ابرو استفاده کرده و پوست اطراف ابرو را پاک نمایید. دقت کنید که به هیچ عنوان این روغن یا محلول ها نباید با چشم یا دهان شما تماس پیدا کند.

روغن کندش، مفید برای مراقبت از ابرو‌

روغن کندش یکی از بهترین روغن های تقویت ابرو است که دارای مواد مغذی و موثر برای فولیکول موها و در نتیجه رشد مجدد موهاست البته برای استفاده از این گیاه باید بسیار با احتیاط عمل کرد و چون ابروها بسیار به چشم نزدیک هستند باید مراقب بود که این روغن با چشم تماس پیدا نکند. تقویت و مراقبت از ابرو‌

روغن رزماری درمان ریزش مو

این روغن در درمان ریزش مو و البته رشد مجدد موها مخصوصا موهای سر از تمامی روغن ها موثرتر است. اما برای استفاده از آن باید مراقب بود چرا که مانند روغن کندش به هیچ عنوان نباید با چشم ها یا دهان تماس پیدا کند. ناگفته نماند که زنان باردار یا شیرده به هیچ وجه نباید از این روغن جهت تقویت ابرو استفاده کنند.

محلول بلفارول برترین روش تقویت ابرو

این روغن ترکیب موثری از 5 روغن گیاهی و 2 نوع روغن حیوانی است که تاثیر بسیار عالی در توقف ریزش مو و از طرفی افزایش رشد موها و ابروها خواهد داشت. اگر در جستجوی راه حلی برای ریزش ابروهایتان هستید محلول بلفارول یکی از بهترین روش های تقویت ابرو است. این محصول به حالت قطره طراحی شده و تقویت کننده ای کم نظیر برای ابروهاست. بهتر است پس از استفاده از این محلول در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و در انتها باید یادآور شویم که این محصول خوراکی نبوده و فقط جهت استفاده موضعی کاربرد دارد.

روغن هفت مغز بهترین محصول

روغن هفت مغز به عنوان یکی از بهترین محصولات تقویت ابرو شهرت دارد و حاوی روغن بادام تلخ و شیرین، سیاه دانه، پسته، کرچک، فندق و کنجد می باشد. این روغن منبع بسیار غنی انواع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز فولیکول موها است و می تواند در اثر مداومت در استفاده از آن تاثیر بسیار خوبی در رشد مجدد ابروها داشته باشد. همچنین می تواند به پرپشت شدن ابروها کمک نماید.

روغن چهل مغز، پرپشت کننده ای عالی

روغن چهل مغز یک محصول عالی برای تقویت ابروهاست و حاوی دانه های روغنی و روغن های گیاهی است و مواد ضروری برای فولیکول موها را داراست به همین دلیل می تواند به عنوان یکی از عالی ترین تقویت کننده های ابرو به شمار بیاید. این روغن می تواند در درمان ریزش مو و ابرو موثر بوده و یک پرپشت کننده عالی برای ابروها باشد. همچنین به رشد مجدد ابروهای ریخته و خالی شده کمک می نماید.

روغن بادام تلخ، رفع کم پشتی ابرو

روغن بادام سرشار از ویتامین E می باشد. از طرفی منبع غنی از ویتامین های دیگر، چربی، کلسیم و منیزیم است و به همین دلیل می تواند برای تقویت و مراقبت ابرو بسیار مناسب باشد.مقدار کمی از این روغن را هر شب به ابروها مالیده و ماساژ بسیار ملایمی دهید، پس از مدتی مشکل کم پشتی ابروها رفع خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha